2021-03-19, 20:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD har noll stresstolerans. Alla aktiviteter är väl ett utslag av det.
SDs våldsamma reaktioner tex när dottern inte lyssnar (slå näven genom väggen) eller inte får ut medicinen (spräcker en bordskiva) på Apoteket indikerar att SD vid motgång kan tappa besinningen och bli mkt våldsam. Det "svartnar" för den tystlåtne mannen.

Jag tvivlar inte på att han med de symboliska 17 slagen besinningslöst kan ha mördat LW.
Jo, jag skulle vilja veta vad som felas i grunden då det skiljer markant mellan att flippa som kontrollfreak vid stress (eller pressad) och få härdsmälta vs att flippa som psykopat. Sistnämnda upplever inte den sortens stress, de är adrenalin- och dopaminjunkies och jagar kickar för att öht känna nåt - och de styr våldet (instrumentellt) även om det ser ut att vara i affekt och ogenomtänkt. Får lust att plötsligt slå nån på käften är skillnad.
Sen är det givetvis en annan femma om det är gravt drogmissbruk, anabola el alkohol med i bilden
Senast redigerad av develi 2021-03-19 kl. 20:29.
Citera
2021-03-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Knöligt att få fram den eftersom den fanns bakom ”tusen miljoner” kaninhinder. Men han skulle nog kunna fixa det på en vecka 😁
Dessa kaninhinder och själva växthuset ser inte ut att vara så belamrat överhuvudtaget, det är bullshit
Senast redigerad av Litenensam 2021-03-19 kl. 20:37.
Citera
2021-03-19, 20:54
Medlem
Många har undrat om SD arbetar, jag kan påstå att svaret är nej.

Enligt taxeringen, offentlig uppgift, har hans tjänsteinkomst sjunkit rejält. Skrämmande mycket.

Så jobbar inte, kan ev vara sjukskriven men är för stort gap.

Synd om biskbråck drogade mördaren.

We are watching you SD.
Citera
2021-03-19, 20:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ingen följer Alla fall. Så tacksam att du har full koll på detta fall - guld värt!

Full koll var verkligen att ta i.
Tyvärr (barnen klagar ofta hemma på mitt dåliga minne) så glömmer man mycket efter hand. Det är ändå snart tre år sedan mordet hände!

Det är lite underligt att tänka att A som var elva och skulle fylla tolv den 14:e, nu kommer att fylla 15 år!

Många minnen ligger som i dvala, kommer i ett annat skimmer när man läser om, när nya inputs kommer läser och hör det gamla med nya glasögon (och hörapparater ).

Det är jättebra med nya tråddeltagare. Trots att mycket är manglat många, många gånger om, finns det faktiskt konstigt nog alltid nya upptäckter, nya tankar och nya sätt att vinkla det.

I det här fallet finns så mycket konstigheter och väldigt mycket lögner, så som jag tolkar det så finns ingen absolut sanning?

Utom att Lena är mördad. Och att SD hade en utomäktenskaplig relation med henne. Och att det finns någon/några som mördade henne. Det IT- tekniska som till stor del finns svar på vitt, men många viktiga bitar saknas... och hur hör allt ihop?

Motiv och personers riktiga känslor och tankar? Vet de ens själva ibland?

Kanske är det så i många andra mordfall?
Citera
2021-03-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag skulle vilja veta vad som felas i grunden då det skiljer markant mellan att flippa som kontrollfreak vid stress (eller pressad) och få härdsmälta vs att flippa som psykopat. Sistnämnda upplever inte den sortens stress, de är adrenalin- och dopaminjunkies och jagar kickar för att öht känna nåt - och de styr våldet (instrumentellt) även om det ser ut att vara i affekt och ogenomtänkt. Får lust att plötsligt slå nån på käften är skillnad.
Sen är det givetvis en annan femma om det är gravt drogmissbruk, anabola el alkohol med i bilden

Det med droger ställer till det. Alkohol verkar inte finnas med i bilden. Ja, droger grumlar bilden.

HD har nog lättare tillgång till dessa särskilt som hon byter mediciner lite då och då. Tramadol är reglerat på annat sätt då beroendet är känt. Å andra sidan delar dom nog de mesta dessa siamesiska tvillingar ....

Man önskar barnen fick högre prioritet än FTF.
Citera
2021-03-19, 21:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Det med droger ställer till det. Alkohol verkar inte finnas med i bilden. Ja, droger grumlar bilden.

HD har nog lättare tillgång till dessa särskilt som hon byter mediciner lite då och då. Tramadol är reglerat på annat sätt då beroendet är känt. Å andra sidan delar dom nog de mesta dessa siamesiska tvillingar ....

Man önskar barnen fick högre prioritet än FTF.
Tror inte det föreligger den sorts missbruk jag har i åtanke och jag tror han är både stressad och pressad tiden upp till mordet.

HD har loggat six string på BP.
Den har förstörts några dagar efteråt.

Efter hon flyttat till lgh så föreslår hon paret att de ska dit.

Hon börjar prata i förhör om att det bor nog nån på BP?
Vilket låter som ett försök att plantera alternativ gärningsperson ihop med att påstå denna person förstört LWs cache.

Hon vet dock att BP är en plats som "inte är utsatt" - att det verkligen inte är ett ställe som "nån rör sig" på.

" (..) nån som bor här som har varit där o pillat på den .. eller bor .. men eh .. ahh .. ah nån som
hänger vid solstolen där tänkte jag."

(..) Om det var den som har förstört den eller .. för det är inte ett ställe som är utsatt .. så var
därför jag blev förvånad att den var flyttad cachen .. varför den hade blivit förstörd.
F:Mm.
H: För det är verkligen inget ställe som jag vet att nån rör sig .."

Att öht dra till BP igen låter arrangerat.
Vad gör hon där?
Citera
2021-03-19, 21:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Tror inte det föreligger den sorts missbruk jag har i åtanke och jag tror han är både stressad och pressad tiden upp till mordet.

Vilket låter som ett försök att plantera alternativ gärningsperson ihop med att påstå denna person förstört LWs cache.

Hon vet dock att BP är en plats som "inte är utsatt" - att det verkligen inte är ett ställe som "nån rör sig" på.

" (..) nån som bor här som har varit där o pillat på den .. eller bor .. men eh .. ahh .. ah nån som

(..) Om det var den som har förstört den eller .. för det är inte ett ställe som är utsatt .. så var
därför jag blev förvånad att den var flyttad cachen .. varför den hade blivit förstörd.

Vad gör hon där?

Vad menar hon med detta egentligen? Solstolen?

Personligen tror jag att HD är den som förstört cachen på BP. Inte minst som SD hävdar att det är en ”snorunge” som gjort det. Han försöker flytta fokus, som vanligt.

Han vet nog.
Eller misstänker.
Citera
2021-03-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Dessa kaninhinder och själva växthuset ser inte ut att vara så belamrat överhuvudtaget, det är bullshit

Vill inte skapa tvivel eller trådsanning här, men jag uppfattade det tidigare som att dessa "1000 miljoner" kaninhopphindren stod i vägen för den egna vattenspridaren längst inne i boden så lånade man grannens...

Är jag helt ute och cyklar här?
Citera
2021-03-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Full koll var verkligen att ta i.
Tyvärr (barnen klagar ofta hemma på mitt dåliga minne) så glömmer man mycket efter hand. Det är ändå snart tre år sedan mordet hände!

Det är lite underligt att tänka att A som var elva och skulle fylla tolv den 14:e, nu kommer att fylla 15 år!

Många minnen ligger som i dvala, kommer i ett annat skimmer när man läser om, när nya inputs kommer läser och hör det gamla med nya glasögon (och hörapparater ).

Det är jättebra med nya tråddeltagare. Trots att mycket är manglat många, många gånger om, finns det faktiskt konstigt nog alltid nya upptäckter, nya tankar och nya sätt att vinkla det.

I det här fallet finns så mycket konstigheter och väldigt mycket lögner, så som jag tolkar det så finns ingen absolut sanning?

Utom att Lena är mördad. Och att SD hade en utomäktenskaplig relation med henne. Och att det finns någon/några som mördade henne. Det IT- tekniska som till stor del finns svar på vitt, men många viktiga bitar saknas... och hur hör allt ihop?

Motiv och personers riktiga känslor och tankar? Vet de ens själva ibland?

Kanske är det så i många andra mordfall?

Det är en skillnad när man i Nuet följer ett fall och när man sedan med perspektiv samt nya uppgifter läser vad man skrev 2-3 år tidigare med de uppgifter som då var aktuella. Det är naturligt liksom att allt faller i viss glömska. Men de uppgifter som fanns/uppgavs i närtid till mordet återspeglar händelsen/brottet på absolut mest korrekt sätt!
Citera
2021-03-19, 21:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vill inte skapa tvivel eller trådsanning här, men jag uppfattade det tidigare som att dessa "1000 miljoner" kaninhopphindren stod i vägen för den egna vattenspridaren längst inne i boden så lånade man grannens...

SD påstår sej ha vattnat med sin vattenspridare 14/5.
Någon har stängt av den under natten. Kanske Mållgan?
Sen har barnen plockat undan den bakom alla dessa kaninhinder - alternativt ställt alla hinder framför spridaren.
När grannen frågar om de kan hjälpa till med nåt så undrar SD om de har en vattenspridare så att de kan vattna hans gräsmatta.

Av omtanke om grannen undrar han alltså om de kan använda sin egen så att de ej behöver leta och rota bakom dessa hinder.

Påstår han.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-19 kl. 21:47.
Citera
2021-03-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Frågan är ju bara varför slänga in den där på natten eller senare om den behövdes när de skulle resa bort nåt dygn senare? Grannarna akulle hjälpa till att vattna osv där i ”hettan”.
Citera
2021-03-19, 21:45
Medlem
Citat:

Vad gör hon där?

Vilken solstol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in