Citat:
Ursprungligen postat av
Bomskott
Behöver typ 1.0 i resultat för att säkert komma in på "min" utbildning, men ser ut som jag kan klara mig med så lågt som 0.6. Har stora problem med den kvantitativa delen avseende XYZ, KVA och NOG. DTK samt verbala delen går "bra", sätter typ 80-90% här.
Tror ni det räcker för mig att enbart satsa på att förfina dom delarna som går bra? Är ju ett bra tag sedan man läste matte i gymnasiet och det tar emot som fan att sätta sig på kvällarna efter jobbet och försöka plugga ekvationer, funktioner, potenser roten ur och allt vad fan det är om jag ska vara ärlig

.
I teorin är det lättare att höja de som är dåliga, då det finns mer utrymme för förbättring. Har man redan bra på en del förstår man nog det mesta redan, och kanske endast gör ett par slarvfel och missar några riktigt svåra, som också är svåra att träna sig till.
Missar man mycket på en del så kan man få många fler poäng genom att endast lära sig lite mer. Behöver du hjälp med matte finns det massor att få. Finns videos, guider, uppgifter och massa annat på internet. HPguiden är en stor rekommendation att köra på. De har allt och lite till, inklusive personliga coacher om man vill ha det.
Finns även vanligt folk som hjälper privat. Jag jobbar som stödlärare och privatlärare i matte och hjälper gärna folk. Har själv fått 2.0 på mattedelen och verkar få det i år igen.