2021-03-20, 20:36
Medlem
Drack äppelcidervinäger dagligen i ett år utan effekt. Tror det var en matsked men minns inte exakt. Fick höra att det skulle hjälpa mot förkylning, men märkte ingen skillnad. Varför ska du inta det?
Citera
2021-03-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Åh fy fan vad äckligt. Drick vatten och ät en frukt istället.
Frukt är Massa socker
Citera
2021-03-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Drack äppelcidervinäger dagligen i ett år utan effekt. Tror det var en matsked men minns inte exakt. Fick höra att det skulle hjälpa mot förkylning, men märkte ingen skillnad. Varför ska du inta det?

Vanlig träning skyddar mycket bättre. Sedan jag började träna på allvar, först löpning och sedan styrka, har jag varit förkyld EN gång på minst sju år. Innan dess fick jag som de flesta andra minst en förkylning om året. Folk misshandlar sina kroppar genom att vara passiva.

Angående vinägern: Vilket är det verksamma ämnet som skulle ha en så positiv verkan?
Citera
2021-03-20, 22:03
Medlem
Peripheryys avatar
Just vinäger kan med tiden ge frätskador på emaljen och därför rekommenderar jag inte att göra detta.
Citera
2021-03-20, 22:06
Medlem
skvallertackas avatar
Vad är syftet med detta?
Citera
2021-03-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Vanlig träning skyddar mycket bättre. Sedan jag började träna på allvar, först löpning och sedan styrka, har jag varit förkyld EN gång på minst sju år. Innan dess fick jag som de flesta andra minst en förkylning om året. Folk misshandlar sina kroppar genom att vara passiva.

Angående vinägern: Vilket är det verksamma ämnet som skulle ha en så positiv verkan?
Uppenbart ingen. Minns inte vad det skulle vara, kanske c-vitamin. Men hörde att det skulle vara bra och gav det en chans. Kanske gjorde någon nytta men ingen jag märkte av.
Citera
2021-03-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Vad är syftet med detta?
Viktnedgång
Citera
2021-03-20, 22:48
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Viktnedgång
skippa kolhydraterna och släng på smöret om du vill gå ner i vikt.

är folk helt obildade?
Citera
2021-03-20, 23:40
Medlem
Besticks avatar
Druckit äppelcidervinäger varje morgon och vid lunchtid innan jag börjar äta i säkert 3-4 år. Sammanlagt två matskedar. Dricker det enbart utspätt med vanligt kranvatten. Mår bra av det och tycker till och med det är lite gott, men mycket är nog placebo. Har gått ner en del i vikt.

Finns det några vetenskapliga studier kring ämnet, eller är allt bara bluff och båg?
Citera
2021-03-21, 00:31
Medlem
Citat:
Ska göra det varje morgon.
Lite äppelcidervinäger, vatten, ingefära, gurkmeja, peppar. Typ 30 ml

1) bör jag dricka vatten på morgonen innan jag tar "shoten", eller ska shoten vara det första jag intar?

2) spelar det roll att äppelcidervinägern är dyr och organisk osv eller går det lika bra med den billigaste sorten?

Vad är grejen med äppelcidervinäger? Vad är
det för effekter ni som tror på det tror att
det ger? Har aldrig fattat poängen med det...
Citera
2021-03-21, 00:37
Medlem
Citat:
Viktnedgång

Hur skulle det kunna påverka din vikt?
Citera
2021-03-21, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Finns ekologisk, ofiltrerad med modern i för 30 kr flaskan.

Modern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in