2021-03-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Mördaren har finansierat det själv.
https://www.boverket.se/sv/om-boverket/tjanster/hitta-certifierade/?page=0&type=2&county=T&name=&sname=&company=&qlvl =&city=&qnr=&uid=573450#certificate-results

Ok, han har förnyat KA licensen, men han har ett ogiltigt cert (falskt?) Skyddsrumssakkunnig utlagt på sin hemsida.

Han finns inte med på de senaste lista hos MSB (från 8 mars).

https://www.msb.se/sv/amnesomraden/krisberedskap--civilt-forsvar/befolkningsskydd/skyddsrum/kontakta-skyddsrumssakkunnig-eller-leverantor/
Citera
2021-03-20, 21:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det har du fan i mej rätt i.
Att få fira julafton med denna familj måste vara en upplevelse för livet. Tänk bara när julklapparna ska öppnas och ingen kommer ihåg vad dom köpt, Givaren blir lika överraskad som mottagaren .
Ja SOAs berömda uttalande tar idiotin till nya höjder, Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Hahaha!
Eller sagt till tomten - Jag tycker jag känner igen dig? Jag minns inte, men har vi inte mötts förut nånstans?
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här berättar JS lite kring HD:s flytt.
Jag tycker att han verkar mycket trovärdig när jag läser igenom förhöret. Här får man en liten annan anledning till varför HD valde att flytta till just den lägenheten. Inte bara för att ha koll på LW, inte bara för att den var nära SD, inte bara för att hon hade råd, inte bara för att den var tillgänglig.

150/555
Gällande Hannas flytt
Jonas var den som föreslog lägenheten, han minns inte om hon själv då sett den. Hanna
pratade om det faktum att Lena bodde i närheten. Hanna uppfattade det som att Lena skulle
tycka det var sämre än vad Hanna själv tyckte
. Lena har uttryckt något, direkt till Hanna eller
via Stefan, om att Hanna inte fick bo där och att hon tyckte det var besvärande att man såg
från Hanna till henne. Hannas skäl att det var en bra bostad, var att barnen skulle ha nära och
att Hanna skulle klara det ekonomiskt.
Provokativt likt att logga cacher hon aldrig deltagit i, inkl helt osmakligt loggande efter LWs död?

"Hanna uppfattade det som att Lena skulle tycka det var sämre än vad Hanna själv tyckte."

Överensstämmer med hennes svar till sin chef:
"Lena hade reagerat starkt på det.
Hanna skrattade då hon pratade om det och sa "det skiter väl jag i".

Lägger man till att hon väljer att flytta 60 meter fr den hon anser trakasserar, förföljer, hotar, är läskig, sjuk och instabil så kan man väl undra hur det är ställt.
Det är ett repetitivt förfasande till närmaste kretsen inkl förhör när LW är försvunnen.

Utåt ska det tonas ner - en avmätt attityd, en sval nick på event om katten själv får bestämma.
Senast redigerad av develi 2021-03-20 kl. 21:20.
Citera
2021-03-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ok, han har förnyat KA licensen, men han har ett ogiltigt cert (falskt?) Skyddsrumssakkunnig utlagt på sin hemsida.

Han finns inte med på de senaste lista hos MSB (från 8 mars).

https://www.msb.se/sv/amnesomraden/krisberedskap--civilt-forsvar/befolkningsskydd/skyddsrum/kontakta-skyddsrumssakkunnig-eller-leverantor/

Tror han körde med ett gammalt cert. Hemsidan luktar likt allt i SD liv halvfärdigt halvdant billigt och full med fel och lögner.

Ska kika i morgon då jag sitter bakom vpn. Nu njuter jag av livet.
Citera
2021-03-20, 21:24
Medlem
Jag har grubblat mkt på vem det kan vara som tittat in på Lenas konton efter hennes död? Av vilken anledning? Går det att ta bort spår i efterhand, eller är det bara någon som är nyfiken tro?
Citera
2021-03-20, 21:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det var ett jättelångt samtal. Fick tips om j johanson, ska lyssna
Jag vill minnas att detvar nästan 2 timmar långt, med prat om allt.
Blev väldigt berörd, då det verkligen kom fram vem Lena var
Är övertygad om att det var en kvinna, kanske hon som vittnade i rätten, är inte säker. Hon som skulle med till Norge, socionomen, men jag ska lyssna på j.johansson
Jag har inte lyssnat på det du tänker på, men det finns utskrift från samtal med JJ - även om man bara läser får man en tydlig bild av LW.
Citera
2021-03-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Jag har grubblat mkt på vem det kan vara som tittat in på Lenas konton efter hennes död? Av vilken anledning? Går det att ta bort spår i efterhand, eller är det bara någon som är nyfiken tro?
Någon som stalkade LW i trädgården och inte kan låta bli att kolla hennes mail efter hennes död? Lite maniskt och sjukt.
Citera
2021-03-20, 21:52
Medlem
Citat:
Jag har inte lyssnat på det du tänker på, men det finns utskrift från samtal med JJ - även om man bara läser får man en tydlig bild av LW.

Den som postaren Litenensam menar här är Marika. Lyssnade faktiskt på henne på jonehrssons blogg alldeles nyss!

En sympatisk och klok kvinna som kan detta med våld i nära relationer, fysiskt, verbalt, ekonomiskt. Dessutom en yrkesperson inom gebitet sen många många år. Men framförallt kände hon Lena mycket väl privat, både genom geocachingen och sin gemensamma tro.

De talades vid 14e maj inför norgeresan de båda skulle göra tillsammans med några andra.

Lyssna på hennes vittnesmål är mitt tips till alla här.
Citera
2021-03-20, 22:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den som postaren Litenensam menar här är Marika. Lyssnade faktiskt på henne på jonehrssons blogg alldeles nyss!

En sympatisk och klok kvinna som kan detta med våld i nära relationer, fysiskt, verbalt, ekonomiskt. Dessutom en yrkesperson inom gebitet sen många många år. Men framförallt kände hon Lena mycket väl privat, både genom geocachingen och sin gemensamma tro.

De talades vid 14e maj inför norgeresan de båda skulle göra tillsammans med några andra.

Lyssna på hennes vittnesmål är mitt tips till alla här.
Ja, jag har jag lyssnat på henne från rättegången. Det handlade inte om några cacher, men var väldigt intressant. (Undrar hur det hade blivit om LW fått åka till Norge och haft sina planerade samtal med MÖS...)
Citera
2021-03-20, 22:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Apropå att komma ihåg - eller ej...

Är det någon som minns vem som gjorde en sammanställning av HD:s förhör? Det var i en handfull inlägg, i skaplig anslutning till att FUP blivit tillgänglig.

Mitt minne är ett minne blott 😆
Citera
2021-03-20, 22:09
Medlem
landbandys avatar
Jag tror på att LW gav allt=mycket för varje sak hon gjorde ! Sen att hon älskade sina barn och gjorde speciella saker för dem (det vet Ni som kände henne ) är precis som en god mor skall vara !

Förövrigt hade hon egna intressen som sportsliga aktiviteter(sex är lika mycket krävande som en gymnastisk aktivitet .så sex kan man säga är en sport ;ger kondition och kroppslig tillfredskänsla ,så är det ) och försökte ju få dem att passa in när barnen var hos sin far +att hon jobbade då, för att få ihop till sitt & barnens leverne ,så det är ju inget ont sagt om den saken!

Om en förälder får lite egen-tid om det är att jogga en vända eller gå på teater ;whatever ,så blir föräldern mer nöjd och därmed snällare som människa...

LW ville även få barnen att klara sig en del själva som ett steg mot ett självständigt liv som sig bör, i framtiden ,så jag tycker att hon var en bra mamma !

Varför klagas det så mycket på LW ?

Det ENDA som var fel var att hon låg med en gift man ,men där är det ju 50/50 % :s ansvar ,den gifte mannen har sitt ansvar i den saken också,Tvång går inte att påvisa .Det vet vi alla , så länge det inte går att binda upp en snopp på ett bra sätt så den blir ståndaktig ...hmm...

Sen att tonåringar dyker upp på oplanerad tid är ju ett gissel ,hehe...

Hon var varken sämre eller bättre än någon utav oss andra ,bara en vanlig människa på jorden med 75% tonårsbarn och en pojke på väg mot detsamma .

Fullt upp helt enkelt!

Edit : Om en älskarinna hotar med att tala om för frun vad som försiggår ,så är det ju bara att sluta att leka med den kvinnan och ta det lugnt ,eller ????
Det som egentligen är viktigtast är ju att det inte finns något som kan talas om för någon som kan bli kränkt eller ledsen ,där ligger misstaget ,att helt enkelt sopa rent framför sin dörr innan misstag begås .

Helt enkelt "dra sig ur"......det hela ;forever...

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-03-20 kl. 22:29.
Citera
2021-03-20, 22:12
Medlem
Citat:
Jag är säker på att det fanns ett lång samtal med en kvinna, hittar inte tyvärrjag vet att jag lyssnade, bröt ihop totalt, man hörde Lenas smärta och glädje, förväntan och förtvivlan
Senast redigerad av Litenensam 2021-03-20 kl. 22:24.
Citera
2021-03-20, 22:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag är säker på att det fanns ett lång samtal med en kvinna, hittar inte tyvärr

Hmmm...
Det jag lyssnat på som var mellan LW och en kvinna - men det var länge sen jag lyssnade på det - var från när LW ringde in och gjorde en anmälan.
Även fanns ett långt samtal mellan LW och var det inte hennes kompis som flyttat till Skottland (?)
Dessa filer var väl med i Jottacloud eller vad det hette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in