Citat:
Ursprungligen postat av
FE-ANALYS
Hur kan du veta det? Finns det en läcka hos polisen?
Det här är ett fall jag funderat länge och mycket på. En sak som har stört mig i tråden är hur begåvad en del anser att Aki skulle vara. Om jag inte missminner mig postades han straffregister, eller åtminstone delar av det när han satt häktad med de finska brorsorna. Det innehöll som jag kommer ihåg det enbart ett flertal rattfylleridomar samt en stöld av en åkgräsklippare från en granne. Någon större kriminell mastermind framstår han knappast som. Vad är det egentligen som talar för att den här personen skulle klara av att göra sig av med en kropp. Eller att missbrukarna som han umgicks med klarar av att hålla käften under så lång tid.
Vet inte vilket av det i min text som du syftar på men det har ju nämts i bl.a lokaltidningarna hur polisen misstänkt att det har gått till samt att de 3 männen fortfarande är intressanta och ”misstänkta” i fallet men dock måste man släppa den rättsliga misstanken eftersom man inte kan åtala. Man måste alltså rättsligt kunna ange någon av de 4 misstankegraderna men man får inte ha den misstanken efter man inte kan åtala. Ur polisiärt perspektiv är de fortfarande misstänkta.
När polisen även säger att det framkommit uppgifter och att de har en bra bild över hur mordet gått till och där Aki och den äldre brodern är misstänkta för just mordet och den yngre brodern för att hanterat kroppen efter döden så väljer jag att tro på det.
Kroppen har ju fraktas i den bil som senare brinner upp i ett fritidsområde utanför Eskilstuna och där samma bil sen går till skrot och delarna skickas omärkta/ospårbara utomlands.
Det är nog samma bil som sällskapet kom till Buketten i den kvällen och där grannarnas observationer fick fokus att flytta från Kungsgatan till just Buketten.
När Aki hyrde en del i den byggnaden så fanns det ett foto på en bilstol i byggnaden. Frågan är om det är från just den bilen.
Folk som varit i närheten/umgåtts med Aki säger att han är kapabel till det mesta. Bara för att han inte åkt dit gör sina brott så betyder det inte att han INTE begått dom.
Han hade även pedofildomar på sig i Finland som gick att se på nätet. Där han hade en förkärlek till unga pojkar.
Om du tittar tillbaka i tråden så kommer du se en användare som förklarar att ”zigenarna” är mer rädda för honom än han är för dom.
Nu är de flesta artiklarna döda på Eskilstuna kuriren och där alla intervjuer fanns men hör finns lite läsning.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/detta-har-hant-i-mordutredningen-1