2021-03-17, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Fyfan vad dålig denna podden blivit på senare år. Inga intressanta gäster bjuder man in längre, inga intressanta diskussioner där man faktiskt vågar utmana sina tankar och idéer om världen, man sitter mest och håller med varandra i det stora hela om alla tråkiga ämnen man tar upp för femtioelfte gången.

Dan kan dock vara lite nyanserad ibland och gillar att diskutera.

Björn är mest tyst och reflekterande, men är smart tror jag fast det kommer ej fram i radio så bra.

Men den som är i särklass tråkigast att lyssna på är nämligen Magnus. Han har oerhört svårt att fullfölja sina resonemang i någon slags logisk ordning och hakar upp sig mycket. Man märker att han stannar till och tänker på vad han försöker säga när han pratar, vilket gör att det blir fel ofta och jobbigt att lyssna på. Han kan sällan också avsluta en mening utan att nämna den 'liberala demokratin' som han gör 325 gånger under en och samma sändning. Tror han att folk tycker han blir smartare ju fler gånger han kan säga en och samma sak? Att han är nationalist nämner han också orimligt många gånger. "Som nationalist tycker jag så här" blej blej. Nästan så man kan undra om han faktiskt är nationalist, han verkar lite osäker som att han misstänker att folk ej tror honom. Inte så svårt att lista ut vem det var som kom på namnet till deras magasin va?

Byt ut Magnus mot någon som kan diskutera och debattera istället och som inte drar sig för att låta sina argument utmanas utan att skälla och bli förbannad (som är ett sett för Magnus att dölja att han inte kan diskutera). Jalle Horn hade varit mer intressant att ha med i måndagssändingen, eller någon ny intellektuell förmåga som man kanske har span på. Kanske även bjud in lite gäster med olika åsikter så det blir lite debatt, och fler intervjuer hade jag gärna hört också, både från internationellt och nationellt håll.
De har ju förlorat alla gäster. För bara något år sen, så hade de ju förutom Daniel, salig i åminnelse, Bubbla-Martin, Bernpaintner, Midgårds-Pajen, Klarström(?), han som hade macho-bloggen, vad den nu hette... och säkert fler som jag missat. Nu är det bara en kombination av de fyras gäng. Björn+Ludvig, Björn+Dan+Magnus, Björn+Dan+Magnus igen och två program med Ludvig+Frodi och Jalle+någon annan.
Citera
2021-03-17, 16:33
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
De har ju förlorat alla gäster. För bara något år sen, så hade de ju förutom Daniel, salig i åminnelse, Bubbla-Martin, Bernpaintner, Midgårds-Pajen, Klarström(?), han som hade macho-bloggen, vad den nu hette... och säkert fler som jag missat. Nu är det bara en kombination av de fyras gäng. Björn+Ludvig, Björn+Dan+Magnus, Björn+Dan+Magnus igen och två program med Ludvig+Frodi och Jalle+någon annan.
Här är olika kombinationer som jag har lyssnat på i Radio Svegot i år:

Dan Eriksson och Magnus Söderman
Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist
Dan Eriksson, Magnus Söderman och Marcus Follin
Dan Eriksson, Magnus Söderman, Björn Björkqvist, Jalle Horn, Frida och Ernst Robert Almgren
Björn Björkqvist och Ludvig Delin
Björn Björkqvist, Ludvig Delin och Jalle Horn
Frodi Midjord och Ludvig Delin
Frida och Herr D
Frida och Kristoffer Hugin
Frida, Herr D och Kristoffer Hugin
Frida och Fröken H
Frida, Herr D och JK
Henrik Hanell, Calle, Arvid och Markus
Jalle Horn, Magnus Söderman och Ludvig Delin
Jalle Horn och Robin Holmgren
Jalle Horn och Henrik Jonasson
Citera
2021-03-17, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Här är olika kombinationer som jag har lyssnat på i Radio Svegot i år:

Dan Eriksson och Magnus Söderman
Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist
Dan Eriksson, Magnus Söderman och Marcus Follin
Dan Eriksson, Magnus Söderman, Björn Björkqvist, Jalle Horn, Frida och Ernst Robert Almgren
Björn Björkqvist och Ludvig Delin
Björn Björkqvist, Ludvig Delin och Jalle Horn
Frodi Midjord och Ludvig Delin
Frida och Herr D
Frida och Kristoffer Hugin
Frida, Herr D och Kristoffer Hugin
Frida och Fröken H
Frida, Herr D och JK
Henrik Hanell, Calle, Arvid och Markus
Jalle Horn, Magnus Söderman och Ludvig Delin
Jalle Horn och Robin Holmgren
Jalle Horn och Henrik Jonasson
För att undvika hjärnblödning, så undviker jag allt som involverar Jalle och Frida. Ingen av dem tillför något av intresse, utan är bara flum och babbel-radio. Att lyssna på sportprogram är som att ta en vass pinne och peta i ögat.
Citera
2021-03-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Om Svegot/DfS hade varit en seriös sammanslutning så hade man nu med några få år på nacken helt ärligt sett tillbaka på lanseringen av projektet och reflekterat över vad man uppnått. Vad var planerna? Vad hade man i sikte? Vad blev det? Var är det på väg?

Det är lätt att raljera om oljemålningar, den stora herrgården man hade i loggan, rena samhällen som skulle drivas, tiotals med Svenskarnas hus utspridda i landet, att Dan flytt till Tyskland, m.m. m.m. men det blir för billigt. Ledningen borde nyktert kunna diskutera hur långt man nått och varför det blivit som det är. Man kan ju inte neka till att det blev till en ren mediagrej som man uttryckligen sa att det inte skulle bli.

Jag har varit väldigt frånvarande kring allt detta, Dan har alltså flyttat tillbaka till Tyskland? Någon som kan bekräfta?
Citera
2021-03-17, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Jag har varit väldigt frånvarande kring allt detta, Dan har alltså flyttat tillbaka till Tyskland? Någon som kan bekräfta?
Ja. För flera månader sen.
Citera
2021-03-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ja. För flera månader sen.

Det är alltså början på slutet för DFS. För jag tvivlar på att Dan gett upp sin plats i styrelsen till någon som faktiskt bor och tänker fortsätta bo här i faderlandet?
Citera
2021-03-17, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Det är alltså början på slutet för DFS. För jag tvivlar på att Dan gett upp sin plats i styrelsen till någon som faktiskt bor och tänker fortsätta bo här i faderlandet?
Nä, det kommer bara bli en omstrukturering till något Dan alltid har velat göra. Europa terra nostra är redan registrerat på adressen och tydligen ska en skylt vara uppsatt på fasaden, så projektet fasas väl över dit med nya möjligheter till livstidsmedlemskap osv.
Citera
2021-03-17, 21:17
Medlem
BigHouses avatar
Citat:

På Motgift-tiden hade de många intressanta gäster. Allt från Friberg till internationella gäster.

Minns också att de hade en revy-grupp som gjorde roliga sånger.
Citera
2021-03-17, 22:43
Bannlyst
Vad är det för bebis-komplex Frida och Herr D har? När Frida är med i radio, så är deras skrikiga, jävla unge i knäet på henne och när Herr D är med i radio, så är deras skrikiga, jävla unge i knäet på honom.
Citera
2021-03-18, 11:17
Medlem
skillnads avatar
Jag kan faktiskt hålla med i "kritiken" att det riskerar blir tjatigt med samma personer som poddar hela tiden. Det går tillslut rundgång i diskussionen och man tenderar hålla med varandra hela tiden.

Även om Magnus Söderman ofta kommer med intressanta infallsvinklar så gör han sig faktiskt bäst i en mer egenstyrd podd där han kan ta ut svängarna lite mer på egna villkor.

Fredagstinget är dock en cementerat bra podd och den bästa nationalistiska på lång tid. Som tidigare sagts så behöver man lite nytt blod ibland för att krydda diskussionen. Klaus Bernpaintner från bubbla har ofta bidragit med intressanta perspektiv då han medverkat. Det finns även andra.

Vil även passa på att ge cred till, Passningen. Som är faktiskt är en underskattad och politiskt avslappnad sportpod. Tummen upp för den. 👍
Senast redigerad av skillnad 2021-03-18 kl. 11:19.
Citera
2021-03-18, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag kan faktiskt hålla med i "kritiken" att det riskerar blir tjatigt med samma personer som poddar hela tiden. Det går tillslut rundgång i diskussionen och man tenderar hålla med varandra hela tiden.

Även om Magnus Söderman ofta kommer med intressanta infallsvinklar så gör han sig faktiskt bäst i en mer egenstyrd podd där han kan ta ut svängarna lite mer på egna villkor.

Fredagstinget är dock en cementerat bra podd och den bästa nationalistiska på lång tid. Som tidigare sagts så behöver man lite nytt blod ibland för att krydda diskussionen. Klaus Bernpaintner från bubbla har ofta bidragit med intressanta perspektiv då han medverkat. Det finns även andra.

Vil även passa på att ge cred till, Passningen. Som är faktiskt är en underskattad och politiskt avslappnad sportpod. Tummen upp för den. 👍
Det är väl Kväll med Svegot som fortfarande är flaggskeppet i Svegot. Sverige vaknar blev bättre när Björn tog över efter Daniel, eftersom det tvingar Björn att prata när det bara är två i studion. Björn är tillsammans med Frodi de enda som faktiskt tillför något intressant att lyssna på medan resten bara är utfyllning.

Fredagstinget går över huvudet på mig. Det är någon sorts kopia av Tankesmedjan i P3. Alla tre läser innantill från ett papper, men gör det sämre än Tankesmedjan, så det låter som någon av presentationerna från grundskolan där alla står pressade med ryggen mot tavlan och stirrar ner i ett papper, istället för att prata fritt och ledigt som i alla andra program. Varför sänka kvalitén på programmet när man uppenbarligen kan göra det bra? Till skillnad från Tankesmedjan, så kommer inga träffande analyser ur vardagen, istället berättar Magnus att vatten är blött och Björn och Dan håller med och sen "går de till doms" och dömer att vatten är blött. Efter det kommer Dan in och säger att himlen är blå. De andra två har inga invändningar. Sen är det dags för Björn att berätta att socker är sött och efter dom, så är programmet över.

Björn är den som även i Fredagstinget kan komma med något lite tänkvärt, men annars förstår jag inte syftet med programmet.

Det jag vill ha i nationell podväg, är framförallt nyheter, eftersom det är aktuella nyheter utifrån ett nationalistiskt perspektiv. Utöver det, så är det filosofi och ideologi och möjligen kultur. Allt har samlats ganska bra i Kväll med Svegot, tidigare Motgift och ännu tidigare Radio framåt. En bra avvägning. Frodi fyller ut mycket vad gäller kultur och ideologi i Veckans hädelser, ett program som hade varit mer intressant med Frodi och Björn istället för med Ludvig, eftersom de två är på en mer jämn nivå istället för Frodi som är kultiverad och beläst ska sitta och bolla med en värmländsk EPA-raggare som inte har där att göra. Veckans hädelser gör På gamla och nya stigar helt överflödigt. Programmen är för lika med skillnaden att Frodi gör ett bra jobb, medan Jalle mest sitter och yrar och försöker simulera intellektuell och belevad. Bara för att man lyssnar på opera och kan de mest kända namnen i grekisk mytologi, så blir man inte belevad. Henrik Jönsson håller på, på samma sätt, men försöker väva in någon mytologisk berättelse i ämnet som hans program handlar om. Jalle saknar dessutom helt förståelse för ideologi, så det blir en mer haltande version av Veckans hädelser.
Citera
2021-03-18, 20:02
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Vad är det för bebis-komplex Frida och Herr D har? När Frida är med i radio, så är deras skrikiga, jävla unge i knäet på henne och när Herr D är med i radio, så är deras skrikiga, jävla unge i knäet på honom.
Håll hundarna på bordet när du pratar! Jag tycker att ni antinationalister börjar kännas väldigt oroliga och desperata över DFS/Svegots framfart. Nu har ni börjat attackera DFS-bebisarna också. Det kommer i framtiden att bli fler bebisar i poddarna, det ska ni ha jävligt klart för er. I det senaste avsnittet av Kvinnofällan så avslöjade både Frida och Fröken H att de efter att ha haft samlag med karlarna sina numera är gravida. Fröken H ska innan året är slut föda sitt första barn och Frida sitt tredje. Ett stort grattis till dem!

https://www.svegot.se/2021/03/14/triggervarningar-skampatrullen-och-graviditet-kvinnofallan-8/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in