2021-03-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Min fundering är vad som ska få Aktien att skjuta upp till ATH ?
Ska FSD klippen på YouTube inspirera flera ?
Nytt batteri nästa år ?
Bil för 20K $ nästa år ?
Och vissa inbillar sig att Tesla ligger 5-10 år före dom andra ?
Tror ni på fullaste allvar att Tesla dominerar nästa år på samma sätt idag ?
På allvar,ni måste börja fundera på vilka jättar som står i kö som samarbetar och takten går fort framåt för varje dag ..

Tesla är så mycket mer än bara bilar och batterier, kolla på Youtube om deras framtidsplaner. Tesla kommer antagligen bli världens största företag inom tech
Citera
2021-03-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Jag blankade tesla med X5 hävstång igår. Låg mycket plus på förmarknaden men ligger fortfarande plus nu, dock inte lika mycket. Jag är bekväm. Nu är det bara att invänta.

Öh? Förklara. Vad menar du?
Senast redigerad av Dristigheten 2021-03-19 kl. 21:38.
Citera
2021-03-19, 21:37
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
Du kan inte blanka med hävstång idiot, vet du ens vad blanka är för något? Börjar faktiskt inse att majoriteten av de som handlar på börsen är totala idioter och inte vet någonting om vad de håller på med...

Åh herre gud har du hört talas om ett bear certifikat någon gång?
Citera
2021-03-19, 21:41
Medlem
Citat:
Åh herre gud har du hört talas om ett bear certifikat någon gång?

Så du blankade inte tesla.
Citera
2021-03-19, 21:41
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Öh? Förklara. Vad menar du?
Jag tjänar pengar när teslas aktie går ner i värde.
Citera
2021-03-19, 21:44
Medlem
Citat:
Jag tjänar pengar när teslas aktie går ner i värde.

Fast du blankar inte tesla för att du köper bear certs...
Citera
2021-03-19, 21:45
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Så du blankade inte tesla.
Vad skulle du kalla det då? Jag har en kort position med tesla som underliggande instrument. Hur kan du inte kalla det blanka. Ja,ja... typiskt musketeers sitter och besserweissrar på internet forum, tror att de någon dag kommer kunna bli lika rik som självaste elon snusk som startade sin karriär med att utnyttja den inhemska afrikanska befolkningen som slavar i familjens smaragdgruva.. Hell seger!
Citera
2021-03-19, 21:53
Medlem
Citat:
Vad skulle du kalla det då? Jag har en kort position med tesla som underliggande instrument. Hur kan du inte kalla det blanka. Ja,ja... typiskt musketeers sitter och besserweissrar på internet forum, tror att de någon dag kommer kunna bli lika rik som självaste elon snusk som startade sin karriär med att utnyttja den inhemska afrikanska befolkningen som slavar i familjens smaragdgruva.. Hell seger!

Nä, inte som Elon, men jag är rätt rik tack vare Elon.
Citera
2021-03-19, 22:03
Medlem
"Tesla är så mycket mer än bara bilar och batterier, kolla på Youtube om deras framtidsplaner. Tesla kommer antagligen bli världens största företag inom tech ."

Framtidsplaner är något annat än vad man tjänar pengar på idag ? Vet du själv något av vart vinsten kommer ifrån i Tesla ?
Senast redigerad av bratider 2021-03-19 kl. 22:07.
Citera
2021-03-19, 22:34
Medlem
Citat:

Blanka är något helt annat, du köper bear certifikat...

Citat:
Ursprungligen postat av bratider
"Tesla är så mycket mer än bara bilar och batterier, kolla på Youtube om deras framtidsplaner. Tesla kommer antagligen bli världens största företag inom tech ."

Framtidsplaner är något annat än vad man tjänar pengar på idag ? Vet du själv något av vart vinsten kommer ifrån i Tesla ?

Spelar ingen roll om tesla gör vinst eller inte - det kommer alltid finnas stora monster investerare för teslas projekt och därav kommer aktien gå upp.
Citera
2021-03-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Du förstår uppenbarligen fortfarande inte. På den här tiden så skickades aktieordrarna till en nätmäklare som i sin tur lade ordern åt dig. Idag har vi automatiserade orderflöden som hanterar orderläggningen även om ett fåtal fysiska mäklare fortfarande finns kvar.

Det skickas till en mäklare nu också, vilket gme krisen gjorde oss påminda om. Men det spelar mindre roll, för din del så går affären igenom direkt genom att ett enkel knapptryck både då som nu, absolut ingen större skillnad. Jag köpte aktier då på avanza, så mig kan du inte lura. Det handlar inte om förstå, det handlar om att du har fel helt enkelt.
Citera
2021-03-19, 23:29
Medlem
bokskog54s avatar
Enligt teknisk analys måste aktien ta en paus innan eventuell fortsatt uppgång!

https://finance.yahoo.com/video/getting-technical-dont-buy-tesla-171230741.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in