2021-03-19, 08:45
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Smaklöst säger 25cmslak!

Inget fel med några låtar Rosengren på en midsommarfest, folkligt. Däremot så hade min egna sambo sina kompisar över på fest och då satte dom på en låt med Cardi B "wet ass pussy" jag tyckte musiken var sexualiserande så jag börja gråta, tvinga henne att stänga av och gjorde slut, så frisk är jag!

Låter som det enda rätta att göra, ryggdunk till dig, ty du STACK JU UPP MOT PATRIARKATET.
Bra sagt, i sann Brandos-anda
Citera
2021-03-19, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Det som oroar mig mest är hennes valda yrke, och med den skeva attityden.
Skulle aldrig orka ha en så jobbig person i mitt liv, helvete, hon suger ju livet ur ALLT.
Och detta jävla feministsnack, en del ska VERKLIGEN pressa det ner i halsen på alla, hela jävla tiden.
Tröttsamt, oerhört tröttsamt.
Hon har ju redan gått all in på att störa sig så mycket det bara går tydligen.

Giftigt jävla bröte, och orka brudar som grinar över BJÖRN ROSENSTRÖM, och det är först NU dessa börjar gråta över det, varför startades inte uppror för LÄNGESEDAN DÅ?

Och orka sliddjur som automatiskt tycker att "alla kvinnor känner minsann på detta sättet, eftersom JAG blev kränkt över detta!".
Ta er offerkofta och dra.

Hyggligt att skriva på instagram att "ingen förtjänar hot eller hat", men alla killar är minsann dumma i huvudet, inte minst hennes egen. Sann jävla idiotfeministlogik.

1) Säga vad man vill, men jag tror att beteendet kan förklaras av att Susanna har varit i en relation där hon blev överkörd innan. Därför har hon taggarna utåt.

2) Jag skulle nog mer bli chockerad över någons sociala klumpighet som sätter igång den typen av låtar vid det sammanhanget. Framför en kamera från public service...
När man skämtar är en förutsättning att alla tycker det är kul.
Jag tror få tjejer skulle tycka at det vore kul att en kille spelar sån musik i det sammanhanget. Vad skulle hon gjort? Skrattat åt våldtäktsskämt framför hela svenska folket på bästa sändningstid?
Citera
2021-03-19, 08:52
Medlem
Är inte helt säker på att händelsen med Björn Rosenström var äkta. Skulle lika gärna vara tv-teamet som riggat lite för att elda upp stämningen. Om allt går friktionsfritt blir det inte bra tv.
Citera
2021-03-19, 08:52
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
1) Säga vad man vill, men jag tror att beteendet kan förklaras av att Susanna har varit i en relation där hon blev överkörd innan. Därför har hon taggarna utåt.

2) Jag skulle nog mer bli chockerad över någons sociala klumpighet som sätter igång den typen av låtar vid det sammanhanget. Framför en kamera från public service...
När man skämtar är en förutsättning att alla tycker det är kul.
Jag tror få tjejer skulle tycka at det vore kul att en kille spelar sån musik i det sammanhanget. Vad skulle hon gjort? Skrattat åt våldtäktsskämt framför hela svenska folket på bästa sändningstid?

Och därför är det ju bäst att låta en snäll man få smaka på dessa taggar.
Det absolut klokaste att göra.
Det var ju dessutom, som någon redan skrivit, KOMPISEN som drog igång den, och jag har ALDRIG hört talas om NÅGON som börjar gråta för att lite Björn Rosenström spelats, då har de nog aldrig hört GRÖVRE grejer.

Ingen artist eller låt jag hade valt öht, men till skillnad från andra, så behöver jag inte många års terapi för att ta mig igenom det heeeemska som hände.
Att folk kan bli så kränkta av en låt. Könsrock ÄR vad det är, och fattar man inte det, ligger problemet hos vederbörande själv. Meduza någon?

Och det lustiga här är också att vissa kvinnor gråter över hur jävla "sexistisk" BR är, men kan anamma all möjlig jävla skit HipHop där innehållet är som en kölapp, och "bitches n hoes" är det enda man sjunger om.....
Senast redigerad av HighwayDelight 2021-03-19 kl. 08:55.
Citera
2021-03-19, 08:53
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjan77
Är inte helt säker på att händelsen med Björn Rosenström var äkta. Skulle lika gärna vara tv-teamet som riggat lite för att elda upp stämningen. Om allt går friktionsfritt blir det inte bra tv.

Det verkar inte krävas mer än just Björn för att folks blodtryck ska stiga till farligt höga nivåer.
Jag önskar också att jag hade tid till att reta upp mig över sådan meningslös skit
Citera
2021-03-19, 09:08
Medlem
RedXs avatar
Min tolkning är att det inte var Björn Rosenström i sig som var grejen för Sofia. Visst, hon satt och snörpte med munnen redan under första uppspelningen, men hade de kört en låt och sedan gått vidare när de märkte att hon blev obekväm hade det med största sannolikhet inte blivit någon grej av det hela.

Problemet var att de (Anton) inte respekterade att hon störde sig på det. Antons insisterande på att de skulle analysera låttexten var en illa dold provokation. Han har säkert gått och stört sig på hennes min-son-ska-ha-klänning-attityd men knutit näven i fickan. Ett par öl och någon snaps in på kvällen förmår han inte hålla tillbaka utan går till ett väldigt osmidigt motangrepp.

Jag kan tänka mig att han hade vaknade på midsommardagen med viss bakisångest. Och hans idé om att ”sälja in Alingsås”, som i början av avsnittet såg ut att gå som på räls spårade nog ur i det tillfället.
Senast redigerad av RedX 2021-03-19 kl. 09:54.
Citera
2021-03-19, 09:12
Medlem
Fint uttalande av Sofia igår. ”Alla killar är dumma i huvudet” Here we go again, ALLA män är alltså svin, äckel, sexistiska, potentiella våldtäcksmän och allt vad vi nu är.

Det förekom ju en del intag av alkohol igår hos Sofia och Anton och där alkoholen går in går vettet ur som det brukar kunna bli. Tror att Anton sänkte garden lite för mycket mot vad han kanske hade gjort i nyktert tillstånd.
Citera
2021-03-19, 09:39
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1969
Fint uttalande av Sofia igår. ”Alla killar är dumma i huvudet” Here we go again, ALLA män är alltså svin, äckel, sexistiska, potentiella våldtäcksmän och allt vad vi nu är.

Det förekom ju en del intag av alkohol igår hos Sofia och Anton och där alkoholen går in går vettet ur som det brukar kunna bli. Tror att Anton sänkte garden lite för mycket mot vad han kanske hade gjort i nyktert tillstånd.

Så snackar bara inavlade feminister.
Jag står inte bakom detta svagbegåvade tänk, och med tanke på dagens radikala jävla bröte, skulle jag aldrig klistra detta tillmäle på mig själv, fy fan.

"Och hon haaar ju träffat på skräp innan, DÅ MÅSTE JU ALLA MÄN VARA SKIT!"

Bright så det förslår, men det är bara att beklaga, en del begriper fan inte bättre.

Men de kunde ju förvisso kört lite bättre musik.
Citera
2021-03-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Ingen som har reagerat över att negressen tydligen tycks kunna leva med sin man/pojkvän trots att han gillar Björn Rosengren?
Tycker jag tål att reflektera en smula över.
Är hon förtryckt?
Oupplyst?
Eller är det ett småstadsfenomen typ: Det finns inte så många ogifta män kvar på orten så att hon måste kompromissa på ett sätt som Ståkkolms-Majsan slipper?

Personligen föraktar jag Björn Rosengren något oerhört. I fall nu någon är intresserad...

Björn Rosenström är som sagt inte salongsfähig. Ska man lyssna på dylikt gör man bäst i att göra det vid andra tillfällen. Och man bör definitivt avbryta om man märker att alla inte tycker att det är lika kul.

För min del är han starkt förknippad med en blöt Valborg i Sälen för runt 20 år sen där Björn spelade på HC. Jag och mina kompisar lyssnar ibland på honom när vi åker upp till fjällen. Aldrig annars. Det är en nostalgisk grej.

Självklart är texterna avskyvärda om man ska ta det bokstavligt. För min generation (iaf de flesta) så är (var) ord inte så laddade så det är liksom bara på skoj. Svårt att förklara för yngre som verkar ta allt på blodigt allvar.

Jag kommer ihåg hur jävla töntigt man tyckte det var att amerikansk TV beepade bort fula ord. Nu är vi där i Sverige också i princip. Ord anses farliga helt plötsligt. Att säga ord som indian, eskimå eller lapp verkar nästan värre än att behandla folk olika beroende på kultur och ursprung. Ordet neger kan inte ens användas som exempel på rasistisk jargong eller i skämt. Det är sånt galet tabu runt det ordet nu. T ex är "Förr använde man ordet neger om svarta" inte ok.
Citera
2021-03-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Var kommer Lars ifrån, vad har han för bakgrund?

Blir imponerad av en helt vanlig brommavilla? ”Fruktträd på baksidan”, som om det vore ovanligt och tecken på rikedom.

Information till Lars: förr i det här landet hade helt vanliga arbetare råd att köpa tomt och bygga villa. Mark var billigt att köpa så man hade stora trädgårdar där man planterade fruktträd, bärbuskar och odlade potatis. Frukt och potatis togs tillvara av frun i huset. För så jävla fett hade man det ändå inte.

I de flesta gamla villaträdgårdar (som inte har blivit avstyckade) står frukträden kvar. Mer som en påminnelse om gamla tiders självförsörjning än markör för de nuvarande ägarnas rikedom.

När Lars talar om Ellinors familj låter det som han själv har vuxit upp i ett betonggetto med två illiterata föräldrar. Hans egna tyckte jag framstod som rätt så snobbiga akademiker, övre medelklass?

För att vara läkare är han skrämmande oallmänbildad. Jag lät misstaget om ungen på kaviartuben passera, men nu när han blir totalförvirrad av en medelklassvilla har jag fått nog.

En helt vanlig Bromma-villa för 15-20 millar...
Citera
2021-03-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Och därför är det ju bäst att låta en snäll man få smaka på dessa taggar.
Det absolut klokaste att göra.
Det var ju dessutom, som någon redan skrivit, KOMPISEN som drog igång den, och jag har ALDRIG hört talas om NÅGON som börjar gråta för att lite Björn Rosenström spelats, då har de nog aldrig hört GRÖVRE grejer.

Ingen artist eller låt jag hade valt öht, men till skillnad från andra, så behöver jag inte många års terapi för att ta mig igenom det heeeemska som hände.
Att folk kan bli så kränkta av en låt. Könsrock ÄR vad det är, och fattar man inte det, ligger problemet hos vederbörande själv. Meduza någon?

Och det lustiga här är också att vissa kvinnor gråter över hur jävla "sexistisk" BR är, men kan anamma all möjlig jävla skit HipHop där innehållet är som en kölapp, och "bitches n hoes" är det enda man sjunger om.....

Du fattar alltså inte heller varför hon blev upprörd?

Hon blev inte upprörd av låten i sig. Det tror jag hon står ut med, men hon tyckte inte det var roligt och bad tölpen Anton att sluta. Det borde han gjort. Istället fortsatte han att tramsa och söka konflikt.

Jag tror dock att de blev sams dagen efter. Anton hade hällt i sig lite alkohol och tuppkammen växte. Han kände sig stor och stark. En man med en yxa!

Jag hävdar regression till tonåren med sin kompis där. Man ska även komma ihåg att människor som är 29 år fortfarande är rätt barnsliga om de inte skaffat familj och "vuxit upp".

Det som retar mig med Anton är hans löjliga Stockholmskomplex. Skit i sånt. Var dig själv istället.
Citera
2021-03-19, 10:19
Medlem
aftrmths avatar
Tycker så synd om grävmaskinisten, han drog verkligen nitlotten. Förstår inte varför de tar in personer som Susanna. Det finns ingen man i världen som går igång på att ha en extremfeministisk kvinna.. på sin höjd finns det nån desperat krake som hade accepterat det kanske, men hon verkar ju vara en exceptionellt oskön person. Hon hade nog sugit livsgnistan ur vem som helst.

Men visst, lite synd om henne är det.. hennes forcerade reaktion på hans kilt (där hon sitter och skrattar hypomant på festen) talar ju för att hon har någon psykiatrisk åkomma. Man får hoppas hon tar tag i sina problem.

Synd med Anton och Sofia, visst, hon verkar lite knepig.. men seriöst.. varför ska han sitta och spela, sjunga med och flina över sina prepubertala tramslåtar på midsommar..? Fattar han inte hur sinnessjukt oattraktivt det är? Han verkar i övrigt vara en trevlig och bra typ. De hade säkert kunnat ha en bra förhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in