2021-03-18, 21:13
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Min bestämda uppfattning är att kvinnan skall åtalas för allt detta. Sådana här extrema Golddiggers som är beredda att göra vad som helst för att stjäla pengar av framgångsrika människor som tex hennes egen man skall inte gå lösa på våra gator. Tänk på alla familjer runt dessa personer som stått åtalade. Jag förstår om du är av den åsikten att det är rätt åt dem som slagit sig ihop med jägarpatrask. Men jag hoppas och tror att det nog är fler med lite mera fungerande celler som ser lite längre. På 1 (en) månad läggs undersökningen ner på kvinnan gällande stämpling till mord. En misstänkt skjuten vargs utredning får pågå i 3 år...Nog fan luktar det ruttet men inte är de från Hedin & Co. Jag hoppas och tror att detta bara är början på fallet. Att de jagar åklagare och NOA ända ner i källaren där de hör hemma. För det min vän kommer gynna både dig och mig. Du inser det när du är tillräckligt vuxen hoppas jag
Jaga polis och åklagare gör bara riktigt sjuka människor.
Citera
2021-03-18, 22:23
Medlem
Salomon-Ellas avatar
Jag har följt hela rättegången och vill ge mina reflektioner på detta rättsliga haveri

Även efter den friande domen meddelats imorgon fredagen den 19 mars 2021 Kl 13.00 har Karl Hedin och de medåtalde redan blivit straffade.
De har blivit fråntagna sina jaktvapen och genom detta förlorat möjligheten att bedriva jakt under tre år
Vapnen blev konfiskerade när nationella insatsstykan i bästa Stasi stil arresterade
Karl Hedin och de medåtalade. De kördes till fylleceller där de fick tillbringa 4 nätter. Med häktningtiden blev de frihetsberövade 30 dygn.
Trots att åkagarens bevis föll som furor i en storm fortsatte processen vidare mot rättsväsendet totala självförvållade förnedring.
I ett försök att rädda rättegången blev även AB Karl Hedin åtalad
I åklagarens slutplädering drogs det allra sista kortet fram.
Karl Hedin hade genom sina föredrag och böcker framfört åsikter som avvek från
statens rovdjurspolitik.
Därigenom kunde han mycket väl vara skyldig

Vi får inte glömma att detta rättsfall inte är unikt. Två tidigare rättsfall Lillhärdal och blodspåret på sjöisen i Hälsingland drevs av samma åklagare som startade Hedinutredningen. I alla dessa rättsfall finns ingen död varg. De åtalade blev helt friade. Samma kommer att ske i Hedinrättegången
Senast redigerad av Salomon-Ella 2021-03-18 kl. 22:25.
Citera
2021-03-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salomon-Ella
Jag har följt hela rättegången och vill ge mina reflektioner på detta rättsliga haveri

Även efter den friande domen meddelats imorgon fredagen den 19 mars 2021 Kl 13.00 har Karl Hedin och de medåtalde redan blivit straffade.
De har blivit fråntagna sina jaktvapen och genom detta förlorat möjligheten att bedriva jakt under tre år
Vapnen blev konfiskerade när nationella insatsstykan i bästa Stasi stil arresterade
Karl Hedin och de medåtalade. De kördes till fylleceller där de fick tillbringa 4 nätter. Med häktningtiden blev de frihetsberövade 30 dygn.
Trots att åkagarens bevis föll som furor i en storm fortsatte processen vidare mot rättsväsendet totala självförvållade förnedring.
I ett försök att rädda rättegången blev även AB Karl Hedin åtalad
I åklagarens slutplädering drogs det allra sista kortet fram.
Karl Hedin hade genom sina föredrag och böcker framfört åsikter som avvek från
statens rovdjurspolitik.
Därigenom kunde han mycket väl vara skyldig

Vi får inte glömma att detta rättsfall inte är unikt. Två tidigare rättsfall Lillhärdal och blodspåret på sjöisen i Hälsingland drevs av samma åklagare som startade Hedinutredningen. I alla dessa rättsfall finns ingen död varg. De åtalade blev helt friade. Samma kommer att ske i Hedinrättegången

Det är uppenbarligen för lätt att åtala människor idag utan rättsligt efterspel. Det räcker som TS skriver att bara anmäla en känd eller offentlig person för att förstöra för denne. Straffet för att anmäla någon utan bevisning är alldeles för liten.
Citera
2021-03-19, 08:30
Medlem
Marknadsassistents avatar
KL 13.00 idag faller domen, spännande !
Citera
2021-03-19, 11:39
Medlem
Åklagaren är skvatt galen och bör åtalas för detta okynnesåtal!!
Citera
2021-03-19, 12:42
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ser inte ljust ut för MGM... Detta blir högst intressant att avhöra. Trumma ihop en presskonferens om det blir frikännande känns märkligt.

Det kan jag hålla med dig om. Det är väl mest bara vid fällande domar som kallas till presskonferens

Läste lite om fallet i början och är inte så väl insatt, men vad jag förstår så kommer tre stycken mest troligt att bli dömda i dag
Citera
2021-03-19, 13:02
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Friande dom i mål om grovt jaktbrott):
Citat:
De fyra personer som åtalats för förberedelse och medhjälp till förberedelse till grovt jaktbrottför genom att ha hanterat gift i syfte att döda varg samt grovt jaktbrott genom att ha varit ute på jakt i syfte att döda varg, frikänns av Västmanlands tingsrätt.

En känd industriledare tillsammans med två andra personer, som åtalats för att i olika grad ha hanterat gift för att preparera kött i syfte att döda varg, har idag frikänts av Västmanlands tingsrätt. Enligt tingsrätten nådde den bevisning som åklagaren åberopat inte upp till det beviskrav som gäller i brottmål.

Industriledaren och en annan person åtalades även för att en dag i oktober 2018 ha varit ute i skogen och sökt efter varg i syfte att döda varg. Även i denna punkt har tingsrätten frikänt de tilltalade från brott. Enligt tingsrätten har det framkommit att de tilltalade befann sig på den plats som åklagaren gjort gällande och att de letade efter varg inför en planerad älgjakt i området, men enligt tingsrätten har åklagaren inte bevisat att de sökte efter varg i syfte att döda den.

Åklagaren har åberopat omfattande bevisning till styrkande av industriledarens vargmotstånd. De tilltalade har å sin sida lagt mycket arbete på att kritisera polisutredningen. Ingen av dessa omständigheter har dock legat till grund för tingsrättens bedömning.

– Vid vår bedömning av den bevisning som åberopats i målet har vi kommit fram till att åklagaren med sin bevisning inte har nått upp till beviskravet i brottmål. Därmed har vi inte haft anledning att pröva de tilltalades egen bevisning, säger rättens ordförande rådmannen David Viktorsson Harrby.
Västmanlands tingsrätt, mål: B 5279-18
Citera
2021-03-19, 13:02
Medlem
Mullrets avatar
Alla frikända. Åklagaren borde inte dragit till åtal.
Undrar vilket skadestånd de kan få?
Citera
2021-03-19, 13:05
Medlem
densistasovjets avatar
Alla frikänns! Bra dom. ska bli intressant att läsa domen och även följa efterspelet.
Citera
2021-03-19, 13:05
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Alla frikända. Åklagaren borde inte dragit till åtal.
Undrar vilket skadestånd de kan få?

BRA!!!!!!!!!

Åklagaren litade för mycket på ett jävla psykfall. Visst skulle behövt undersöka lite för säkerhets skull men här gick man till total överdrift.
Citera
2021-03-19, 13:08
Medlem
Om det inte varit för att jag ska ut på ett jobb om en stund, hade jag slagit upp en whisky!

Men det får bli ikväll istället!

Grattis Hedin! Du har behandlats illa av rättsväsendet.

Vi lär nog tyvärr få se ett överklagande från stollen till åklagare.
Citera
2021-03-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Alla frikänns! Bra dom. ska bli intressant att läsa domen och även följa efterspelet.
Framför allt efterspelet. Jag både tror och hoppas på att debatten om rättsväsendets agerande tar ny fart nu när domen är avkunnad. Inte minst är jag nyfiken på vad Hedin själv kommer att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in