2021-03-19, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det var ett jättelångt samtal. Fick tips om j johanson, ska lyssna
Jag vill minnas att detvar nästan 2 timmar långt, med prat om allt.
Blev väldigt berörd, då det verkligen kom fram vem Lena var
Är övertygad om att det var en kvinna, kanske hon som vittnade i rätten, är inte säker. Hon som skulle med till Norge, socionomen, men jag ska lyssna på j.johansson
Det fanns uppe på youtube, privata inspelningar från Lena. Men försvann med att kontot försvann
Citera
2021-03-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur har du kommit fram till den lögnen? Nå, det förändrar inget vad gäller mordet. Det är tre st i dödsdansen och så vitt jag vet ingår inte landbandy i den.

Läste bara personens första inlägg och denne efterfrågar saker dom den bör veta om denne de facto finns i deras bekantskapskrets.

Du har helt rätt i att denna person med all sannolikhet ej ingår i dödsdansen, men det ger att personens inlägg bör ses i ljuset av det.
Citera
2021-03-19, 14:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om man då gör en rockad och vänder på aktörerna.
Det är trots allt HD som är i händelsernas centrum och om nu HD vet mer än hon ger sken av och skyddar SD (ev även sig själv om hon är mer ingrötad):

HD är på tårna, extremt spänd (SD skriver till varenda en om hur svårt hon har det) och noterar ökad aktivitet på stationen. Överhör ev nåt på väg ut.
Drar en slutsats, går ut och ringer JS.
Hon söker snabbt kontakt med JS så fort det är nåt speciellt.

Han verkar inte ha nån koll hur hon ska kunna nås så vad fan ringer hon med för mobil?
Jag vill se telefonlista med inkommande samtal till JS.
Om hon har ringt kan väl SD/HD har två burner m kontantkort.

De åker sen förbi BP, varav hon VET att LW ligger där men säger inget till sin far.

Är resan normal rutt eller hittar hon på nåt för att få kolla BP?

Kommer till SD och berättar. Eller har ringt om de nu har två burner m kontantkort.

SD pladdrar att de hittat LW till JO. Som besserwisser vill han leverera breaking News, typ orkar inte hålla käften, och bakar in HD för han kan ju inte ha tagit det fritt ur luften.

Således "bekräftat" via HD men drar en vals att det är sagt av polis i samband med att hon varit på förhör.

Jag också.
Dels i samband med vad HD ev. har för inblandning, dels självklart för att utröna huruvida SD fått beskedet från HD eller om han bara svamlar.

Vore dessutom mycket intressant att få veta vilken väg HD och SOA verkligen tog från polishuset till Folket*orp.
Citera
2021-03-19, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag också.
Dels i samband med vad HD ev. har för inblandning, dels självklart för att utröna huruvida SD fått beskedet från HD eller om han bara svamlar.

Vore dessutom mycket intressant att få veta vilken väg HD och SOA verkligen tog från polishuset till Folket*orp.
Ja, nån geografi har jag ingen koll på, det är ju en hel del av läsa och processa. Huh..

BD är i Lundby med barnen för hon jobbar, SOA är på landet med HD och SD för han är pensionär. När hon menar detvetjainte.

Jag funderade även på om hon justerar rutt för att se BP.
Om hon överhört nåt i samband med förhör.
Det här nämner hon:

F: Å dagen efter, lördagen då .. hur ser den ut?
H: Eh den ser ut som så att du ringer och väcker mig eh .. vaknar med migrän och ångest å mår skitdåligt.. eh .. eh .. då kommer min syster ut för hon har också varit jätteorolig vad som har hänt i USA för oss .. eh .. å sen så eh åker jag in hit.. å sen .. efter det så hämta pappa mig .. ehh .. ah vi åkte hämta telefon .. å sen åkte vi ut och sen var vi bara med tjejerna på eftermiddan liksom kvällen sen ..
F: Hämta telefon?
V: Ehhh hämta en annan gammal telefon hos mormor och morfar.."

Hon har, nämligen varit jävligt slug tidigare då hon och SD eg skulle till Dalarna men hamnar i närheten av JS och på Ikea den 7 april.
På morgonen anspelar hon först på att de ska åka och dricka kaffe hos JS vilket han inte tycker är en jättebra idé...

Sen råkar hon hamna med SD vid en klättervägg på Ikea när JS är där, smsar och fantiserar om att springa in och kyssas med honom i smyg.

Så då funderar jag i de banorna med full misstro men brister i geografi.
Citera
2021-03-19, 14:40
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Måste fråga varför du ljugit om att du kände LW och SD?
Vad fick du ut av det?

Jag kände LW och tyckte mycket om henne , även hennes kompis Caj*o .
SD och HD har jag bara träffat inom geocachningen .
Citera
2021-03-19, 14:55
Medlem
Frågan är om man ska hänga upp sig så mycket på personen med luva som vände om när han/hon mötte grannen med hunden, men det har kommit invändningar om att tiden inte skulle ha räckt till för HD. Enligt fup tar det 1,5 minut att gå mellan HD och LW. Så tre minuter i gångtid fram och tillbaka.

Ur fup:
"Gångtid: 1 min och 30 sek för JE och 1 min och 28 sek för LR."
Citera
2021-03-19, 15:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Frågan är om man ska hänga upp sig så mycket på personen med luva som vände om när han/hon mötte grannen med hunden, men det har kommit invändningar om att tiden inte skulle ha räckt till för HD. Enligt fup tar det 1,5 minut att gå mellan HD och LW. Så tre minuter i gångtid fram och tillbaka.

Ur fup:
"Gångtid: 1 min och 30 sek för JE och 1 min och 28 sek för LR."
Fyrtornet hade nära till den läskiga LW och garanterat full span i mörkret runt midnatt.
Förr fick hon köra monitorering via endomondo på karln och det hjälpte inte.

Den 30 april kanske hon inte kunde se LW på nedre våningen, fick ångestattacker vid 23-tiden och smsade SD som sände bevismaterial på sina förehavanden.

Tar ut skilsmässa, JS är baaara en vän och beter som hon antingen har OCD eller är besatt i klass med exorcisten.
Citera
2021-03-19, 15:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eller klädesplagg/skor?
Men fr Sverige säger att branden var i mars.
Har han inte eldat sen dess?
Citera
2021-03-19, 15:42
Avslutad
Citat:
Hade inte grannen vittnat om att brandlarmet tjöt? den 15/5?
Citera
2021-03-19, 15:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
AB 149/459 ff, förhör med BA.

2018-05-16
Birgitta har fått veta att Lena nu är försvunnen, det var Hanna som berättade detta för henne
på tisdag eftermiddag. Hanna ringde till henne när hon var på väg hem från jobbet.

2018-06-13
Birgitta fick veta att Lena var försvunnen av Hanna som ringde och berättade det på tisdagen.

När Lena hittades avliden pratades det bara om att det är fruktansvärt det som hänt men inget
annat.

2019-01-22
Gällande när Sven-Olov och Birgitta pratade med Hanna och Stefan om att Lena hittats
död.
Birgitta minns inte när hon fick reda på att Lena påträffats död. Hon minns inte när hon och
Sven-Olov pratade om det första gången. Birgitta minns inte om Sven-Olov och hon pratat
med Hanna och Stefan om att Lena påträffat död. De har säkert pratat om det, förmodligen,
men hon har inget minne av det. De har pratat om sådant hela tiden, fast de försöker undvika att prata om det, så det är svårt att veta när de pratat om det. Det Birgitta minns (! min notering) att de pratade
om var att det var skönt att Lena hittades[/b]. Birgitta tyckte att det var skönt och att de snart
skulle reda ut vad som hänt.
Birgitta kommer inte ihåg hur Stefan och Hanna fick reda på att Lena var död. Birgitta minns
inte vad hon och Hanna pratat om i anknytning till att Lena hittades död. De bara tyckte att
det var skönt att hon påträffats.

It runs in the family...
Citera
2021-03-19, 15:49
Medlem
Citat:

Det var mycket varmt i Maj, så jag tvivlar på att han behövde elda för värmens skull.
Citera
2021-03-19, 15:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hade inte grannen vittnat om att brandlarmet tjöt? den 15/5?
De får frågor om brandlarm i förhör men vet inte vad ursprunget är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in