2021-03-19, 11:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jo, det är faktiskt så. DN publicerade en rapportering helt nyligen.

Astras vaccin hade en överrepresentationen 5:1 rörande inrapporterade biverkningar till Läkemedelsverket. Alltså justerade siffror i förhållande till hur många doser som givits.
Jämförelse mellan Astra och Pfizers vaccin.
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kan du redogöra lite för vad du kommit fram till när du studerat de cirka 500 000 inrapporterade biverkningarna på de covid-vaccin som huvudsakligen används inom EU.

Detta skulle passa bra i en vetenskaplig tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jaha? Vad är det för biverkan då?
Jag uppmanar alla att alltid vara uppmärksamma på att det kan förekomma desinformation i alla media.[/

Okej, vad skriver DN?
Kan du sammanfatta korrekt eller länka till ett öppet dokument.
Senast redigerad av Surtruten 2021-03-19 kl. 11:23.
Citera
2021-03-19, 11:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det tyder ju på en stark immunreaktion. Frågan är om det är bra eller dåligt?

Frågan är vad det är en immunreaktion på. Är det själva vektorn, vilket jag misstänker är det garanterat mest dåligt. Immuniteten verkar ju vara påtagligt sämre på vektor-vaccinen jämfört med mRNA-vaccinen och då präglas dessutom de senare av betydligt mindre biverkningar.
Citera
2021-03-19, 11:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jaha? Vad är det för biverkan då?

Feber, illamående, kräkningar, hjärtrusningar m.m. upp till ven vecka efter genomgången vaccination.
Citera
2021-03-19, 11:27
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Våren 2020, Stockholm, smittan utbredd, vården inte beredd.

1 död av 10 000 smittade i åldern 0-49 år, oavsett kön, vikt, bakgrundssjukdomar.

Se tabell 2, sid 16:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/da0321b738ee4f0686d758e069e18caa/skattning-letalitet-covid-19-stockholms-lan.pdf
Jag uppmanar alla att alltid vara uppmärksamma på att det kan förekomma desinformation i alla media.

Om alternativet är ett låta alla bli smittade till slut istället för att vaccinera är det inte intressant att diskutera hur det såg ut våren 2020 i Sverige.

Alla åldersgrupper har flera dödsfall i covid per miljon än AstraZenecas vaccin har allvarliga biverkningar per miljon.
Citera
2021-03-19, 11:32
Medlem
Citat:
Feber, illamående, kräkningar, hjärtrusningar m.m. upp till ven vecka efter genomgången vaccination.
Ja men det är ju bara förväntade reaktioner; Ett vaccin ger ju en immunrespons och det är är ju inget allvarligt.

Jag hade frossbrytningar i två dagar efter mitt AZ-vaccin. Inget att prata om.
Citera
2021-03-19, 11:33
Medlem
Citat:
Frågan är vad det är en immunreaktion på. Är det själva vektorn, vilket jag misstänker är det garanterat mest dåligt. Immuniteten verkar ju vara påtagligt sämre på vektor-vaccinen jämfört med mRNA-vaccinen och då präglas dessutom de senare av betydligt mindre biverkningar.
Varför misstänker du vektorn?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag uppmanar alla att alltid vara uppmärksamma på att det kan förekomma desinformation i alla media.[/

Okej, vad skriver DN?
Kan du sammanfatta korrekt eller länka till ett öppet dokument.

Tyvärr har DN för vana att låsa sina artiklar efter ett tag.

https://www.dn.se/varlden/tyskar-skeptiska-till-astra-zenecas-vaccin-satirprogram-foreslar-losning-pa-problemet/

https://www.dn.se/sverige/vaccinerade-fick-allergiska-reaktioner-nu-pausas-specifik-dos-astra-zeneca-vaccin/

https://www.dn.se/sverige/en-av-tre-sjukskrivna-nar-omsorgspersonal-fick-astra-zenecas-vaccin/

Vill poängtera att jag inte har något som helst intresse av att misskreditera något vaccin för sakens skulle. Har inga som helst ekonomiska intressen i vare sig den ena eller den andra riktningen. Jag tycker bara svenska folket har rätt att veta sanningen.

Jag tycker inte att myndigheterna kommunicerar det här på ett rakt och ärligt vis. Ytterst är det ju den enskilda som har att välja mellan om denne ska vaccinera sig eller inte och givetvis måste man få veta vilket vaccin man får om man aktivt ska kunna ta ställning. Allt annat luktar diktatur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
De personer som av SocialStyrelsen rapporterats som avlidna i COVID-19 avled av COVID-19 - inte MED COVID-19.

Det har dock ingenting att göra med befintlig statistik för rapporterade biverkningarna i UK.

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/statistik/datakallor-avlidna-covid19-210225.pdf

Hur skall man tolka detta då? De som redan var sjuka och skraltiga när de blev smittade utav Covid-19 och sedan dog inom 30 dagar - de klassificeras då såsom döda av Corona, trots att de kanske redan hade en annan, dödlig sjukdom och/eller åkomma, eller har jag fel?
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Jag uppmanar alla att alltid vara uppmärksamma på att det kan förekomma desinformation i alla media.

Fundera lite på varför inget negativt rapporteras om något annat vaccin än Astra Zenecas!
  1. Det finns inget negativt att rapportera om något annat vaccin än AZ:s.
  2. Någon/några/något driver en kampanj mot Astra Zeneca.
  3. Någon helt annan orsak.
Citera
2021-03-19, 11:36
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja men det är ju bara förväntade reaktioner; Ett vaccin ger ju en immunrespons och det är är ju inget allvarligt.

Jag hade frossbrytningar i två dagar efter mitt AZ-vaccin. Inget att prata om.

Det beror på hur denna respons sker och kommer den av vektorn eller av själva delarna till coronaviruset? Det är väldigt intressant att veta. mRNA-vaccinen ger inte alls samma bieffekter. Vare sig i fråga om antal eller styrka. Jag har tagit del av flera initierade redogörelser. Faktiskt så illa som att en del trott att de kommer att dö .Det har då varit personer som lidit av underliggande sjukdomar och då blir det inte jättebra med 5 dagar av 40 graders feber, med dubbla hjärtfrekvensen osv. Det är INTE vad man förväntar sig av ett normalt vaccin.
Citera
2021-03-19, 11:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Tyvärr har DN för vana att låsa sina artiklar efter ett tag.

https://www.dn.se/varlden/tyskar-skeptiska-till-astra-zenecas-vaccin-satirprogram-foreslar-losning-pa-problemet/

https://www.dn.se/sverige/vaccinerade-fick-allergiska-reaktioner-nu-pausas-specifik-dos-astra-zeneca-vaccin/

https://www.dn.se/sverige/en-av-tre-sjukskrivna-nar-omsorgspersonal-fick-astra-zenecas-vaccin/

Vill poängtera att jag inte har något som helst intresse av att misskreditera något vaccin för sakens skulle. Har inga som helst ekonomiska intressen i vare sig den ena eller den andra riktningen. Jag tycker bara svenska folket har rätt att veta sanningen.

Jag tycker inte att myndigheterna kommunicerar det här på ett rakt och ärligt vis. Ytterst är det ju den enskilda som har att välja mellan om denne ska vaccinera sig eller inte och givetvis måste man få veta vilket vaccin man får om man aktivt ska kunna ta ställning. Allt annat luktar diktatur.

Om du inte kan sammanfatta källan bör du länka till något som alla kan läsa.

PS
Jag menar inte att det nödvändigtvis är du som kommunicerar oärligt, det kan lika gärna vara DN som är förda bakom ljuset och rapporterar oärligt utan att veta om det.
SÄPO varnar för desinformation.
Citera
2021-03-19, 11:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Varför misstänker du vektorn?

Därför den är ett virus i sig. Ett virus som alla människor ska vara obekanta inför. mRNA-vaccinen som saknar vektorn tycks heller inte ge samma kraftiga biverkningar. Därför misstänker jag vektorn. Den är heller inget som gör oss friskare mot covid19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in