2021-03-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hmmm...
Det jag lyssnat på som var mellan LW och en kvinna - men det var länge sen jag lyssnade på det - var från när LW ringde in och gjorde en anmälan.
Även fanns ett långt samtal mellan LW och var det inte hennes kompis som flyttat till Skottland (?)
Dessa filer var väl med i Jottacloud eller vad det hette.
Får söka vidare, mycket som snurrar i skallen. Skulle vilja besöka hovrätten, men tror det blir svårt med plats samt att baxa sig dit :/
Citera
2021-03-20, 22:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Apropå att komma ihåg - eller ej...

Är det någon som minns vem som gjorde en sammanställning av HD:s förhör? Det var i en handfull inlägg, i skaplig anslutning till att FUP blivit tillgänglig.

Mitt minne är ett minne blott 😆

Jag vet vad du far efter, men, men. Det står still...just nu.
Om inte ens du minns vem... önskar Ozzie var här...

Det finns någonstans i mitt bakhuvud, precis på läppen.

Vad är det du far efter?
Citera
2021-03-20, 22:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Vad är det du far efter?

Samma här, jag har det på läppen, men det stannar där. Jag tänkte att jag ville se sammanställningen, i skrift. Och läsa den nu när jag lyssnat på HD flera gånger. Då får man en röst till bokstäverna, typ.
Citera
2021-03-20, 22:47
Medlem
Citat:
Hmmm...
Det jag lyssnat på som var mellan LW och en kvinna - men det var länge sen jag lyssnade på det - var från när LW ringde in och gjorde en anmälan.
Även fanns ett långt samtal mellan LW och var det inte hennes kompis som flyttat till Skottland (?)
Dessa filer var väl med i Jottacloud eller vad det hette.

Stämmer bra.
Tyvärr kan jag inte hitta tillbaks till Jottacloud pga att jag är en teknisk idiot men minns samtalet mycket väl.

Lena begrep allt detta mycket väl, men det är trots allt stor skillnad att fatta det intellektuellt efter så lång tid - mot att resa sig ur askhögen även känslomässigt efter att ha preparerats med hotb och löften under så lång tid.

Men Lena var trots allt på god väg att bryta upp och det märkte SD och han gillade det inte!
Han insåg att han började tappa kontrollen över både henne och HD och skyllde allt på Lena.
Kvar riskerade han stort att stå ensam kvar med bara pitten i handen.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-20 kl. 23:21.
Citera
2021-03-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ja, jag har jag lyssnat på henne från rättegången. Det handlade inte om några cacher, men var väldigt intressant. (Undrar hur det hade blivit om LW fått åka till Norge och haft sina planerade samtal med MÖS...)

Då hade chansen varit mycket stor att Lena äntligen hade tagit det avgörande steget.
Citera
2021-03-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Får söka vidare, mycket som snurrar i skallen. Skulle vilja besöka hovrätten, men tror det blir svårt med plats samt att baxa sig dit :/

Skulle gärna också ta mig dit per tåg (trots diverse jobbiga krämpor) om jag visste säkert att jag skulle få plats.
Citera
2021-03-20, 22:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det fanns uppe på youtube, privata inspelningar från Lena. Men försvann med att kontot försvann

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Stämmer bra.
Tyvärr kan jag inte hitta tillbaks till Jottacloud pga att jag är en teknisk idiot men minns samtalet mycket väl.

Lena begrep allt detta mycket väl, men det är trots allt stor skillnad att fatta det intellektuellt efter så lång tid - mot att resa sig ur askhögen även känslomässigt efter att ha preparerat med hotboch löftennunder så lång tid.

Men Lena var trots allt på god väg att Bryt upp och det märkte SD och han gillade det inte!
Han insåg att han började tappa kontrollen över både henne och HD och skyllde allt på Lena.
Kvar riskerade han stort att stå ensam kvar med vara pitten i handen.

Mumsbulle har en förklaring.

Just denna inspelning är typ det första jag lyssnade på. Man fick en bra bild av LW. Och hennes väninna sa inte särskilt mycket men lyssnade intensivt, och det lilla hon sa tydde inte på att hon tyckte att LW pladdrade på och var egocentrisk. Väninnan var väldigt engagerad trots att hon inte pratade så mycket aktivt.

Jag tänker att det kan vara som en parallell till viss sms- och chatthistorik. När vissa påstår att LW tog upp all plats och inte brydde sej om andra. Även om LW var ordrik så behöver det inte alltid betyda att lyssnaren var ointresserad.

Dessutom finns de som vittnar om att LW även var en mycket god lyssnare.
Citera
2021-03-20, 22:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Då hade chansen varit mycket stor att Lena äntligen hade tagit det avgörande steget.

Det tror jag också.
Det är för sorgligt att tänka på hur nära hon kanske var...
Citera
2021-03-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Jag har grubblat mkt på vem det kan vara som tittat in på Lenas konton efter hennes död? Av vilken anledning? Går det att ta bort spår i efterhand, eller är det bara någon som är nyfiken tro?

nyfiken och som även har inloggningsuppgifterna som krävs! är ju en av de punkterna som kan/kommer vara avgörande i HR för fällande dom enligt vad jag tror! kan man bevisa att det är SD så ligger han nog en smula pyrt till
Citera
2021-03-20, 23:21
Medlem
Citat:
Apropå att komma ihåg - eller ej...

Är det någon som minns vem som gjorde en sammanställning av HD:s förhör? Det var i en handfull inlägg, i skaplig anslutning till att FUP blivit tillgänglig.

Mitt minne är ett minne blott 😆
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Vad är det du far efter?
Citat:
Samma här, jag har det på läppen, men det stannar där. Jag tänkte att jag ville se sammanställningen, i skrift. Och läsa den nu när jag lyssnat på HD flera gånger. Då får man en röst till bokstäverna, typ.

Jag förmodar att det inte är T34Panzers inlägg ni tänker på, det innehåller HD:s sätt att besvara frågorna, inte några inlägg direkt, som ni eftersöker

Från 14/3 -20:

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ett mycket litetantal sv frågorna avhandlade hennes sexliv. Hennes ovilja att svara/vilja minnas/kommentera/spekulera är däremot mycket stor, för att inte säga enorm:

Vet inte. Jag vet inte.

Jag vet inte varför jag raderar.

Jag vet inte,jag har inget minne av att jag har raderat.

Jag tänker inte spekulera i det i efterhand,eem och säga om,att det var okej eller inte okej

jag vet inte vad min känsla var då,den var säkert olika dag för dag. Eem så nej,jag tänker inte spekulera och svara på det.

Jag tror att jag har svarat på den frågan.

Det tänker inte jag kommentera.

Det är bara en spekulation,jag kan inte svara

Jag vet inte om jag ska svara på den, eem... nej,jag väljer att inte svara.

Två meningar tagna, jag tänker inte kommentera dom överhuvudtaget

Jag vet inte.

Så jag väljer att inte svara.

Jag vet inte, jag tror inte jag gör, jag tror inte jag gjorde så mycket

Inte vad jag kan komma ihåg

Nää jag kommer inte ihåg

Jag har ingen åsikt om det

För det kan inte jag svara på

Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det

Ja, men jag väljer att inte svara på det.

Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Jag har inget svar på det

Jag har inget svar

Nej nu sitter jag och spekulerar, nej, jag svarar inte mer på det.

Nääe jag väljer att inte svara på det, det vet ni,

Det har jag berättat tidigare, så det, väljer jag att inte svara på en gång till

Nej det står helt stilla i huvudet.

Nej jag vet inte, jag kan inte säga det.

Men jag gör inte det, jag gör inte det.

Vet inte, jag kommer inte ihåg.

Men jag kommer inte ihåg,

Äh, äh jag vill säga saker jag kan säga med helt hundra procent säkerhet så, nej jag vet inte.

Nu vill inte jag svara mer på dem här frågorna jag har svarat det jag kan vad gäller den frågan.

Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.

Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.

Jag vill inte svara på den frågan.

Ingen jag kan säga säkert vet jag inte.Nej jag kan inte säga säkert, kan jag inte svara på det.

Jag tänker inte svara på det.

Jag anser ingenting om det, jag vill inte svara på det

Inte som jag vet om.

nej det vill jag inte svara på..inte spekulera

Jag vet inte vad jag ska tänka om det.

Nej jag vill inte säga nånting om.

Vill jag inte svara på.

Jag vill inte svara på hur jag mår och hur jag känner..

Vill jag inte svara på.

Ja jag har reflektioner men inget jag vill dela med mig av.

Nej det är inget jag vill prata om.

Jag har ingenting att säga om det.

Jag har ingenting att säga om det för jag har inget minne från det samtalet. Så jag har ingenting att tillägga.

Aah jag kan inte kommentera det.

Jag kan inte säga nånting om det.

Nej jag, jag kommer inte och prata mer om städningen.

Det har jag redan svarat på. Jag kommer inte svara.

Nej det vill jag inte kommentera.

Det har jag sagt.

Jag vill inte.

Ja det vill jag inte säga någonting om.

Ingen kommentar till det.

Nej jag vill inte det.

Nej jag kommenterar inte.

Jag tänker inte kommentera det.

Nej jag kommenterar inte det.

Jag kommer inte kommentera det som är skrivet på flashback.

Mm.. men jag tänker inte kommentera det.

Nej jag har kommenterat det redan. Jag har sagt vad jag vet.

Det har vi pratat om tidigare och jag..eh..tänker inte prata mer om det.

Tänker inte säga nåt mer

Jag tänker inte kommentera det här heller

(Källa:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))
Citera
2021-03-20, 23:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Mumsbulle har en förklaring.

Just denna inspelning är typ det första jag lyssnade på. Man fick en bra bild av LW. Och hennes väninna sa inte särskilt mycket men lyssnade intensivt, och det lilla hon sa tydde inte på att hon tyckte att LW pladdrade på och var egocentrisk. Väninnan var väldigt engagerad trots att hon inte pratade så mycket aktivt.

Jag tänker att det kan vara som en parallell till viss sms- och chatthistorik. När vissa påstår att LW tog upp all plats och inte brydde sej om andra. Även om LW var ordrik så behöver det inte alltid betyda att lyssnaren var ointresserad.

Dessutom finns de som vittnar om att LW även var en mycket god lyssnare.

Det är väl också så att det vi får läsa är ett axplock av det som utredningen tagit fasta på.

Dvs att när Lena berättar för andra om problemen med SD (!!) till andra, då ska utredningen vässa öronen. Vad är det som sägs här? Och som man ser, verkar lyssnare inte ointresserade.

Det finns alldeles säkert en massa annat som kommunicerats mellan Lena och hennes vänner, men det tillför inte utredningen något (ej med i FUP).

Är nu säkra på att Piastrone inte har med den där inspelningen?
Citera
2021-03-20, 23:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag förmodar att det inte är T34Panzers inlägg ni tänker på, det innehåller HD:s sätt att besvara frågorna, inte några inlägg direkt, som ni eftersöker

Från 14/3 -20:

Nej - men svaret kom ändå länkat, det var Beh.ass. som gjort inläggen.

Tack!🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in