2021-03-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Det vore ju ett skämt man kunde skratta sej harmynt åt, en installation åt vad gör han , äldre farbror juristers oförmåga att leva som man lär ut, eller kanske senila kåtbockars tillkortakommanden i media
hursomhelst så begriper jag ingenting av detta, å jag tycker heller inte synd om varken hen eller hon

den som bäddar får man ligga med ,,, eller hur nu ordspråket lyder
Syftet från GL med Installationen (som jag tror det kan ha varit, alltmedan han anade att julemyserskan kunde vara en Eskortflicka på rymmen från Stureplan), den kan vi väl använda hundra år för att gissa om? Fattar du ex.vis, vad Lars Vilks hade att vinna på sin världskändaste Installation??!
Hoppas nu iaf, att GL ska komma undan det lilla sex-missödet med två års el.fot.boja. Plus tio års kyskhetsbälte!
Citera
2021-03-20, 20:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Okej, men låter inte som att GL är pedofil egentligen

Alltså, jag vet ingenting. Men kapten Klänning var väl egentligen inte peddo, tjejerna var väl över 15 år i alla fall? (Även om även det är skandal). Och MÄ skulle ju ha kunnat vara en av de tjejerna då? Skrev inte lektyrfotografen att MÄ hämnas rejält?

Men bara ren spekulation från mig
Citera
2021-03-20, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Alltså, jag vet ingenting. Men kapten Klänning var väl egentligen inte peddo, tjejerna var väl över 15 år i alla fall? (Även om även det är skandal). Och MÄ skulle ju ha kunnat vara en av de tjejerna då? Skrev inte lektyrfotografen att MÄ hämnas rejält?

Men bara ren spekulation från mig

Inget jag vill spekulera om egentligen. Det skulle inte göra GL till pedofil dock.

Men handlar det om små barn i sammanhanget så är det en annan sak, men det tror jag inte det är.
Citera
2021-03-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Clea Sangborn använder sig av en medveten missuppfattning, en halmgubbe, här när hon framställer det som att problemet med målsägandens trovärdighet är att hon förekommit i flera brottsmål om sexuella övergrepp tidigare.

Det är i sig inte problemet med hennes trovärdighet, utan det handlar ju om hennes uppträdande i samband med detta då hon till synes handskats på ett mindre förtroendeingivande sätt med bevisningen och sina utsagor.

Det är väl i sig Clea Sangborns rättighet att ge sin syn på detta och det juridiska läget kring upprepade anmälningar, men som kritik mot människor på sociala medier som ger en icke-juridisk syn på målsägandens allmänna trovärdighet träffar den bredvid målet.

Det är inte det minsta dumt eller kvinnofientligt i allmänhet att sätta frågetecken för detta beteende och vara skeptisk till målsägandens trovärdighet i stort.

Möjligen var CS påstående relevant för ett par dagar sedan.
Citera
2021-03-20, 20:57
Medlem
GW tror på friad trots sms
https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-persson-tror-att-goran--lambertz-frias-trots-smsen/
Citera
2021-03-20, 20:58
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Kraven att bli antagen till juristlinjen måste ha sänkts rejält.
Nej, behörighetskraven för juristprogrammet har aldrig varit speciellt höga och har varit oförändrade under lång tid. För behörighet till juristprogrammet krävs bara grundläggande högskolebehörighet samt aamhällskunskap 1b/1a1+1a2 och historia 1b/1a1+1a2, eller Samhällskunskap A och Historia A, dvs vad t ex samhällsprogrammet normalt ger.
Att juristprogrammet har många sökande, vilket ger relativt höga antagningspoäng är en annan sak. För antagning till Stockholms universitet krävdes runt 20,30 (betyg) eller 1,30 (HP) för att antas som reserv vid senaste antagningen. Det finns olika sätt att förbättra sina poäng, men det är en annan diskussion.
Citera
2021-03-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Att hon skriver "lova att du aldrig mer har sex med mig" är ett smart sätt att ordna fram något som kan likna bevis, hon har gjort detta flera gånger tidigare och är en expert på detta. Det säger däremot inget alls om det skulle skett en våldtäkt eller inte. Tvärtom stärker det bara bilden av hur hon lurar sina offer.

Håller inte alls med om att det är smart. Tvärtom kan det inte finnas annat än ett rågat mått tolkningsutrymme nästan oavsett vad hans svar är. Dvs kommer ej fälla honom, liknande vad GW säger.

Folk har en övertro på denna typ av bevisning. Den fungerar bara om man redan har premissen att våldtäkt har skett.
Citera
2021-03-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
GW tror på friad trots sms
https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-persson-tror-att-goran--lambertz-frias-trots-smsen/

Det kanske är expressens fel men har får man säga att GW är mycket vag beträffande varför det inte håller. (GW vet förstås att detta är ett känsligt ämne.) Påståendet att det ej skulle leda till åtal får sägas vara anmärkningsvärt från GW:s sida. Vet han något inte vi vet? Utgångspunkten är såklart att åklagaren kommer driva detta till åtal, jag kan inte föreställa mig annat.
Citera
2021-03-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du är väldigt förlåtande mot en kvinna som uppenbarligen försökte sätta dit DU för våldtäkt.
- hon säger själv att hon vaknar av att DU har fingrarna i henne (HR slår fast att detta ”inte är styrkt” pga tidsaspekten läs: hon ljuger eller minns fel).
- detta är så allvarligt så att MÄ bestämmer sig för att börja spela in ljud i lägenheten. Men det är inte mer allvarligt än att de tre i lgh samtalar om ditt och datt och har frivilligt sex under 45 minuter (!).
- vid inget tillfälle försöker MÄ eller AA larma polis/granne eller fly platsen.
- därefter sker det som enligt MÄ är våldtäkt under ca 10 minuter (HR bedömer att det kan vara så att DU slutar när MÄ ber om det).

Vad vi har att göra med här är uppenbart en mycket obehaglig kvinna*. Jag vet inte om hon från början tänkte sätta dit DU eller om hon i sitt skruvade sinne tycker att det är så här man beter sig. Men det är helt klart befogat att vara mycket skeptisk till hennes ljudinspelning av GL och motivet därtill. Därmed inte sagt att GL inte kan vara våldtäktsman, bara att hennes trovärdighet är i princip noll.

*) DU är knappast en helylle-kille heller, men det är rent för dj-t att han satt 7 månader i häkte pga MÄ och hennes trixande.

Ja, min bestämda uppfattning är att ”våldtäkt under ca 10 minuter” är tio minuter för mycket - oavsett vad som hände innan - om man upplever sig utsatt för sådan. Och att man då har all ”rätt” att anmäla utan att bli fördömd. Och om det är att ”försvara henne” i dina ögon får det vara så. (Hur det sedan döms är en annan sak.)
Vi är dock HELT överens om att sju månaders häktning var för jävligt.
Citera
2021-03-20, 21:08
Avslutad
Tror han blir släppt vid nästa prövning.
Citera
2021-03-20, 21:08
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, men en postare i tråden hävdar att CS är bordellmamman MÖs alldeles egna lilla städerska (för MÖs "affärer"). CS är försvarsadvokat för MÖs son A#rvid, som åtalats för kidnappning, utpressning, narkotika, typ.

Postaren hävdar vidare att EA först ringde MÖ för att få hjälp och ledning i situationen som uppstått......pga att EA är eskort i MÖs stall......

Det enda belägg som finns är att CS företräder MÖs kriminella busunge A#rvid, i alla fall.
Arv*d ansökte om att få ersätta sin befintliga advokat med CS men detta avslogs av rätten. Han har alltså inte CS som advokat även om han gärna hade haft det.

EA bad om att få CS som målsägandebiträde vilket bifölls.
Citera
2021-03-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Det kanske är expressens fel men har får man säga att GW är mycket vag beträffande varför det inte håller. (GW vet förstås att detta är ett känsligt ämne.) Påståendet att det ej skulle leda till åtal får sägas vara anmärkningsvärt från GW:s sida. Vet han något inte vi vet? Utgångspunkten är såklart att åklagaren kommer driva detta till åtal, jag kan inte föreställa mig annat.
Det kan ju ex.vis vara så att GW har mkt bättre koll (än vi här...) på vad som händer runt Stureplan??!
Visst har GL allt att vinna på att sänka MÄ trovärdighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in