Citat:
Ursprungligen postat av
Dragonhuvud007
Insåg just att jag i kväll ska skåla för att jag slipper ha så obehagliga perosner i mn närhet.
HD och SD är nog bland det mest obehagliga jag upplevt som par, jag tror genuint det värsta om de två. Sedan har du JG som med sin usla amerikanska moraliska kompass som håller de två bakom ryggen.
Där satte du orden klart och tydligt!
Man kan nästan inte ta in att de två finns på riktigt. Skrämmande hur de fungerar, totalt känslokalla!
Undrar vad som håller ihop dem genom allt? Att det inte är barnen framgår hur tydligt som helst, de är ju inte prioriterade någon gång någonstans! Både herr och fru Davidssons personligheter som framträder borde få alla friska med någorlunda fungerande intelligens att ta avstånd om det inte är så att de har olika hållhakar på dessa människor.
Själv hade jag skämts ihjäl av att ingå i deras umgänge!
Tänker både på hur de hanterat och agerat i Lenas försvinnande och efter hon hittats mördad och allt annat som framkommit.
De personer här i tråden som sympatiserar med Stefan och Hanna samt de som drar fram allt negativt de både kan hitta på och sådant som stämmer om Lena visar bara på hur genombrutna och störda dessa båda är.
Att de sympatiserar med Malin, UWs galna ex är inte heller alls konstigt. Kaka söker maka!
JG får man känslan av att Stefan styr och manipulerar med järnhand, han är säkert så nedbruten att han inte vet var han ska vända sig. Han visade trots allt lite kurage när han ringde och ville att de skulle söka hos Hanna.
Hannas föräldrar!?! Säger bara skaka om dem hårt och ordentligt! De borde tagit ett stort steg åt sidan och släppt allt för att ge trygghet åt barnen Davidsson så som de blivit hanterade.
Tror att stor del av förklaringen på att Stefan kan mästra och binda dessa vuxna människor till sig påminner om ett barn med ambivalent otrygg anknytning till t ex en narcissistisk eller borderline förälder. Han spelar upp en god sida som gör dem helt förvirrade när han visar den onda...
Hoppas på lite civilkurage och att dessa runt omkring tar sig fria och berättar vad de vet.
Säger bara SKÄMS på er som fortsätter stötta dessa obehagliga typer!