2021-03-17, 12:59
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanfalk123
Finns det nån FUP än?

Ev. åtal tisdag 23 mars ev senare ingen vet.
Men först åtal sedan släpps FUP.
Skall sekretessprövas så FUP blir tillgänglig att köpa (ev få ut gratis men tveksamt) hos tingsrätten samma dag eller dagen efter åtal.
2021-03-17, 15:17
Medlem
Någon som vet vilken tingsrätt och tid den kommer hållas?
Attunda? Solna? Södertörn eller Stockholm?
2021-03-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesale1
Någon som vet vilken tingsrätt och tid den kommer hållas?
Attunda? Solna? Södertörn eller Stockholm?

Södertörn.
2021-03-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltoklart
Snälla min vän. Yasin är misstänkt för ett brott som inte skett.
Du har noll insikt i varken brottet eller lagboken. hasta luego

Hahaha du är rolig. Att jag inte har insikt i juridik kan du såklart inte veta men där har du fel helt enkelt. Så det säger mer om resten av det du babblar om.

Yasin är misstänkt för stämpling till människorov och med det menas att han misstänks för att ha försökt få andra att kidnappa Einar, MEN att det vid det tillfället inte genomfördes någon kidnappad. Så du har fel. Han är misstänkt för ett brott och kan åtalas och dömas för det om tillräckligt bevis finns.

Du är djupt okunnig bara.
2021-03-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testaoss92
Om ni tittar på dom censurerade bilderna som släpptes på expressen så ser ni lite svagt en bild där Einar har en ”rånarluva” på sig.
Är det inte exakt en sådan mask han har på sig när han filmade sig själv i Havals område för några veckor sedan?
”Ser ni kopplingen” hehe

Som jag förstod det så är dom cencurerade bilderna inte på einar utan på kidnapparna, dom brände sig själva genom att ha kvar bilder o videos från händelsen i sina lurar
2021-03-18, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hahaha du är rolig. Att jag inte har insikt i juridik kan du såklart inte veta men där har du fel helt enkelt. Så det säger mer om resten av det du babblar om.

Yasin är misstänkt för stämpling till människorov och med det menas att han misstänks för att ha försökt få andra att kidnappa Einar, MEN att det vid det tillfället inte genomfördes någon kidnappad. Så du har fel. Han är misstänkt för ett brott och kan åtalas och dömas för det om tillräckligt bevis finns.

Du är djupt okunnig bara.

"Han är misstänkt för ett brott och kan åtalas och dömas för det om tillräckligt bevis finns."

Vilket inte finns, grundat på ett meddelande på Encro.....

Och jag pratar inte i nattmössan, det är faktum att han är misstänkt för det, men kommer inte bli dömd med störst sannorlikhet.
2021-03-18, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltoklart
"Han är misstänkt för ett brott och kan åtalas och dömas för det om tillräckligt bevis finns."

Vilket inte finns, grundat på ett meddelande på Encro.....

Och jag pratar inte i nattmössan, det är faktum att han är misstänkt för det, men kommer inte bli dömd med störst sannorlikhet.

Ok. Sjävklart är det så att om man ska dömas för brott ska det vara bevisat. Att han kan dömas för kommunikation i en chatt är inget konstigt. Det har andra gjort. Sen är det så att det ska vara tillräcklig bevisning och det får vi se. Att du anser det nu utan att ha tagit del av det fullständiga materialet är noterat och går i linje med dina tidigare påståenden.
2021-03-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wockezjabba
Av det jag har sett i de FUP jag har läst:
-deras privata telefoner har varit upplockade till samma telefonmaster som deras encrotelefoner under längre perioder.
-de har "slarvat" ibland och varit lite personliga med att använda namn (inte hela men bla smeknamn som är vedertagna)
-skrivit om privata saker som endast kan kopplas till en person (födelsedagar, barn osv osv)
-ibland har de varit så på pantade att de till och med skickat privata bilder på sig själva, sina brott, sitt pass och ja Gud vet vad.

I just Yasins fall vet jag inte vad han sitter häktad för eller vad de har på honom men jag vet att hans namn framkommer klart och tydlig i chatterna där han ska lura ut Einar.

Ja, precis, jag läste nästan alla sidor av ett protokoll som länkats här och det var som värsta familjesidan. "Jag har blivit pappa" "Grattis bror", "Vad gullig han är". "Pappa fyller år, jag måste vara ledig..." blandat med sida upp och sida ner av drogaffärer, planering av indrivning/utpressning m fl brott. Som en dagbok i stort och smått.
EDIT: Brottsligheten är deras varadag så för vissa kanske kommunikationen kring "verksamheten" nästan blir deras mest använda kanal? Typ som din jobbmejl där du ibland skriver något halvprivat till kollegor du känner för att du inte orkar byta plattform. När du ändå har dem på tråden så att säga.
Man ser också tydligt hierarkin i relationerna - som på en vanlig arbetplats. Och arbetsledare som idkar lite personalvård/vårdar relationen genom att visa lite omtanke om personalens mående och familj och så. Som när avdelningen bjuder på en tårta till 50-årskalaset och skickar en present till den nyblivna föräldern.
EDIT: Nej tydligare än en vanlig svensk arbetsplats. De lindar inte in sina order som den typiska svenska chefen "har du lust att"...
Senast redigerad av TigerKid2 2021-03-18 kl. 19:33.
2021-03-18, 19:50
Medlem
I de sidorna jag läste var det en försvinnande liten del som rörde Einar-kidnappningen. Det mesta rörde narkotikabrott och sådant i deras löpande affärsverksamhet.
Men en sak jag noterade när plotten mot Einar tas upp ett par gånger är den spontana reaktionen "Vad har han gjort?" Folk förutsätter att det ska finnas någon orsak, att han på något sätt förtjänat detta.
Men svaret blir "Han rappar kefft". Dvs de hade inget sådant skäl att anföra varför han skulle gjort sig förtjänt av behandlingen, för om det fanns borde de väl motiverat/rättfärdigat planen inför den som frågar?

Det verkar alltså mer vara en kombination av personligt ogillande, avundsjuka kanske och girighet. Det är min tolkning i a f.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-03-18 kl. 19:58.
2021-03-18, 20:04
Medlem
Ryktas att Yasin är frisläppt baserat på Viktor Bankes senaste inlägg.

https://www.instagram.com/p/CMj1ZW6Bj0L/
2021-03-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testaoss92
Känns lite som att Haval är inblandad i detta mer än vad Yasin är?
Dels för att Einar har nämnt Haval det senaste som ”goare-horunge m.m
Och Yasin har inte Einar nämnt offentligt någonstans?
Behöver kanske inte betyda något. Återstår att se i slutet av månaden när fupen släpps.

En möjlig orsak till att han skulle ha mer agg till Haval kunde kanske vara att han ifall han aldrig betraktat Yasin som en vän (jag spekulerar förstås), men att Haval och han i alla fall tidigare hört till samma sida så att säga. Man blir mer bitter på en fd vän som hugger en i ryggen än någon man aldrig litat på eller haft en relation till.

Känner inte till Y och E's relationer men har inte haft mycket samarbete och Einar har ju gjort features med "alla" typ. En låt som Yasin valde att i stället släppa i en version utan Einar och Dree Low på sitt album. Har de någonsin varit vänner?
EDIT: Förutom att Y:s roll vara mindre förstås, då den vad vi vet inte ledde till någon kidnappning.
2021-03-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
I de sidorna jag läste var det en försvinnande liten del som rörde Einar-kidnappningen. Det mesta rörde narkotikabrott och sådant i deras löpande affärsverksamhet.
Men en sak jag noterade när plotten mot Einar tas upp ett par gånger är den spontana reaktionen "Vad har han gjort?" Folk förutsätter att det ska finnas någon orsak, att han på något sätt förtjänat detta.
Men svaret blir "Han rappar kefft". Dvs de hade inget sådant skäl att anföra varför han skulle gjort sig förtjänt av behandlingen, för om det fanns borde de väl motiverat/rättfärdigat planen inför den som frågar?

Det verkar alltså mer vara en kombination av personligt ogillande, avundsjuka kanske och girighet. Det är min tolkning i a f.

Att det du har läst handlar väldigt lite om Einar-kidnappning beror helt enkelt på att den FUP:en avser ett annats brott.

Varför han kidnappats verkar bero på att han själv rört till det för sig hos Vårby-nätverket samt andra personer från "dalen". Det står ju i konversationerna att Einar sökt skydd hos "horungen". Om man ska utgå ifrån andra Fup som man har läst, ex mordet i Kungens Kurva eller chattarna med advokaterna, är horungen=M*ykel men det är en egen tolkning från min sida. Ska bli intressant att följa Fup när den väl släpps.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in