2021-03-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
30K första månaden och 20K därefter per månad. Inga jättesummor. Hade han jobbat som innan hade han tjänat det dubbla. Frågan är om han kan förhandla sig till lönebortfall. Nå, vi får se.

Ja det är ju inte direkt nån bonus, belöning eller skadestånd detta direkt. Det har kostar mer än det smakat de där månaderna.
Vad ska han skriva i CV t.ex - tjänstledig?
Citera
2021-03-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag väljer mina vänner med omsorg. Det gäller både här och irl.

OnT: Det är som att du glömmer(?) en viktig sak: Det ligger inte på SD att visa sig vara "trovärdig" i stil med att han skall övertyga HR om att han inte dödat Lena. Han kan i princip sitta helt tyst och bara lyssna till vad åkl Åsa Hiding lägger fram.
Kan inte åkl göra det tillräckligt antagligt för HR att bara SD kan ha dödat Lena (trots att inga spår av honom finns på platsen), så skall HR fria honom.

Tro och trovärdighet är ytterst volatila begrepp/fenomen. En domstol kräver övertygande bevisning för att fälla någon.
Vill du ändra på det?
Det fetade: Han berättade för någon vän (JG?) att han har bevis på att han är oskyldig till mordet. Vännen säger att "plocka fram dom då!", varvid SD replikerar att det inte är hans jobb att bevisa oskuld. Vilken oskyldig säger så, om nu bevis finns? Framförallt när man själv påpekar från start att "jag är misstänkt". Och sen sitter han i åtta månaders förhör - men han tänker minsann inte plocka fram några bevis på sin oskuld. Det säger oerhört mycket. Inte en enda sanning som är värt något har han yttrat i fupen. Inte en.
Citera
2021-03-20, 11:09
Medlem
Mr Zero Sleep skriver i loggar att han tar milspromenader på mornarna. Varför gå så långt?
Lider av ångest?
Längtar efter L i hemlighet?
Besöker deras hemliga platser i smyg? Kan inte leva upp till Hs förväntningar?
Blev mördare mot sin vilja?

Snackar om hemarbete o restriktioner. Tror han kan vara hemkommenderad för att varken kunder eller kollegor vill ha med honom i närheten.

Han är inte Skyddsrumssakkunnig längre. Kanske beror på att han filmade skyddsobjekt o använde privat på geokontot?

CertLicensen för KA går ut nästa vecka. Han får nog stå för en ny ur egen ficka.
Citera
2021-03-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Där satte du orden klart och tydligt!

Man kan nästan inte ta in att de två finns på riktigt. Skrämmande hur de fungerar, totalt känslokalla!
Undrar vad som håller ihop dem genom allt? Att det inte är barnen framgår hur tydligt som helst, de är ju inte prioriterade någon gång någonstans! Både herr och fru Davidssons personligheter som framträder borde få alla friska med någorlunda fungerande intelligens att ta avstånd om det inte är så att de har olika hållhakar på dessa människor.
Själv hade jag skämts ihjäl av att ingå i deras umgänge!

Tänker både på hur de hanterat och agerat i Lenas försvinnande och efter hon hittats mördad och allt annat som framkommit.

De personer här i tråden som sympatiserar med Stefan och Hanna samt de som drar fram allt negativt de både kan hitta på och sådant som stämmer om Lena visar bara på hur genombrutna och störda dessa båda är.

Att de sympatiserar med Malin, UWs galna ex är inte heller alls konstigt. Kaka söker maka!

JG får man känslan av att Stefan styr och manipulerar med järnhand, han är säkert så nedbruten att han inte vet var han ska vända sig. Han visade trots allt lite kurage när han ringde och ville att de skulle söka hos Hanna.

Hannas föräldrar!?! Säger bara skaka om dem hårt och ordentligt! De borde tagit ett stort steg åt sidan och släppt allt för att ge trygghet åt barnen Davidsson så som de blivit hanterade.

Tror att stor del av förklaringen på att Stefan kan mästra och binda dessa vuxna människor till sig påminner om ett barn med ambivalent otrygg anknytning till t ex en narcissistisk eller borderline förälder. Han spelar upp en god sida som gör dem helt förvirrade när han visar den onda...

Hoppas på lite civilkurage och att dessa runt omkring tar sig fria och berättar vad de vet.

Säger bara SKÄMS på er som fortsätter stötta dessa obehagliga typer!

Kan bara hålla med i det du skriver. Att vissa i kretsen kring paret D fortsätter umgås med dem visar på stor naivitet - om de tror att paret är helt oskyldiga till allt. Eller så har de bundit ris åt egen rygg genom att D:s rotat fram hållhakar på dem. Samt mer eller mindre förtäckt hot

Sen finns väl också ett par stycken som tycker att Lena har sig själv att skylla för att hon blev mördad...

Sen då denne JG: han kan väl inte må bra i allt detta? Han verkar totalt bortkollrad och uppbunden till något han fortfarande verkar tro är en djup och sann vänskap, med tankefelet att man aldrig någonsin sviker en vän. Vad dessa än gör, hur de än bär sig åt..

Sen denna Ma**n H. Finns det något förhör med henne? Skulle gärna vilja läsa det, höra det. Så om du har en länk till något sådant så vore jag tacksam. Igår sökte jag efter hennes blogg, särskilt det hon skrev efter maj 2018 men har inte hittat något.
Citera
2021-03-20, 11:10
Medlem
Citat:
Rättssäkerheten gäller brottslingarna - inte de som är skötsamma. Likaså ränner det omkring dömda brottslingar lösa eftersom de inte låses in direkt utan går fria innan fängelsestraffet skall avtjänas.

Man friar hellre än fäller: "Nja, vi kan nog inte döma honom, och om vi inte kan bevisa skuld 100% så får vi släppa honom". Var fan tog indiciekedjan vägen? Förr kunde vi fälla bortom RIMLIGT tvivel. Här finns inget rimligt tvivel what so ever - ändå blev han frikänd. Man kan förklara bort precis allt. Och det gjorde Lindén. Jag undrar i vilken relation han står till SD. Faktiskt.

Ja ja, jag väntar på HR och dess dom.
Det fetade:
Så gör även jag.

Men jag har en fråga redan nu: Säg nu att HR-ordföranden plus resten levererar en friande dom där nere i Jönköping, kommer du i så fall tro att det ligger något korruptivt bakom det hela?
Citera
2021-03-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Steffe skulle behöva genomgå plastikkirurgi och ta testosteron? För att få till det med manligare stämma? Har han en skäggväxt?

På tal om skägg och behåring.

”Used only two weeks. No results
Have only used the scanner for two weeks. Have about ten days scanned the same area. Still no signs that it is working. But I can't say it doesn't work yet.”

https://www.amazon.co.uk/gp/profile/amzn1.account.AGQUKYOZ3M5HKQM67SWLIZWXBRWQ/ref=cm_cr_arp_mb_gw_tr?ie=UTF8

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B001HRYT2K/ref=cm_cr_arp_mb_bdcrb_top?ie=UTF8
Citera
2021-03-20, 11:13
Medlem
Citat:
Det först fetade:
Om du sitter på info som gör att du kan styrka ditt påstående, föreslår jag att du lämnar åkl Åsa Hiding denna viktiga hjälp.
Nånting säger mig att hon lär behöva den för att få till en fällande dom i HR.

Det andra fetade:
Vilka är "oss"?
Örebroare?
Svenskar?

Det jag får och fått fram ges till de som bäst kan nyttja det. Självklart. Återigen försöker du med usel härskarteknik mästra en annan skribent.

SD mördade LW, HD hjälpte till före och/eller efteråt. Hur gärna du än vill följa detta genom att agera messersmittar är det fakta.

Oss är ett vitt begrepp, jag väljer den tolkningen.
Citera
2021-03-20, 11:13
Medlem
Citat:
Det fetade:
Så gör även jag.

Men jag har en fråga redan nu: Säg nu att HR-ordföranden plus resten levererar en friande dom där nere i Jönköping, kommer du i så fall tro att det ligger något korruptivt bakom det hela?
Nej, jag kommer bara konstatera att de frikänner en mördare. Men jag tror de kommer till en annan slutsats än TR. Rena lotteriet här.
Citera
2021-03-20, 11:16
Medlem
Citat:
Det fetade: Han berättade för någon vän (JG?) att han har bevis på att han är oskyldig till mordet. Vännen säger att "plocka fram dom då!", varvid SD replikerar att det inte är hans jobb att bevisa oskuld. Vilken oskyldig säger så, om nu bevis finns? Framförallt när man själv påpekar från start att "jag är misstänkt". Och sen sitter han i åtta månaders förhör - men han tänker minsann inte plocka fram några bevis på sin oskuld. Det säger oerhört mycket. Inte en enda sanning som är värt något har han yttrat i fupen. Inte en.
-Tja, om vi utgår från att SD är en sann gentleman, en riddare van att värna, så är det ju hans ridderliga plikt att inte ange (skvallra på) den personen han vet har utfört mordet.
Behöver inte vara konstigare än så. Åtminstone inte i min [riddar-]bok..
Citera
2021-03-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om skägg och behåring.

”Used only two weeks. No results
Have only used the scanner for two weeks. Have about ten days scanned the same area. Still no signs that it is working. But I can't say it doesn't work yet.”

https://www.amazon.co.uk/gp/profile/amzn1.account.AGQUKYOZ3M5HKQM67SWLIZWXBRWQ/ref=cm_cr_arp_mb_gw_tr?ie=UTF8

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B001HRYT2K/ref=cm_cr_arp_mb_bdcrb_top?ie=UTF8

Abel, är en amatör inom all data kunskap. Kan surfa och ladda ner typ.

Har SD arbetsdator tömts? Vad kom ev fram där? Vad kan man få fram av det, typ vad han surfat och när? Googlingar isv

Om du redan gett infon i tråden ber jag om ursökt
Är en lång tråd.
Citera
2021-03-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Sannolikt arbetar han inte åt sin gamla arbetsgivare.

Om han fått sparken eller fått ett erbjudande han inte kunde, säga nej till vet jag inte.

Journalister har gått via Försäkringskassan tidigare vet jag för att få ut privat arbetsgivare. Behövs personnummer om nån vill testa om det fortfarande funkar.
Jobba verkar han ju göra ju.

I kontoutdrag ser vi förresten att hans lön pendlar några tusenlappar från månad till månad.
Citera
2021-03-20, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Mr Zero Sleep skriver i loggar att han tar milspromenader på mornarna. Varför gå så långt?
Lider av ångest?
Längtar efter L i hemlighet?
Besöker deras hemliga platser i smyg? Kan inte leva upp till Hs förväntningar?
Blev mördare mot sin vilja?

Snackar om hemarbete o restriktioner. Tror han kan vara hemkommenderad för att varken kunder eller kollegor vill ha med honom i närheten.

Han är inte Skyddsrumssakkunnig längre. Kanske beror på att han filmade skyddsobjekt o använde privat på geokontot?

CertLicensen för KA går ut nästa vecka. Han får nog stå för en ny ur egen ficka.

Påstår han att han har hemarbete, asg. Hur vet man SD ljuger? Han öppnar käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in