• 1
  • 2
2021-03-20, 16:06
Medlem
Ska göra det varje morgon.
Lite äppelcidervinäger, vatten, ingefära, gurkmeja, peppar. Typ 30 ml

1) bör jag dricka vatten på morgonen innan jag tar "shoten", eller ska shoten vara det första jag intar?

2) spelar det roll att äppelcidervinägern är dyr och organisk osv eller går det lika bra med den billigaste sorten?
Citera
2021-03-20, 16:08
Medlem
Tror inte det är värt att göra över huvud taget. Skillnaden det möjligtvis ger bör vara marginell. + har du någon gång smakat ren äppelcidervinäger? det vill du inte...
Citera
2021-03-20, 16:09
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet

1) bör jag dricka vatten på morgonen innan jag tar "shoten", eller ska shoten vara det första jag intar?

2) spelar det roll att äppelcidervinägern är dyr och organisk osv eller går det lika bra med den billigaste sorten?

Finns ekologisk, ofiltrerad med modern i för 30 kr flaskan.
Citera
2021-03-20, 16:12
Medlem
Billigaste sorten går bra. Hur tänker du med peppar och gurkmeja? Det ska vara färskt.
Citera
2021-03-20, 16:27
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Markatta ekologiskt ÄCV

Alla andra är processade och värmebehandlade (Pastoriserade)
Senast redigerad av Opaque 2021-03-20 kl. 16:32.
Citera
2021-03-20, 17:06
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:

Kung markatta har den bästa, 30 kr flaskan
Citera
2021-03-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Kung markatta har den bästa, 30 kr flaskan
Bor utomlands. Har ej det märket
Citera
2021-03-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenraset
Tror inte det är värt att göra över huvud taget. Skillnaden det möjligtvis ger bör vara marginell. + har du någon gång smakat ren äppelcidervinäger? det vill du inte...
Man späder ju ut det. Ingen dricker det som det är
Citera
2021-03-20, 18:22
Medlem
Jag har druckit äppelcidervinäger utblandat med vatten det första jag gjort på morgonen det senaste året. Känns som en bra start på morgonen, börjat tycka om det.

Svårt att bedöma effekten egentligen, men inte upplevt något negativt och för den delen mått väldigt bra över lag sen jag började. Mådde dock bra även innan, så ingen tydlig koppling nödvändigtvis.
Citera
2021-03-20, 18:25
Medlem
xxstygians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Markatta ekologiskt ÄCV

Alla andra är processade och värmebehandlade (Pastoriserade)

https://reneevoltaire.se/produkt/raw...ger-med-moder/
Citera
2021-03-20, 20:22
Medlem
Bum1s avatar
Åh fy fan vad äckligt. Drick vatten och ät en frukt istället.
Citera
2021-03-20, 20:33
Medlem
Jag börjar med kaffe. Eftersom det är bryggkaffe så filtreras dom lite negativa feta ämnena bort och dom positiva syrorna kvarstår liksom koffeinet.

Ett måste för att få igång tankeverksamheten och höja syreupptagningsförmågan. Sedan äter jag lite och avslutar ofta frukosten med en söt apelsin. Det finns apelsinsorter med bra smak, oftast är dom spanska mycket bra.

Äppelcidervinäger kan säkert rena kroppen så tål man det har det säkert goda hälsoeffekter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in