2021-03-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wockezjabba
Att det du har läst handlar väldigt lite om Einar-kidnappning beror helt enkelt på att den FUP:en avser ett annats brott.

Varför han kidnappats verkar bero på att han själv rört till det för sig hos Vårby-nätverket samt andra personer från "dalen". Det står ju i konversationerna att Einar sökt skydd hos "horungen". Om man ska utgå ifrån andra Fup som man har läst, ex mordet i Kungens Kurva eller chattarna med advokaterna, är horungen=M*ykel men det är en egen tolkning från min sida. Ska bli intressant att följa Fup när den väl släpps.

Jag vet att den gällde ett annat brott men vill förtydliga det för dem som inte läst den att Einar-grejen inte är huvudsak utan nämns mer i förbifarten, i alla fall på de sidor jag läst.

Ang det du säger att orsaken är att han rört till det... Det kan vara så, absolut, eller kan det vara en slutsats folk har dragit? Då de liksom personerna i chattarna spontant tänker att "det måste finnas någon orsak". Att man förväntar sig logik, rättvisa av något slag och eferkonstruerar den?
Som sagt spekulerar jag, men vi människor vill gärna tro att det finns orsak och verkan, logik och "rättvisa" av något slag. Man försöker se mönster.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-03-18 kl. 20:22.
2021-03-18, 20:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Att det du har läst handlar väldigt lite om Einar-kidnappning beror helt enkelt på att den FUP:en avser ett annats brott.

Varför han kidnappats verkar bero på att han själv rört till det för sig hos Vårby-nätverket samt andra personer från "dalen". Det står ju i konversationerna att Einar sökt skydd hos "horungen". Om man ska utgå ifrån andra Fup som man har läst, ex mordet i Kungens Kurva eller chattarna med advokaterna, är horungen=M*ykel men det är en egen tolkning från min sida. Ska bli intressant att följa Fup när den väl släpps.
Exakt. Därav Manolo å Västerås ger honom skydd nu.

FUP är inte släppt i detta fall så all information inkl jag har är från andra FUP. Ingen vet vad de har i bevisföring, om man inte är en av de åtalade eller advokat....
2021-03-18, 20:19
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Exakt. Därav Manolo å Västerås ger honom skydd nu

Och sen har ju Khan-släkten i Gbg lagt sina vingar över pojken också.
2021-03-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Ryktas att Yasin är frisläppt baserat på Viktor Bankes senaste inlägg.

https://www.instagram.com/p/CMj1ZW6Bj0L/

(Bild som visar ett kostymben bredvid ett ben knallgrönt med matchande sneakers).
Fast är Viktor ens hans advokat? Han hade väl Frida Wallin - eller har han bytt?
EDIT: Kanske lättare att säga vilka rappare som inte är häktade just nu. Vilka representeras av Banke?
Senast redigerad av TigerKid2 2021-03-18 kl. 21:19.
2021-03-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
(Bild som visar ett kostymben bredvid ett ben knallgrönt med matchande sneakers).
Fast är Viktor ens hans advokat? Han hade väl Frida Wallin - eller har han bytt?
EDIT: Kanske lättare att säga vilka rappare som inte är häktade just nu. Vilka representeras av Banke?
Yasin har inte Viktor som sin advokat

Men förra året när Yasin släpptes då var han med Viktor också, de la även ut inlägg samma dag som när han släpptes på en bild med varandra
2021-03-18, 22:03
Medlem
Citat:

Men förra året när Yasin släpptes då var han med Viktor också, de la även ut inlägg samma dag som när han släpptes på en bild med varandra

Varför skulle annars tönten Banke lägga ut en bild om det inte handlar om en person som det "snackas" om? Det är med stor sannolikhet Y.
2021-03-18, 22:10
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Varför skulle annars tönten Banke lägga ut en bild om det inte handlar om en person som det "snackas" om? Det är med stor sannolikhet Y.
Jag är rätt tveksam på att det är Y. Tror detta gäller ett annat mål som herr Banke har jobbat på denna vecka ang knivdåd.
2021-03-18, 22:12
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Exakt
Hade Y släppts fri iklädd fångvårdens kläder så hade vi nog vetat det nu.
2021-03-18, 22:13
Medlem
Citat:

OK, då förstår jag.
2021-03-19, 07:35
Medlem
Det är nog Yasin som är ute, Såg nu också på hans Insta där han lagt upp gamla bilder samt ändrat sin biografi
2021-03-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Det är nog Yasin som är ute, Såg nu också på hans Insta där han lagt upp gamla bilder samt ändrat sin biografi

Nej Yasin sitter fortfarande häktad. Det är ofta inte artisterna i sig som sköter sina medier utan dom har folk till det. Han är en artist och måste hela tiden marknadsföras och vara relevant, för att han inte ska "dö ut" så steppar folk in emellanåt och lägger ut något "nytt" material eller något gammalt. Ganska lätt att förstå eller är du hjärndöd?
2021-03-19, 15:36
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
NEJ, det är inte Y. Hans egna familj har inte hört ett skit om detta så det vore jäkligt märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in