2021-01-29, 23:45
Medlem
Kijsens avatar
"Redan i december 2019 omhändertogs en flicka av socialtjänsten eftersom det fanns en oro att hon utsattes för övergrepp i hemmet. På fredagen begärdes hennes pappa häktad misstänkt för grov fridskränkning och våldtäkt mot barn."

https://www.barometern.se/monsteras/man-haktad-for-vald-och-krankningar-mot-narstaende-b0dd76bb/

Tyvärr är det bara detta jag hittar, annat ligger bakom betalvägg och ingen tråd här.
Någon som vet mer?
Jag kan iaf berätta att detta handlar om en man i 60 års åldern vid namn Ing* Bi*ger Bla*.
Gripen i Onsdags av 6 poliser.
Vid rannsakan togs 6 datorer i beslag.
Dottern ifråga har det bra idag iaf efter att hon blivit hämtad från skolan i december 2019 av soc.

Måtte det utdelas ett ordentligt jävla kännbart straff men det kanske är att hoppas på för mycket..

*e *r *d
Citera
2021-01-30, 00:23
Medlem
Hemskt. Fanns det någon mamma till dottern boendes i huset. Tog en stund innan de grep honom, men det var säkert en utredning som tog sin tid. Ord står mot ord, och gubbäcklet lär väl förneka all kännedom så har de inga tekniska bevis så kan han gå fri.
Citera
2021-01-30, 21:10
Medlem
Kijsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Hemskt. Fanns det någon mamma till dottern boendes i huset. Tog en stund innan de grep honom, men det var säkert en utredning som tog sin tid. Ord står mot ord, och gubbäcklet lär väl förneka all kännedom så har de inga tekniska bevis så kan han gå fri.

Det finns en mamma men de är separerade sedan länge.
Gubbfan har haft vårdnaden och dottern har bott där hos honom sedan liten.

Han var en restriktiv farsa, dottern fick inte vara ute på gården själv knappt utan att han "hökade" i närheten.
Hon var hårt hållen för sin ålder på många sätt.
Hon pratade iaf med polisen och dagen efter hämtade soc henne på skolan. I december 19.

Pratat med henne idag och hon mår så mycket bättre än innan iaf. Hon har mycket att jobba med såklart men hon har det jättebra.

Intressant att se följderna, bevisning, påföljd osv.
Står ord mot ord så känns det lite jobbigt kanske men de tog ändå ett antal datorer därifrån också.
Och jag tror och hoppas att hennes ord väger tungt, för han är en sliskig fan som ska ha ett ordentligt och kännbart straff.
Fick dåliga vibbar av honom redan när jag flyttade hit för ett antal år sedan...om en bara hade fått veta nåt tidigare.... Innan statens beskyddande famn tog han...
Citera
2021-01-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kijsen

Han var en restriktiv farsa, dottern fick inte vara ute på gården själv knappt utan att han "hökade" i närheten.
Hon pratade iaf med polisen och dagen efter hämtade soc henne på skolan. I december 19.

Pratat med henne idag och hon mår så mycket bättre än innan iaf. Hon har mycket att jobba med såklart men hon har det jättebra.

Står ord mot ord så känns det lite jobbigt kanske men de tog ändå ett antal datorer därifrån också.
Och jag tror och hoppas att hennes ord väger tungt, för han är en sliskig fan som ska ha ett ordentligt och kännbart straff.
Fick dåliga vibbar av honom redan när jag flyttade hit för ett antal år sedan...om en bara hade fått veta nåt tidigare.... Innan statens beskyddande famn tog han...

Låter bekant denna historia! Bevittnar liknande....

Hoppas polisen + andra myndighetsdryga att gubben fick tillräckligt med tid för att ränsa och tömma sina datorer, hela lägenheten mm. ----- eller varför grips han först långt senare?

Dessa som "vet barnens bästa" alltid, punkt, slut! Soc har troligen varit med att utreda och fixa så han fick vårdnaden, troligen?
Citera
2021-03-19, 10:47
Medlem
Kijsens avatar
Vill verkligen läsa åtalet på denna. Någon som vet hur det kan ordnas?
Citera
2021-03-19, 14:22
Medlem
Citat:

Hur gammal är flickan på ett ungefär? Så tragiskt att hon inte ens har en mamma med i bilden.
Citera
2021-03-19, 14:37
Bannlyst
Citat:
Vill verkligen läsa åtalet på denna. Någon som vet hur det kan ordnas?

Jag kan kanske lösa det.
I vilken stad/ort har detta hänt, och vilken tingsrätt ligger närmast ?

Får jag bara det så fixar jag fram alla dokument som inte är sekretess.
Gärna ett personnummer om det finns, men annars så funkar det med gubbens namn.

Vart har detta hänt ??
Citera
2021-03-19, 14:57
Medlem
doktorn79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag kan kanske lösa det.

Vart har detta hänt ??

Borde vara Kalmar tingsrätt.
Citera
2021-03-19, 20:11
Medlem
Kijsens avatar
Citat:
Jag kan kanske lösa det.

Vart har detta hänt ??

Tack!

Undrar du något annat än att det är Kalmar Tingsrätt?
Personnummer 601010 iaf.
*nge *lad

*=I *=B

Så tacksam om det räcker för att du ska kunna få fram nåt.

Mvh!
Citera
2021-03-19, 20:49
Bannlyst
Citat:
Tack!

Undrar du något annat än att det är Kalmar Tingsrätt?
Personnummer 601010 iaf.
*nge *lad

*=I *=B

Så tacksam om det räcker för att du ska kunna få fram nåt.

Mvh!

Perfekt.

Jodå, det skall räcka (bara det är Kalmars Tingsrätt)
Jag löser det på Måndag.

Påminn mig gärna för det är lätt att jag glömmer.
Just nu har jag fixat fram nya dokument från Hovrätten i "Emilia Tollarp" fallet, och jag har en hel hög med tingsrätter och Hovrätter som jag har kontakt med så det är lätt att jag glömmer.
Så skicka gärna PM och påminn mig, så löser jag det.
Citera
2021-03-20, 18:00
Medlem
Citat:
Jag kan kanske lösa det.

Vart har detta hänt ??
Finns en IB i Mönsterås, ålder verkar stämma.
Citera
2021-03-22, 10:23
Bannlyst
Varse goda.
Här kommer handlingen som ni har efterfrågat.
Jag varnar för innehållet, då det är väldigt grovt.
Det var hemskt att läsa stämningsansökan och jag tycker så synd om offret.

Från botten av mitt hjärta hoppas jag att Pissfittan Inge Birger Blad kommer dömas för sina brott.
Han är ett jävla äckel som har slagit, sparkat, kränk och våldtagit offret under flera år.
Han har även hotat att döda offret.
Inge Birger Blad från Mönsterås är av den värsta sortens människor och jag hoppas innerligt att han nån gång träffar på en överman som ger honom ett "straff han förtjänar"

Stämningsansökan.
https://docdro.id/flDZeI1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här