2021-03-18, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Håll hundarna på bordet när du pratar! Jag tycker att ni antinationalister börjar kännas väldigt oroliga och desperata över DFS/Svegots framfart. Nu har ni börjat attackera DFS-bebisarna också. Det kommer i framtiden att bli fler bebisar i poddarna, det ska ni ha jävligt klart för er. I det senaste avsnittet av Kvinnofällan så avslöjade både Frida och Fröken H att de efter att ha haft samlag med karlarna sina numera är gravida. Fröken H ska innan året är slut föda sitt första barn och Frida sitt tredje. Ett stort grattis till dem!

https://www.svegot.se/2021/03/14/triggervarningar-skampatrullen-och-graviditet-kvinnofallan-8/
För min del får de gärna anordna orgier och ersätta pissoaren med runkbås. Min kritik är inte mot att ha barn, utan att man demonstrativt ska ha dem skrikandes i radio. Jag älskar mina hundar, men det vore jävligt irriterande om jag satt med dem i knäet, skällandes, medan jag pratade i telefon.
Citera
2021-03-19, 08:55
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
För min del får de gärna anordna orgier och ersätta pissoaren med runkbås. Min kritik är inte mot att ha barn, utan att man demonstrativt ska ha dem skrikandes i radio. Jag älskar mina hundar, men det vore jävligt irriterande om jag satt med dem i knäet, skällandes, medan jag pratade i telefon.
Men varför uttrycker du dig så elakt om en liten bebis?

Nu tycker ju jag bara att det är gulligt och trevligt att bebisen medverkar några sekunder i poddarna då och då, men även om jag inte hade gjort det så hade jag aldrig fått för mig att gå in på Flashback och gnälla över en sådan liten sak. Att Radio Svegot tidigare hade hela program med tönten Daniel Frändebög och kontrajihadisten Eva-Marie Olsson var dock ett fruktansvärt stort problem.

Det kan inte finnas någon nationell organisation i hela världen som har ett bredare och bättre utbud av poddar än vad Det fria Sverige idag har. Jag är så makalöst imponerad av dem!
Citera
2021-03-19, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Men varför uttrycker du dig så elakt om en liten bebis?

Nu tycker ju jag bara att det är gulligt och trevligt att bebisen medverkar några sekunder i poddarna då och då, men även om jag inte hade gjort det så hade jag aldrig fått för mig att gå in på Flashback och gnälla över en sådan liten sak. Att Radio Svegot tidigare hade hela program med tönten Daniel Frändebög och kontrajihadisten Eva-Marie Olsson var dock ett fruktansvärt stort problem.

Det kan inte finnas någon nationell organisation i hela världen som har ett bredare och bättre utbud av poddar än vad Det fria Sverige idag har. Jag är så makalöst imponerad av dem!
Jag tycker det är respektlöst mot lyssnarna och de andra personerna i radio som försöker göra programmet när man måste avbryta sig hela tiden pga massa jävla skrikande mitt i allt. Jag förstår. De har barn och det är jättefint för dem, men om det här är ett försök att köra upp sin unge i ansiktet på alla, så är det ett väldigt störigt beteende.
Citera
2021-03-19, 13:01
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Jag tycker det är respektlöst mot lyssnarna och de andra personerna i radio som försöker göra programmet när man måste avbryta sig hela tiden pga massa jävla skrikande mitt i allt. Jag förstår. De har barn och det är jättefint för dem, men om det här är ett försök att köra upp sin unge i ansiktet på alla, så är det ett väldigt störigt beteende.

Det är precis vad det är. Herr D(ildo) och Freja är rörelsens största betapar som öppet proklamerar i chatter och radio hela tiden om hur kära dom är i varandra, och tramsar som ett nyförälskat tonårspar, låter sin ungjävel störa hela tiden i poddar osv. Tänk om Dan eller Björn hållt på så här genom åren med sina små barn samtidigt som dom sände Kväll Med Svegot/Motgift eller va fan som helst. Folk skulle bli galna.

Herr Dildo och Freja söker väl mycket bekräftelse från resten av rörelsen också och blandar därför in sitt privatliv i allt dom sysslar med.
Citera
2021-03-19, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie
Det är precis vad det är. Herr D(ildo) och Freja är rörelsens största betapar som öppet proklamerar i chatter och radio hela tiden om hur kära dom är i varandra, och tramsar som ett nyförälskat tonårspar, låter sin ungjävel störa hela tiden i poddar osv. Tänk om Dan eller Björn hållt på så här genom åren med sina små barn samtidigt som dom sände Kväll Med Svegot/Motgift eller va fan som helst. Folk skulle bli galna.

Herr Dildo och Freja söker väl mycket bekräftelse från resten av rörelsen också och blandar därför in sitt privatliv i allt dom sysslar med.
Tack och lov, så håller jag mig från alla interna krypin. FB har en nog med mångfald för att få intressanta diskussioner. Som sagt är det som får mig att ana ugglor just att ungen sitter och skriker i knäet på den förälder som är med i programmet. När Herr D sitter i Vita pillret, så sitter ungen och skriker där. När Frida är med i Svegot, så sitter ungen i hennes knä och skriker. Vill man inte aktivt störa programmet: låt ungen sitta i knäet på den förälder som inte är med i programmet.
Citera
2021-03-19, 20:19
Medlem
Besticks avatar
Dans "dom" i kvällens Fredagstinget är att DFS är det bästa som hänt den nationella rörelsen i Sverige i modern tid. Vad tycker brunoDjungel om det?

"Ditt liv blir bättre om du går med i DFS" /Magnus Söderman
Citera
2021-03-19, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Dans "dom" i kvällens Fredagstinget är att DFS är det bästa som hänt den nationella rörelsen i Sverige i modern tid. Vad tycker brunoDjungel om det?

Jag har inte hunnit lyssna än, men jag återkommer med en sågning senast under morgondagen!
Citera
2021-03-20, 00:10
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Känns som att Dan är lite partisk i frågan...
Citera
2021-03-20, 03:11
Avslutad
Björn Björkqvist delade med sig av en bild på instagram igår där Magnus sträcker sig mot skyn i studion. Buken hänger ut under tröjan till och med när han står med armarna uppsträckta. Magnus är brutalt klappfet och därför den siste i hela världen som ska komma med levnadsråd åt andra. Inom något fält. Visar man på så usel karaktär och konsekvenstänk när det gäller en så basal sak som mat så ska man vara tyst om mer komplicerade saker. Jag skulle faktiskt vilja gå så långt som att säga att ifall man misshandlar sin kropp på det kolossala vis som Magnus gjort så är man inte bättre än en bög eller transa. Det är lika naturvidrigt att svälla upp på det här viset i så pass ung ålder. Han har inte ens fyllt 45. Han har sett ut såhär i minst tio år. Och han super inte ens. Det handlar enbart om att han inte har förmåga att kontrollera vad han stoppar i munnen.
Citera
2021-03-20, 07:17
Bannlyst
Citat:

Så där! Har inte lyssnat klart på programmet, men Dan gjorde mig tårög med sitt "tack" istället för en "dom". Gissningsvis hade han inte hittat någon öppen dörr att slå in idag, och därför rafsade han ihop en vanlig harang om hur bra han är och hur bra det går. Är det något han repeterar nästan lika ofta som vikten av att donera pengar till DfS, så är det hur bra det går. Det är nästan som när en telefonförsäljare ringer upp en:
Citat:
Hej! Den här dammsugaren är den bästa i världen och står som den sista bastiljonen för svenskar och är Sveriges enda hopp. Så vad säger du? Om du bara läser upp ditt namn och personnummer, så fyller jag i beställningen. Jag ser att du är gift också, vi ska inte ta en till frugan också? Vi gör så här, säg bara "ja", så fyller jag i resten, så levererar vi tre dammsugare imorgon redan!
Man kunde nästan tro att Dan har varit försälj... Eller justfan, det har han ju! Döm om min förvåning!

Citat:
"Vi har anordnat hundra träffar!"
Nej, era medlemmat har postat att det kommer finnas möjlighet att träffas via eran hemsida. Om jag lägger upp tid och plats här på FB för de som vill ses och dricka öl, så är det inte FB som ska ha tacken, mer än att de gjort det möjligt att posta information till en tillräckligt stor publik. Enda skillnaden är att risken att rödingar dyker upp och kastar sten är mindre om man träffas via en betalsida för nationella.

Citat:
"...varav förvisso hälften var digitala"
Så dessa tusentals medlemmar över hela landet har under ett års tid skrapat ihop 50 fysiska träffar? Jag tror jag har drivit fler till självmord undet det gångna året. Så tack vare DfS har femtio notiser dykt upp om att man kan ses och ta en öl? Ingrid & Conrad hade Ingrid & Conrad-träffar regelbundet som de själva organiserade runt om i landet utan fem heltidsanställda personer i ett donerat hus.

Citat:
"Vi har bytt fasad som lyft huset"
Amazing! Den här fullkomligt nödvändiga fasaden för ett par hundratusen måste verkligen ha varit livsavgörande med tanke på hur besatt herrarna verkar vara av den. Vad blir det stora åstadkommandet 2021? En ny trappa kanske? Ingen kan beskylla dem för att ligga på latsidan i alla fall.

Citat:
"Vi har installerat ett nytt fläktsystem"
Medlemmarna ger Dan några miljoner i oskattade kontanter. Dan ringer ett samtal till Mediamarkt och säger att han vill ha en varmluftspump, storlek på huset och adressen. De svarar att de skickar ut en montör nästa vecka. Och vissa säger att Dan saknar ledaregenskaper. I beg the differ!

Citat:
"Vi har satt samman en grupp jurister för att jävlas med muslimer"
På vanlig svenska: Dan har ringt en advokatbyrå, sagt att han vill stoppa ett moskébygge och fått en prislapp på det som han betalat för med medlemmarnas pengar. Imponerande.

Hade DfS gjort något mer banbrytande, eller var det de här punkterna?

Så för att sammanfatta det hela:

DfS:s bedrifter under nådens år 2020 har varit:
-Ge medlemmarna ett klotterplank där de själva har får utannonsera 50 krogkvällar.
-Kastat medlemmarnas pengar på en onödig fasad.
-Kastat medlemmarnas pengar på ett faktiskt nödvändigt fläktsystem.
-Kastat medlemmarnas pengar på en grupp jurister som skrattar hela vägen till banken medan moskén (om det här är rätt) fick sitt bygglov för en månad sen: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/bygglov-for-moske-i-karlstad-godkanns-av-lansstyrelsen

Det roliga är att nu har de gått från "DfS stoppade moskébygget! Sverige! Sverige! Sverige!" till "Vi har hyrt jurister för att djävlas med muslimerna i Karlstad".

Så, Bestick! Här är mina två cent
Citera
2021-03-20, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Björn Björkqvist delade med sig av en bild på instagram igår där Magnus sträcker sig mot skyn i studion. Buken hänger ut under tröjan till och med när han står med armarna uppsträckta. Magnus är brutalt klappfet och därför den siste i hela världen som ska komma med levnadsråd åt andra. Inom något fält. Visar man på så usel karaktär och konsekvenstänk när det gäller en så basal sak som mat så ska man vara tyst om mer komplicerade saker. Jag skulle faktiskt vilja gå så långt som att säga att ifall man misshandlar sin kropp på det kolossala vis som Magnus gjort så är man inte bättre än en bög eller transa. Det är lika naturvidrigt att svälla upp på det här viset i så pass ung ålder. Han har inte ens fyllt 45. Han har sett ut såhär i minst tio år. Och han super inte ens. Det handlar enbart om att han inte har förmåga att kontrollera vad han stoppar i munnen.
Jag kan inte annat än hålla med. Jag minns inte om det var Skillnad som tyckte att det var ett ad hominem-angrepp, men som du säger, så är det här en karaktärssak. Att säga att en musiker är dålig för att han är smällfet är ett ad hominem-angrepp, men att angripa en sorts "livsstilscoach" som Magnus faktiskt är, för att han är extremt ohälsosam kan inte ses som ad hominem.
Citera
2021-03-20, 07:55
Medlem
Joe Blows avatar
En ny spännande superhemlig storsatsning annonserades ju. Avtäcks snart. Vad tror ni det kan vara? En staty av Dan? En fettsug till Magnus? En nationalistisk klimatkompass? En webcam på korvrullaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in