2021-03-20, 12:25
Medlem
I går var det 12 år sedan Victor försvann...

Är det fortfarande ingen som vill lätta sitt hjärta och hjälpa oss att hitta honom?
Citera
2021-03-22, 14:28
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulpeace
I går var det 12 år sedan Victor försvann...

Är det fortfarande ingen som vill lätta sitt hjärta och hjälpa oss att hitta honom?

Det låter lite fel när du skriver ”hjälpa oss” att hitta honom.
Tanken är väl att familjen ska få ett avslut så det är väl de anhöriga man ska hjälpa?

Nu vet jag att det är många frivilliga som sökt utifrån det man vet men även stängda frivilliga organisationer som absolut inte vill släppa in någon annan är kärngruppen på 3-5 pers.

Det korrekta ska nog vara att alla som vill hjälpa de anhöriga att få ett avslut, ska kunna göra det utan att ta någon ”ära”
Citera
2021-03-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det låter lite fel när du skriver ”hjälpa oss” att hitta honom.
Tanken är väl att familjen ska få ett avslut så det är väl de anhöriga man ska hjälpa?

Nu vet jag att det är många frivilliga som sökt utifrån det man vet men även stängda frivilliga organisationer som absolut inte vill släppa in någon annan är kärngruppen på 3-5 pers.

Det korrekta ska nog vara att alla som vill hjälpa de anhöriga att få ett avslut, ska kunna göra det utan att ta någon ”ära”

Varför skriver du så dumt? Handlar nog inte om att "ta åt sig äran". Snarare om att man vill hitta den försvunne och kunna ge anhöriga ett avslut.
Citera
2021-03-22, 14:59
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Varför skriver du så dumt? Handlar nog inte om att "ta åt sig äran". Snarare om att man vill hitta den försvunne och kunna ge anhöriga ett avslut.

Läs det jag citerade! Det står ju ”hjälpa oss att hitta honom”

Att ge anhöriga ett avslut är ju just det jag skriver.
Citera
2021-03-23, 22:12
Medlem
Nej det handlar inte om att ta åt sig äran men det sorgliga är att det är endast vi (ett fåtal) som fortfarande letar efter honom.

Vi vill hitta honom för att de anhöriga ska få ett avslut och inget annat.
Citera
2021-03-23, 22:39
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Nej det handlar inte om att ta åt sig äran men det sorgliga är att det är endast vi (ett fåtal) som fortfarande letar efter honom.

Inte för att verka dryg men är ni ute och letar skelettdelar? Men ni ska ha en eloge.
Citera
2021-03-24, 06:29
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Jag förstår. Tycker det är synd att så många blev ”utkastade” när intresse för sök fanns. Vet att några sökte i grupp vid sidan av. Har ingen aning om dessa personer fortfarande söker.

Jag tror det bästa hade varit att den som ville vara med vid sök hade fått vara det, för jag vet att intresset var oerhört stort.

Jag tycker också att ni gör ett bra jobb.🙏🏻
Citera
2021-03-24, 09:03
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Jag har fått ett PM från en säker källa.

Det styrker väl teorin om det användaren Turbrud skriver :

(FB) Försvunne 20-årige Victor Hasselström i Eskilstuna misstänks mördad (2009)

(FB) Försvunne 20-årige Victor Hasselström i Eskilstuna misstänks mördad (2009)

Från PM
Citat:
2 zigenare i Eskilstuna skulle besöka en lägenhet, och redan vid porten började båda känna att det stank i hela trapphuset. Så dom gick upp till lägenheten och plingade på, där ska Aki ha öppnat dörren och dragit in dom och berättat att han håller på att lösa upp kroppen i ett badkar i lägenheten. Badkaret var fyllt med syra. De 2 mådde jävligt dåligt efter den händelsen.
Citera
2021-03-24, 09:45
Medlem
Det finns många teorier om vad som har hänt men jag tror personligen inte på historien om syra i ett badkar pga då hade avloppet troligtvis frätits bort det också.

Och ja vi letar efter benrester eller vad som kan finnas kvar.
Citera
2021-03-24, 11:22
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Det finns många teorier om vad som har hänt men jag tror personligen inte på historien om syra i ett badkar pga då hade avloppet troligtvis frätits bort det också.

Och ja vi letar efter benrester eller vad som kan finnas kvar.
Vem har sagt att man tömmer syrabadet i avloppet?
Citera
2021-03-24, 12:00
Medlem
Har hört från rätt säkra källor att Victors kropp eller delar av den ska finnas i Hyndevad. På samma ställe som polishund tidigare markerade.
Citera
2021-03-24, 12:04
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Har hört från rätt säkra källor att Victors kropp eller delar av den ska finnas i Hyndevad. På samma ställe som polishund tidigare markerade.

Buketten? De sökte ju av skogen mellan buketten och villorna. Är det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in