2021-03-19, 16:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Blir Stinas lopp bättre för att systrarna Öberg gjorde bort sig? Det verkar så i massmedia.

Konstaterar att min gissning att hon skulle skjuta fullt i liggande och en bom i stående blev helt rätt. Trodde dock att det skulle räcka till en mer framskjuten placering än 26. Hade förväntat mig mellan 5 och 19.

Hur som helst är det först efter nästa säsong det går att säga något alls. Då behöver hon nå till en stabil VC-nivå med minst två bland de 10 med mersmak. Hur det blir får framtiden utvisa. Media är dock på och en 26:e plats verkar som om det blev VM-guld. Linn Persson 14:e och Mona Brorsson 15:e tycks vara helt ointressant.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-03-19 kl. 16:55.
Citera
2021-03-19, 17:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Blir Stinas lopp bättre för att systrarna Öberg gjorde bort sig? Det verkar så i massmedia.

Konstaterar att min gissning att hon skulle skjuta fullt i liggande och en bom i stående blev helt rätt. Trodde dock att det skulle räcka till en mer framskjuten placering än 26. Hade förväntat mig mellan 5 och 19.

Hur som helst är det först efter nästa säsong det går att säga något alls. Då behöver hon nå till en stabil VC-nivå med minst två bland de 10 med mersmak. Hur det blir får framtiden utvisa. Media är dock på och en 26:e plats verkar som om det blev VM-guld. Linn Persson 14:e och Mona Brorsson 15:e tycks vara helt ointressant.

Så nu slår du dig för bröstet för att du gissade att hon skulle skjuta fullt i liggande och en bom i stående (men tycker att ändå att det blev en för dålig placering). Fast du gissade ju aldrig detta. Att skriva att någon skulle kunna ha ett enormt flyt och skjuta fullt i liggande och en bom i stående innebär inte att du gissade att detta skulle bli hennes resultat i just denna tävling.
Citera
2021-03-19, 17:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så nu slår du dig för bröstet för att du gissade att hon skulle skjuta fullt i liggande och en bom i stående (men tycker att ändå att det blev en för dålig placering). Fast du gissade ju aldrig detta. Att skriva att någon skulle kunna ha ett enormt flyt och skjuta fullt i liggande och en bom i stående innebär inte att du gissade att detta skulle bli hennes resultat i just denna tävling.

Jo det var just i denna tävling. Nu får vi se hur det går i nästa.

Så här skrev jag:

Citat:
Men hon kanske får till ett jävla flyt och skjuter fullt i liggande och missar en i stående och blir femma totalt. Det är väl bara två skjutstationer i första tävlingen?

Sedan är det ju så att det som tillskrivs mig om att klanka ner på det som skrivt positivt om Stina är ju helt fel. Det har inte funnits nästan något positivt att skriva om henne och massmedias spaltutrymme har varit helt obefogat sett till prestationer. Samma sak nu, en placering 26 blir som ett VM-guld. Det är och har varit helt proportionslöst.

Min inställning är och förblir att nästa säsong får utvisa. Det är endast resultat som räknas, allt annat är bara drömmar. Jag utesluter dock inte att hon kan lyckas, men jag räknar inte hem det förrän det har skett.
Citera
2021-03-19, 19:04
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheXCcunt
Dom som önskar att det skulle gå dåligt för Stina i skidskytte är XC-folk som vill ha henne tillbaka 😢😢😢😢

Tänk dig en OS-stafett med Frida & Ebba & Linn & Stina - 4x Queens!

Jo delvis är det nog så, men samtidigt finns det dom som bara gillar att tycka illa om henne.
Såg en del negativa kommentarer redan innan hon slutade.

Sen har vi ju också "experter" som dom kallar sig som helt dissat Stina, och starkt påstått att hon inte skulle få chansen att åka idag.
Ett exempel på det är ju Norskan Liv Grete som den här veckan uttalade sig om Stina.
Nu så här efteråt har hon ändrar hon sig, och säger t.o.m att Stina kan bli ett hot i framtiden.
Alltså dom här experterna.......när det går dåligt så ser det hur mörkt ut som helst, och sen när det går bra så kommer det som en överraskning och då tror man helt plötsligt på möjlighet till stora framgångar.

Nä det märks att dom flesta inte vet vad dom egentligen snackar om.
Mycket kan hända på både kort & lång sikt.
Många där ute verkar ha svårt att ta till sig det.
Citera
2021-03-19, 19:12
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

I tidigare inlägg i tråden har HerrGickhan varit VÄLDIGT tydlig med att när han skriver kan/kanske i sina inlägg så är innehållet i dessa inte hans personliga bedömning i frågan, utan endast ett möjligt scenario.

Nu är det helt plötsligt annat ljud i skällan, då han efter dagens framgång vill låtsas som att han hela tiden har trott på Stina. Jag har för mig att HerrGickhan gillar att hänga på språkforum, så då behöver jag åtminstone inte förklara för honom vad en efterhandskonstruktion är för något.
Senast redigerad av Stefan4 2021-03-19 kl. 19:19.
Citera
2021-03-19, 20:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
I tidigare inlägg i tråden har HerrGickhan varit VÄLDIGT tydlig med att när han skriver kan/kanske i sina inlägg så är innehållet i dessa inte hans personliga bedömning i frågan, utan endast ett möjligt scenario.

Nu är det helt plötsligt annat ljud i skällan, då han efter dagens framgång vill låtsas som att han hela tiden har trott på Stina. Jag har för mig att HerrGickhan gillar att hänga på språkforum, så då behöver jag åtminstone inte förklara för honom vad en efterhandskonstruktion är för något.

Jag kan inte tycka att jag gjorde något annat än att i alla fall beröra möjligheten och att jag sedan gjorde en exakt tankebild (fullt i liggande och en bom i stående) är väl i alla fall lite märkvärdigt eller?

Sedan får du nog förklara vad du menar med att jag inte gör personliga bedömningar. Det jag hela tiden har skrivit är att det inte går att dra säkra slutsatser avseende vare sig det ena eller andra om hennes utveckling förrän nästa säsong.

Sedan fungerar ju detta delforum så att det gärna tillskrivs andra en massa saker. Det är också en hel del som häckar här som ofta snabbt och ivrigt hellre ägnar sig åt personangripande argument än att diskutera sakfrågan. Det gör ju att argumentationsnivån är tämligen låg och tillåter egentligen inget annat än att alltid vara positiv om det inte gäller norska längdåkare förstås. Då ska man i stället alltid vara negativ. Det är inte så lite hejarklacksanda och det är ju inte en miljö berömd för sin objektivitet och analytiska förmåga.
Citera
2021-03-19, 21:51
Avstängd
Kul för stina, och hon verkade så glad och pepp efteråt. Tror hon presterar bra under press, (har stått pall i vm och os) och det är ju ingen vanlighet för svenskar. Det är ngt som lovar gott för fortsatta satsningen, så länge främst skjutningen förbättras.
Citera
2021-03-19, 22:41
Medlem
Citat:
Jo det var just i denna tävling. Nu får vi se hur det går i nästa.

Så här skrev jag:
Men hon kanske får till ett jävla flyt och skjuter fullt i liggande och missar en i stående och blir femma totalt. Det är väl bara två skjutstationer i första tävlingen?
Du skrev ju själv att det inte var ett påstående att hon skulle skjuta fullt i liggande och 1 bom i stående.

Citat:
Nu vet jag inte hur du definierar att ha påstått, men i min värld finns inte kanske med i ett påstående. Det jag skrev var alltså:

Men hon kanske får till ett jävla flyt och skjuter fullt i liggande och missar en i stående och blir femma totalt.

Om du tycker att det är ett påstående får jag väl påstå att hon nog vinner lätt efter fullt skytte, kanske...

Men nu när det faktiskt hände så är det minsann ett påstående helt plötsligt.

Citat:
Sedan är det ju så att det som tillskrivs mig om att klanka ner på det som skrivit positivt om Stina är ju helt fel. Det har inte funnits nästan något positivt att skriva om henne och massmedias spaltutrymme har varit helt obefogat sett till prestationer.
Jag har sett hundratals kommentarer i denna tråden som varit positiva till Stinas skidskytte satsning och på väldigt många av dessa kommentarer så är det minsann du som svarar och försöker skjuta ner alla med din icke existentiella kunskap. Det kvittar om du skriver att det inte är sant för beviset för motsatsen finns i överflöd i endast denna tråden. Massmedia är irrelevant i denna diskussion, vi pratar om kommentarer som skett denna tråd.

Citat:
Min inställning är och förblir att nästa säsong får utvisa. Det är endast resultat som räknas, allt annat är bara drömmar. Jag utesluter dock inte att hon kan lyckas, men jag räknar inte hem det förrän det har skett.
Så efter fyra månader av kommentarer om att hon inte har potentialen och att det var ett stort misstag att ta ut henne till landslaget så är du villig att ge henne en riktig chans nu istället för att bara döma henne? Roligt att se att du själv har kapaciteten till förbättring. Hoppas i framtiden att se fler positiva inlägg från dig och inte bara bittra, griniga och fientliga kommentarer.
Citera
2021-03-19, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Kul för stina, och hon verkade så glad och pepp efteråt. Tror hon presterar bra under press, (har stått pall i vm och os) och det är ju ingen vanlighet för svenskar. Det är ngt som lovar gott för fortsatta satsningen, så länge främst skjutningen förbättras.

Det Stina Nilsson har i bagaget, i ryggsäcken, är ju en styrka att ha med sig - visst, Stina har OS-guld och OS-brons individuellt, har VM-guld i både stafett & Teamsprint, och massa andra medaljer - MEN också många moment av ”uppvaknande” - vurpan i VM-semifinalen i sprint 2017 (stor favorit då) - skadan i Otepää i januari 2019, fyra veckor innan VM i Seefeld...

Så, Stina vet hur det känns att stå som vinnare, och som förlorare - erfarenheter som ”ungdomarna” hon sägs ta platsen för i VC denna helg INTE har...
Citera
2021-03-19, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Att tro att skidskyttarna kan slå Johaug är absurt.

Hur tuffa är egentligen banorna i skidskytte jämfört med banorna i längdskidsporten?

Hur många höjdmeter tar man på 2,5km-varvet i Östersund?

Eckhoffs vinnartid idag var runt 17,5 minuter med borttagen skjuttid - ganska kort åktid på 7,5km...?

Johaug vinner ju säkrast om banorna är tuffa, även om hon blivit bättre på flackare åkning sedan dopingavstängningen 2016-2018...
Citera
2021-03-19, 23:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullatorn
Du skrev ju själv att det inte var ett påstående att hon skulle skjuta fullt i liggande och 1 bom i stående.

Jag skrev att hon kanske får ett jävla flyt och gör det.

Citat:
Men nu när det faktiskt hände så är det minsann ett påstående helt plötsligt.

Nej, det är fortfarande samma sak, men det inträffade.

Citat:
Jag har sett hundratals kommentarer i denna tråden som varit positiva till Stinas skidskytte satsning och på väldigt många av dessa kommentarer så är det minsann du som svarar och försöker skjuta ner alla med din icke existentiella kunskap. Det kvittar om du skriver att det inte är sant för beviset för motsatsen finns i överflöd i endast denna tråden. Massmedia är irrelevant i denna diskussion, vi pratar om kommentarer som skett denna tråd.

Det finns ingen i denna tråd som har kunnat komma med annat än egna förhoppningr. Det mesta från henne har handlat om mycket låg nivå på hennes prestationer och utifrån dessa har någon höftat till att det blir bra om tre år. Jag har i stort sett bara konstaterat att de vet de inget om och att nästa år blir värdemätaren.

Citat:
Så efter fyra månader av kommentarer om att hon inte har potentialen och att det var ett stort misstag att ta ut henne till landslaget så är du villig att ge henne en riktig chans nu istället för att bara döma henne? Roligt att se att du själv har kapaciteten till förbättring. Hoppas i framtiden att se fler positiva inlägg från dig och inte bara bittra, griniga och fientliga kommentarer.

Visa gärna ett exempel på när jag skrivt det du påstår. Du blandar ihop mig med andra som skrivit så. Jag har bara konstaterat att det dittills inte varit någon hög nivå på resultaten och att nästa år måste ge resultat.
Citera
2021-03-19, 23:47
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Det finns ingen i denna tråd som har kunnat komma med annat än egna förhoppningr. Det mesta från henne har handlat om mycket låg nivå på hennes prestationer och utifrån dessa har någon höftat till att det blir bra om tre år. Jag har i stort sett bara konstaterat att de vet de inget om och att nästa år blir värdemätaren.

Vem har sagt att det blir bra om 3 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in