2021-03-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
SDs sperma i tre otvättade trosor?

Foton från duschen skickade till SD på söndagen?

St.Holmes utgav sig för att vara en nära vän till LW. Ändå visste han inte om relationen till SD och inte de andra männen. "Nej, LW var inte sån," skrev han när vi spekulerade om alla hennes karlar. När han stötte på LW sa hon att hon inte ville ha någon relation. Att hon var trött på män.

Det holmes skrev "TROR" ang LW och hennes ev förhållande/icke förhållande till SD var väldigt tidigt i tråden (2018-09-13). Även hans uttalande om vad LW sagt att "hon var trött på män" var vid den tiden i tråden.

Ditt första inlägg i denna tråd är från 2019-07, nu skriver du "när vi spekulerade om...". Du kunde väl inte vara med och spekulera om detta i tråden vid den tiden (2018)?
Citera
2021-03-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enl Picasso (ovan) plockades SD in 1/9 2019 och satt häktad 4 månader. Alltså 2019.
OCH de första fyra 2020.
Citera
2021-03-20, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag vill inte sätta mig till doms över SD, men får nog säga att han genom sitt liv med Lena förtjänar allvarlig kritik. Likaså det sätt han behandlat sin fru och barn och folk i sin omgivning föranleder befogat klander från både mig och andra.

Men varken han eller nån annan skall offentligt utpekas som mördare tills en domstol så konstaterat.
En mördare som gårr fri är fortfarande en mördare.

När hela målet hänger på muntlighetsprincipen blir det komplicerat. Sååå mkt står i fupen som aldrig lyckas nå rätten.
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-20 kl. 09:10.
Citera
2021-03-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han jobbade inte alls fram till i början av maj 2020. Då var han i kurran. Så där saknas mer än 4 månaders lön.

I november stod han skriven på Tyréns Infrakonsult, Stockholm. En liten fejkad transfer från Tyréns i Örebro skedde uppenbarligen. Jag kollade det i Örebro och det var den informationen han gav då.

Tror inte de kickar honom innan HR är klart. Om de nu inte kunnat göra det pga Covid sen november, såklart.

Men efter de första 4 månadernas lönefria tillvaro i fängelset, så har han kanske varit sjukskriven resten av 2020?

#TeamÅsaHiding

Tro mig, det är inte en normal inkomstskillnad. Kikat på många som varit häktade genom åren och detta skiljer sig markant från andra gånger.

Sedan behöver de inte avskeda honom för att han är misstänkt för mord som jag sagt tidigare utan han har kanske en varning på sig när han fick kliva ner tjänstmässigt. I FUP framgår en rad tjänstefel som han har gjort.

Nåväl är en paranres om han har en tjänst eller inte.

Om någon kan hjälpa med info bara pma.
Citera
2021-03-20, 09:20
Medlem
Citat:
Om han inte blir fälld i HR kommer han få massor i skadestånd.

Inte direkt massor. Jag föredrar vara utan skuld och leva fritt kontra få ett rätt magert skadestånd. Dessutom kommer polis och vi andra granska honom för resten av hans liv.
Citera
2021-03-20, 09:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att SD hade tillgång till arbetsplatsen är väl inte helt otroligt (han hade ju tillgång till lägenheter som han och LW hade lite kuttrasju).

Dagen efter mordet när SD skulle åka till Backahallen frågade han en arbetskamrat om hen ville följa med dit. Vet inte hur vanligt det är men arbetskamraten valde att följa med för hen hade inget annat för sig.
Är detta fortsättningen på SD:s tänkta alibi? Arbetskamraten har koll på honom så han inte kan misstänkas att åka till annat ställe (och göra sig av med ev mordvapen)?

Vore trevligt om denne arbetskamrat kom ihåg om SD hade med sig sin rygga i bilen och om hen också kommer ihåg om SD försvann ur hens synfält någon minut. SD skulle kunna "fixa bort" något... ev i en byggcontainer, där ingen tänker på att söka efter ett ev mordredskap.

Detta är spekulationer fortfarande (har skrivit ang detta tidigare i tråden, utnämner mig själv som tjatmoster så ingen annan behöver göra det).

Det här med lägenheter/visningslägenheter som SD hade tillgång till är lite lattjo, och helt i SD:s linje:
Under rättegången berättar han att han ”tagit del av” att LW sagt att han hade tillgång till sådana, och att de skulle kunnat träffas där i smyg. Men nej, det stämmer inte alls det, det har han aldrig haft. Men jo, han ser att sådana uppgifter förekommer.

Strax därpå (när det hunnit sjunka in att LW än en gång farit med osanning) berättar han att, jo för all del så har han sagt till henne att han hade tillgång till sådana lägenheter.

Då har man (kanske) glömt att han först förnekat det, för då hade man som lyssnare fullt fokus på att fundera på varför LW ljög.

Vilket hon alltså inte gjorde, hon upprepade SD:s lögn, i tro att det var sant.

Så arbetar SD.

För min del får du gärna fortsätta ”tjata” om händelserna dagen efter mordet.
Tills allt är utrett måste man få lov att vända och vrida på varje liten oklarhet.
Citera
2021-03-20, 09:28
Medlem
Citat:
Om han inte blir fälld i HR kommer han få massor i skadestånd.
30K första månaden och 20K därefter per månad. Inga jättesummor. Hade han jobbat som innan hade han tjänat det dubbla. Frågan är om han kan förhandla sig till lönebortfall. Nå, vi får se.
Citera
2021-03-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Inte direkt massor. Jag föredrar vara utan skuld och leva fritt kontra få ett rätt magert skadestånd. Dessutom kommer polis och vi andra granska honom för resten av hans liv.

Blir han frikänd så blir det nog ett rätt sort skadestånd. Dock räcker det inte att försörja sig på till pensionen (skadestånd räknas inte heller in som pensionsgrundande). Räcker kanske till ett antal resor och att kunna ägna sig till geo ett antal år.

Han kommer av många ses som en mördare oavsett hur det går.
Citera
2021-03-20, 09:34
Avslutad
Citat:
Blir han frikänd så blir det nog ett rätt sort skadestånd. Dock räcker det inte att försörja sig på till pensionen (skadestånd räknas inte heller in som pensionsgrundande). Räcker kanske till ett antal resor och att kunna ägna sig till geo ett antal år.

Steffe skulle behöva genomgå plastikkirurgi och ta testosteron? För att få till det med manligare stämma? Har han en skäggväxt?
Citera
2021-03-20, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har ju gjort bort sig och utnyttjat lokarna på felaktigt sätt. Så när arbetsgivaren läste fupen fick han nog och sparkade SD efter fria0nde dom? Grund för det kan finnas. Chegen vet möjligen dessutom mer än vad som står i fupen.

Du skriver bättre än mig, exakt det jag menar.

Är ingen bra skribent.

Men tror han fått varningar innan och fup gav dem ammonition bli av med honom. Vips försvann 45 k cirkus i månaden.
Citera
2021-03-20, 09:46
Medlem
Citat:

Som Picasso skrev 30 k, sedan 20 k plus ev förlorad arbetsersättning. Kanske någon kr till. Cirka 200 k utöver förlorad arbetsersättning.

Emot att ha tjänat cirka 45 k, kanske upp till 50 k. Dessutom få svårt på arbetsmarknaden, inte på grund av mord misstanken utan för fakta att han misskött sina arbeten som framgått i FUP.

SD är i en dålig sits, helt klart man njuter av att se det.
Citera
2021-03-20, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Som Picasso skrev 30 k, sedan 20 k plus ev förlorad arbetsersättning. Kanske någon kr till. Cirka 200 k utöver förlorad arbetsersättning.

Emot att ha tjänat cirka 45 k, kanske upp till 50 k. Dessutom få svårt på arbetsmarknaden, inte på grund av mord misstanken utan för fakta att han misskött sina arbeten som framgått i FUP.

SD är i en dålig sits, helt klart man njuter av att se det.
Han kan alltid snacka bort inkomstbortfall pga corona
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in