Citat:
Ursprungligen postat av
Bestick
Dans "dom" i kvällens Fredagstinget är att DFS är det bästa som hänt den nationella rörelsen i Sverige i modern tid. Vad tycker brunoDjungel om det?
"Ditt liv blir bättre om du går med i DFS" /Magnus Söderman
Så där! Har inte lyssnat klart på programmet, men Dan gjorde mig tårög med sitt "tack" istället för en "dom". Gissningsvis hade han inte hittat någon öppen dörr att slå in idag, och därför rafsade han ihop en vanlig harang om hur bra han är och hur bra det går. Är det något han repeterar nästan lika ofta som vikten av att donera pengar till DfS, så är det hur bra det går. Det är nästan som när en telefonförsäljare ringer upp en:
Citat:
Hej! Den här dammsugaren är den bästa i världen och står som den sista bastiljonen för svenskar och är Sveriges enda hopp. Så vad säger du? Om du bara läser upp ditt namn och personnummer, så fyller jag i beställningen. Jag ser att du är gift också, vi ska inte ta en till frugan också? Vi gör så här, säg bara "ja", så fyller jag i resten, så levererar vi tre dammsugare imorgon redan!
Man kunde nästan tro att Dan har varit försälj... Eller justfan, det har han ju! Döm om min förvåning!
Citat:
"Vi har anordnat hundra träffar!"
Nej, era medlemmat har postat att det kommer finnas möjlighet att träffas via eran hemsida. Om jag lägger upp tid och plats här på FB för de som vill ses och dricka öl, så är det inte FB som ska ha tacken, mer än att de gjort det möjligt att posta information till en tillräckligt stor publik. Enda skillnaden är att risken att rödingar dyker upp och kastar sten är mindre om man träffas via en betalsida för nationella.
Citat:
"...varav förvisso hälften var digitala"
Så dessa tusentals medlemmar över hela landet har under ett års tid skrapat ihop 50 fysiska träffar? Jag tror jag har drivit fler till självmord undet det gångna året. Så tack vare DfS har femtio notiser dykt upp om att man kan ses och ta en öl? Ingrid & Conrad hade Ingrid & Conrad-träffar regelbundet som de själva organiserade runt om i landet utan fem heltidsanställda personer i ett donerat hus.
Citat:
"Vi har bytt fasad som lyft huset"
Amazing! Den här fullkomligt nödvändiga fasaden för ett par hundratusen måste verkligen ha varit livsavgörande med tanke på hur besatt herrarna verkar vara av den. Vad blir det stora åstadkommandet 2021? En ny trappa kanske? Ingen kan beskylla dem för att ligga på latsidan i alla fall.
Citat:
"Vi har installerat ett nytt fläktsystem"
Medlemmarna ger Dan några miljoner i oskattade kontanter. Dan ringer ett samtal till Mediamarkt och säger att han vill ha en varmluftspump, storlek på huset och adressen. De svarar att de skickar ut en montör nästa vecka. Och vissa säger att Dan saknar ledaregenskaper. I beg the differ!
Citat:
"Vi har satt samman en grupp jurister för att jävlas med muslimer"
På vanlig svenska: Dan har ringt en advokatbyrå, sagt att han vill stoppa ett moskébygge och fått en prislapp på det som han betalat för med medlemmarnas pengar. Imponerande.
Hade DfS gjort något mer banbrytande, eller var det de här punkterna?
Så för att sammanfatta det hela:
DfS:s bedrifter under nådens år 2020 har varit:
-Ge medlemmarna ett klotterplank där de själva har får utannonsera 50 krogkvällar.
-Kastat medlemmarnas pengar på en onödig fasad.
-Kastat medlemmarnas pengar på ett
faktiskt nödvändigt fläktsystem.
-Kastat medlemmarnas pengar på en grupp jurister som skrattar hela vägen till banken medan moskén (om det här är rätt) fick sitt bygglov för en månad sen:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/bygglov-for-moske-i-karlstad-godkanns-av-lansstyrelsen
Det roliga är att nu har de gått från "DfS stoppade moskébygget! Sverige! Sverige! Sverige!" till "Vi har hyrt jurister för att djävlas med muslimerna i Karlstad".
Så, Bestick! Här är mina två cent