Citat:
Ursprungligen postat av
Salomon-Ella
Hur kan man driva ett brottsmål till rättegång där det saknas bevis . Detta är ett fullständigt haveri för svensk domstolsväsende.
Har sett på när rättens ordförörande David Viktorson Harrby höll presskonferen efter offentligörandet av domen
En mycket bra och saklig sammanfattning där han klart och tydligt förklarade att Karl Hedin inte kan bli fälld för sina åsiker
Hade han varit rasist/nazist hade det nog gått bra. Vissa åsikter är förbjudna och andra är tillåtna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Salomon-Ella
Åklagaren hade tagit fram de föredrag och böcker där Hedin kritiserat politiken. Ett helt bissart försök att straffa någon för sina åsikter
Rådmannen redogjorde om det omtalade giften som hittats hos paret som inte kan knytas till Karl Hedin . Giftet isig kan inte döda Varg. På punkt efter punkt skåpades alla åtalspunkter ut av rådmannen.
Efter 2,5 års utredningar och över 20 miljoner i kostnader blev det ingenting kvar
Dock är det bra att man visar att man inte kan görs om man vill bara för att man är en stridbar miljardär. Kanske kan åtalet få Hedin att vara lite försiktigare med sina uttalanden och ageranden nästa gång, och då är ändå något vunnet. Skulle jag skjuta en kråka på min tomt åker jag dit utan tvekan, men folk som Hedin kan göra som de vill eftersom de kan lagen och har pengar att backa upp sitt agerande med.