Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Kanske det. Svegot har dock ett morgonprogram som ibland tar upp lite nyheter. Mycket nyheter som kommer ut är inte speciellt intressanta så varför sitta och idissla det?
Personligen tycker jag heller inte nationella bör lägga för mycket vikt och fokus på daglig nyhetsrapportering och etablissemangsnarrativ som vid att sätta sin egen agenda och skapa egna nyheter. Nationalism handlar om att vara aktörer istället för passiffiserade nyhetsknarkande åskådare. Det är därför det är bra med andra typer av poddar, som t.ex Fredagstinget, än bara rapporter om dagsaktuella händelser ofta av mindre vikt.
Om något är uppenbart eller inte beror väl mycket på vem lyssnaren är. Det finns trots allt många som inte varit nationella så värst länge och kan ha nytta av höra lite mer tänkvärda nationalistiska resonemang och argument. Man vet heller inte som lyssnare vad som skall diskuteras vilket gör det mer intressant på förhand. Men som jag sagt tidigare skulle det bli än mer intressant med andra inhoppare. Som exempelvis den sympatiske Klaus Bernpaintner, eller varför inte Frodi eller egentligen i princip vem som helst.
Magnus intressanta fakta är dock en avslappnad rolig grej som kan vara lite underhållande. Inget fel i det.
NSoscar är nog lite för vettig för det. Men ni kan ju alltid försöka.
Ja du tramsar och småseriöst kritiserar med ett ganska stort skarvande med sanningen. Att MS skulle utgett sig för att vara någon slags livsstilscoach är ett typiskt sådant trams. Skulle han dock göra det är jag den förste att kritisera det. Som det är nu är det bara en höna av en fjäder som det mesta av all "kritik" i denna tråd.
Nyheter är det som händer i världen. Får man inte veta vad som händer i världen, så vet man heller inte hur man ska förhålla sig till detta. Nationella bör absolut rapportera nyheter och när man har någon sorts redaktion med tre, fyra pers som lyfter en heltidslön, så kan man förvänta sig att de sitter och gräver i nyheterna, tar reda på mer fakta, själva intervjuar personer, letar referenser, begär ut dokument. Istället gör man... Ja, vad gör man? "Skriver artiklar i Nationalisten" som är det mest intetsägande man händelsevis skulle kunna säga. Det vore väldigt intressant att veta om det finns någon tidsrapportering på redaktionen där gubbarna stämplar in och ut. Jag har mina misstankar.
Med att "skapa egna nyheter" förstår jag inte vad du menar. Hela tanken med Svenskarnas hus, eller åtminstone vad jag tror många väntade sig, var att ha en redaktion som kunde sitta dygnet runt och finslipa strategier och utveckla en rörelse. Det bidde ingen vante, det bidde Two and a half men som springer runt och använder ett tomt hus som någon sorts fritidsgård. Istället för att sätta upp whiteboards och konferensrum, så ritar man runor på väggarna. Förhoppningen hos många var nog att man skulle driva "kampen" som ett företag. Istället blev det en lekstuga med någon diffus vision och ett shopping-konto att disponera fritt.
Självklart finns det en poäng i att göra temaprogram. Som jag skrev i tråden om Vita pillret, så blev jag väldigt positivt överraskad av Kulturarbetarnas programserie om Mein Kampf. Välgjort och intressant att gå igenom kapitel för kapitel och utveckla resonemangen. Det är något man borde arbeta mer med. Svegot älskar att slänga skit på Aron Flam, men hans serie En svensk tiger var väldigt givande. Jag hörde mer matnyttigt där om Kjellén och Carl Schmidt än under sju(?) samlade år av Svegot/Motgift/Radio framåt. Flam går igenom politiker och tänkare som inspirerades av olika filosofer och ideologer. Han går igenom deras böcker, hur allt hänger ihop och väkdigt strukturerat. Även om det är gjort ur ett mainstream-perspektiv, så var det väldigt grundligt och välgjort. Det enda jag hör från framförallt Magnus och Björn är att Kjellén, det var en hyvens gubbe som var väldigt ideologisk och grundade många bra idéer. Totalt intetsägande snömos. Varför behöver jag gå till en judisk stå-upp-komiker från Södermalm i Stockholm för att
lära mig om nationalistiska ideologer, medan nationella företrädare bara name droppar olika nationalistiska ideologer?
Vad ska syftet vara med en massa inhoppare till höger och vänster då? Det är mer aktuellt och intressant att lyssna på diskussioner om aktuella nyheter, än ett jävla kafferep med olika nationella personligheter.
Att Magnus åtminstone ger sken av att vara en "livsstilscoach" (med citationstecken) är knappast trams. Visst, så vitt jag vet, så har han inte ett mittuppslag i Nationalisten där han ger råd om hur du ger din kvinna orgasm i tre enkla steg, däremot sitter han dagligen och förklarar för lyssnarna hur de ska leva sina liv och vilka beslut de ska fatta. Han sitter och läser någon gammal bok om nazism och hittar "männerbund" och plötligt, så ska han förklara vikten av männerbund för alla som vill höra. Alla ska ha ett männerbund där man gör männerbund-saker. Alla ska göra det ena med det fjärde i sina liv för att bli goda medborgare i det fria Sverige. Det är att vara en livsstilscoach och när man väger 200kg, aldrig hsr satt sin fot på ett gym, saknar all form av utbildbing och aldrig har haft ett seriöst jobb, så kanske man ska vara lite återhållsam med att förklara för människor hur de ska leva sina liv.