Citat:
Ursprungligen postat av
Wockezjabba
Att det du har läst handlar väldigt lite om Einar-kidnappning beror helt enkelt på att den FUP:en avser ett annats brott.
Varför han kidnappats verkar bero på att han själv rört till det för sig hos Vårby-nätverket samt andra personer från "dalen". Det står ju i konversationerna att Einar sökt skydd hos "horungen". Om man ska utgå ifrån andra Fup som man har läst, ex mordet i Kungens Kurva eller chattarna med advokaterna, är horungen=M*ykel men det är en egen tolkning från min sida. Ska bli intressant att följa Fup när den väl släpps.
Jag vet att den gällde ett annat brott men vill förtydliga det för dem som inte läst den att Einar-grejen inte är huvudsak utan nämns mer i förbifarten, i alla fall på de sidor jag läst.
Ang det du säger att orsaken är att han rört till det... Det kan vara så, absolut, eller kan det vara en slutsats folk har dragit? Då de liksom personerna i chattarna spontant tänker att "det måste finnas någon orsak". Att man förväntar sig logik, rättvisa av något slag och eferkonstruerar den?
Som sagt spekulerar jag, men vi människor vill gärna tro att det finns orsak och verkan, logik och "rättvisa" av något slag. Man försöker se mönster.