Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Eller så är det en "dubbel bluff"? Han skriver om händelsen till henne, för att alla fattar, att en toppjurist INTE skulle göra det, om det var en våldtäkt? Att de hade haft sex kunde ju konstateras på annat sätt, gissar jag (DNA-prov från kvinnans underliv), så DET faktumet visste han ju att han inte kunde komma undan ifrån.
Men ändå... "att jag inte kunde låta bli dig?"

Varför inte skriva: "du var mig en vildkatta, höhö, du fick verkligen igång mig, det var bra att du insisterade, jag trodde ju nästan att jag hade blivit impotent på gamla dar..."
Som vanligt är den enklaste förklaringen den mest sannolika. Göran är enbart ledsen för att det blev något sexuellt som var helt ömsesidigt och tar på sig ansvaret för det. Aldrig i livet att han hade uttryckt sig på det viset om det verkligen hade varit så att han var fullt medveten om att han hade begått en våldtäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
just_a_girl
Att "låta bli någon" kan betyda att inte falla för frestelsen att ha sex med någon. Har också hört liknande uttryck "jag lovade mig själv att låta bli dig och inte falla för frestelsen" (sagt av upptagen man till kvinna han hade en affär med).
Ja, och i det här fallet är han den vuxne i rummet som borde ha insett att det var olämpligt och den som borde ha varit den som hade satt stop för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ksenia74
Undrar om GL behandlas extra fint i häktet? Gåslever och champagne
Nej, sluta med menlösa påståenden.