2021-03-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Däremot om det bygger på hennes eget vittnesmål, nu hade hon tydligen en ljudfil, vilket hon även hade när hon peka ut U.H som först vart dömd i TR men sedan friad i HR då man fick fram hennes oklippta ljudinspelning.

Men ge dig nu. Det går absolut sätta frågetecken kring varför hon först bara skickade en del av filen och sedan höll på att fabriksåterställa sin ”gamla” mobil som hon hade spelat in med. MEN:

Citat:
Den 25 januari 2018 gav målsägande A in en annan mobiltelefon till polisen innehållande en cirka 1 timme och 46 minuter lång ljudfil (långa ljudfilen).
(Ur tingsrättsdomen sid 4)

Det var 16 dagar efter hon gjorde anmälan alltså. Långt innan åtal.
Citera
2021-03-19, 23:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Hällde inte hon i honom alkohol? Tvingade i honom detta. Allt för att få honom ut sina sinnes fulla bruk, handlingsförlamad så hon kunde få honom under kontroll👍

Det är aldrig frågor som ställs till tjejen, om hon är full så är hon i hjälplöst tillstånd även om hon har supit sig själv full.
Citera
2021-03-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
1700-talet hörde av sig och vill att du skickar tillbaka ditt resonemang där kvinnor påstås förhäxa och trollbinda män att begå handlingar mot sin egen vilja....
2000-talet hörde av sig och undrar om du trots all utbildning inte förstått att människor påverkar varandra och påverkas av andras beteende...

Ingen sa att GL gjorde något mot sin vilja, det jag sa var att det är tänkbart att hon utnyttjar och manipulerar män. Hon är i så fall inte den första.
Citera
2021-03-19, 23:44
Medlem
Citat:
Däremot om det bygger på hennes eget vittnesmål, nu hade hon tydligen en ljudfil, vilket hon även hade när hon peka ut U.H som först vart dömd i TR men sedan friad i HR då man fick fram hennes oklippta ljudinspelning och då kunde fria UH.

GW sa något i stil med att hennes historik med bland annat förtalsmål, utpekade våldtäkter som sedan frias inte skulle påverka fallet, men att det kommer göra det ändå.

Hon har nu anmält 3 våldtäkter, men det har aldrig förekommit någon mer teknisk bevisning, annat än den ljudinspelning mot U.H, samma ljudinspelning valde hon att klippa i, innan hon lämnade in den men efter att man fick ta del av hela kunde man fria den utpekade "våldtäktsmannen".
Självklart påverkar det hennes trovärdighet. Precis som GW:s eget tomtande och skitanalyser påverkar hans.
Citera
2021-03-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är aldrig frågor som ställs till tjejen, om hon är full så är hon i hjälplöst tillstånd även om hon har supit sig själv full.

Så är det. En kvinna kan köpa vinet, korka upp flaskan, fylla glaset, dricka själv mm mm. Om mannen sen diskar glaset så är det hans fel att hon är berusad och han som försatt henne i hjälplöst tillstånd. Lite märkligt kan tyckas.
Citera
2021-03-19, 23:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Däremot om det bygger på hennes eget vittnesmål, nu hade hon tydligen en ljudfil, vilket hon även hade när hon peka ut U.H som först vart dömd i TR men sedan friad i HR då man fick fram hennes oklippta ljudinspelning och då kunde fria UH.

GW sa något i stil med att hennes historik med bland annat förtalsmål, utpekade våldtäkter som sedan frias inte skulle påverka fallet, men att det kommer göra det ändå.

Hon har nu anmält 3 våldtäkter, men det har aldrig förekommit någon mer teknisk bevisning, annat än den ljudinspelning mot U.H, samma ljudinspelning valde hon att klippa i, innan hon lämnade in den men efter att man fick ta del av hela kunde man fria den utpekade "våldtäktsmannen".
Hennes historik ska inte påverka såvida inte försvaret tar upp det. GW var väldigt otydlig här, det verkar vara medvetet av någon orsak. Om försvaret tar upp det (vilket lär bli fallet) gör rätten en bedömning om det sänker hennes trovärdighet eller inte, och därur kan utslaget påverkas. Det är så det går till och ska gå till.
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-03-19 kl. 23:55.
Citera
2021-03-19, 23:56
Medlem
Jofs avatar
Damen ifråga var enl uppgifter tidigare en prostituerad som GL hade hade kontakter och sex med tidigare. Nu var dom väl ensamma över jul och ville fira den tillsammans. Så kan det vara. Sen spårade det ut lite.
Inget mer med det.
Citera
2021-03-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
2000-talet hörde av sig och undrar om du trots all utbildning inte förstått att människor påverkar varandra och påverkas av andras beteende...

Ingen sa att GL gjorde något mot sin vilja, det jag sa var att det är tänkbart att hon utnyttjar och manipulerar män. Hon är i så fall inte den första.
Häxor har det jämnt talats om. Det är samhällets fel att ni kvinnor skäms att visa eran sexuella varelse
Citera
2021-03-20, 00:31
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Men ge dig nu. Det går absolut sätta frågetecken kring varför hon först bara skickade en del av filen och sedan höll på att fabriksåterställa sin ”gamla” mobil som hon hade spelat in med. MEN:

(Ur tingsrättsdomen sid 4)

Det var 16 dagar efter hon gjorde anmälan alltså. Långt innan åtal.

Det största frågetecknet är sättet hon klippte inspelningen, hovrätten köpte inte att det skulle vara en slump att hon "råka" klippa mitt i en konversation en där hon svarar: - Asså du tror att inte jag vet hur skönt det är.

Jag visste inte att TR hade hela ljudinspelningen, men det gör det bara än mer märkligt att U.H kunde dömas, då HR friade, grundad på just samma inspelning.
Citera
2021-03-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Tror du en nyanländ från Somalia med ev andra kulturella värderingar och invanda lagar hade dömts likadant som GL vad gäller uppsåtsfrågan i en gråzon i sexualbrott där GL har betydligt mer kunskap och insikt i konsekvens av handlandet?

Ja. Alltså vad jag sa om uppsåt gäller generellt. Påföljd osv är en annan sak.
Citera
2021-03-20, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Ja. Alltså vad jag sa om uppsåt gäller generellt. Påföljd osv är en annan sak.

Det finns ingen schablon för uppsåtsfrågan, den är alltid individuell och baseras alltid på insikt och avsikt i handlandet.

Och den nyanlända med andra invanda lagar hade dömts betydligt mildare än GL då insikten varierar stort mellan dem.
Citera
2021-03-20, 01:38
Medlem
just_a_girls avatar
Att "låta bli någon" kan betyda att inte falla för frestelsen att ha sex med någon. Har också hört liknande uttryck "jag lovade mig själv att låta bli dig och inte falla för frestelsen" (sagt av upptagen man till kvinna han hade en affär med).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in