Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Det som skrivs i tråden är väl ömsom vin och ömsom vatten och vissa spår intresserar väl några medans andra går igång på annat.
Själv tycker jag ju att många här tenderar att ha orimliga förväntningar på vad som kommer att avhandlas i media.
Missförstå mig rätt, jag brukar dagdrömma om att europas ledare plötsligt skulle vakna och inse att de har fört oss till avgrundens brant och att de pedagogiskt skulle förklara för folken att nu krävs det drakoniska åtgärder för att rädda västvärlden!
Dock inser jag att detta inte kommer att hända men att kanske vi genom myrsteg och knappt märkbara kursändringar förhoppningsvis ska kunna vända skutan och då ska vi inte hacka på de som som är där och försöker vrida på rodret.
Att sakligt ifrågasätta alla dumma PK-floskler fungerar kanske bättre när det gäller att få vissa grupper att vakna och tänka själva, eller snarare få dessa grupper att lita på sina egna tankar och känslor inför utvecklingen än hårdför agitation?
Sedan behövs säkert hårdför agitation också men kanske i andra sammanhang?
Själv tycker jag att det är uppmuntrande att repatriering som det drömdes om i tråden för flera år sedan nu allt oftare nämns i det offentliga utan att alla går ape shit, senast igår i en debatt mellan Mollgan J och Jonas Andersson.
För att inte tala om Danmark som verkar börja gå från ord till handling!
Ja, är inte det intressant? Det som förut sågs som löjeväckande utopi på Flashback, har nu blivit relativt okontroversiellt och mainstream. Det var inte så konstigt, men det krävdes ändå ett idogt tjatande och normaliserande för att det okontroversiella skulle uppfattas som okontroversiellt - åtminstone av SD.
Samma sak med svensketnisk utsatthets synliggörande. Jag hävdar att det aldrig varit politiskt omöjligt eller ens inopportunt att prata om svensk etnicitet för att kunna lobba mot etniskt hat mot svenskar. Det är en självklarhet, det enda anständiga som ingen egentligen vågar opponera sig mot med övertygelse. Ingen av trådens alla liberala studieobjekt skulle våga göra det, Adam Cwejman tordes inte göra det här för länge, länge sedan.
Givetvis finns etniska svenskar och
givetvis förekommer etniskt hat mot svenskar och
givetvis kan man inte säga att en etnisk svensk förtjänar eller tål hat i underläge, mer och bättre än någon annan gör det.
Det är bara att han och andra i offentligheten slipper frågan och därför törs fortsätta med sin identitetspolitiska agenda till etniska svenskars nackdel.
För menar du verkligen att en fräsig brutta som Paulina med sitt etnoalibi är för PK-skrajsen att prata om etniskt svenska ungdomar? Är hon byxis på samma sätt man kan tänka sig att Per Gudmundsson är byxis att närma sig ämnet? Eller skiter hon helt enkelt i "svennehoran" och den förnedringsrånade "svennjäveln"? Är hon feg eller bara kall?
Kan det rentav vara så att Paulina inte egentligen bryr sig och inte är det minsta skraj - men utan vidare skulle slå på stora trumman om det bara blev tillräckligt tjat från hennes svenska fans? Att det var
kritik och malande påverkanskampanj mot SD som förändrade kalkylen kring återvandring?
Jag säger samma sak nu: Det är kategoriskt trivialt att förvänta sig att andra ingrupper, inklusive judar, med plattform bejakar svenskt särintresse. Det kommer att framstå som en helt okontroversiell självklarhet att visa reciprok omsorg mot svenskar, om inte svenskarna i längden ska reagera med avsky.
Var det inte någon (Nix-registret?) som skrev om de "låga förväntningarnas antisemitism"? Är det inte det du och andra utsätter Paulina för när ni inte betror henne med att kunna uppföra sig med folkvett?
Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Det intressanta med rapporten är Katzins elevinformanters mera autentiska utsagor. Att de till exempel känner att de inte öppet kan problematisera saker och se dem från olika håll, därför att nyanser är oönskade och inte tas emot som intressanta tankar, utan som partisanism för (i detta fall) den judiska saken.
Och att istället reaktionen hos den enskilde blir att aktivt göra sig okunnig, så att man alltid kan säga att man inte är så insatt i frågan.
Det vill säga just det som drabbat alla som känt en aning om en svensk identitet och velat säga något nyanserande om mångkulturens hallelujah under de senaste årtiondena. Man betraktas inte som intressant, och som bidragsgivare till en reell mångfald, utan som rasist och allt möjligt av de enfaldigt mångfaldsvurmande.
Den som vill ha flera tankar i huvudet är alltid utsatt och ensam i de enögdas moralistiska (alltså ointressanta) hegemoni, och att avintressera sig, gå i inre exil och "odla sin trädgård" är bara en alltför vanlig "coping"-strategi.
Nå, om judiska apologeter är de enda som vill släppa fram den känslan, så får väl vi som läsare förallmänmänskliga dessa utsagor.
Intressant reflektion. Människor är sociala djur som påverkas av normer och grupptryck. Den svensk som bryr sig om svensketniskt synliggörande gör klokt i att skapa ett grupptryck som även andra har att ta med i nyttokalkylen. Om det blir socialt eller ekonomiskt jobbigt att skita i de svenska barnen på skolgården, så kommer de svenska barnen också synliggöras.
"Varför ska etniska svenskar bry sig etniskt hat mot judar om judar inte bryr sig om etniskt hat mot svenskar, Paulina? Adam? Dan?"