2021-03-19, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Ingen som har reagerat över att negressen tydligen tycks kunna leva med sin man/pojkvän trots att han gillar Björn Rosengren?
Tycker jag tål att reflektera en smula över.
Är hon förtryckt?
Oupplyst?
Eller är det ett småstadsfenomen typ: Det finns inte så många ogifta män kvar på orten så att hon måste kompromissa på ett sätt som Ståkkolms-Majsan slipper?

Personligen föraktar jag Björn Rosengren något oerhört. I fall nu någon är intresserad...

Spännande att du uttrycker dig PK och samtidigt använder ordet "negressen". Nåväl. Man behöver inte vara förtryckt för att förstå och kanske till och en med uppskatta trams.

Vi skiter i analysen av Björn Rosengren.

Däremot verkar det väldigt tondövt, (och då menar jag inte bara sången och pianospelet), av Anton att hänga på där. För smaklös är låten definitivt.
Citera
2021-03-19, 07:30
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Spännande att du uttrycker dig PK och samtidigt använder ordet "negressen". Nåväl. Man behöver inte vara förtryckt för att förstå och kanske till och en med uppskatta trams.

Vi skiter i analysen av Björn Rosengren.

Däremot verkar det väldigt tondövt, (och då menar jag inte bara sången och pianospelet), av Anton att hänga på där. För smaklös är låten definitivt.
Smaklöst säger 25cmslak!

Inget fel med några låtar Rosengren på en midsommarfest, folkligt. Däremot så hade min egna sambo sina kompisar över på fest och då satte dom på en låt med Cardi B "wet ass pussy" jag tyckte musiken var sexualiserande så jag börja gråta, tvinga henne att stänga av och gjorde slut, så frisk är jag!
Citera
2021-03-19, 07:30
Medlem
ArneIIIs avatar
Kommentarer kring Anton och hans beteende är överflödiga. Allt har redan sagts.

Däremot Lars. Han slår mig inte som en ”lättsam” person som bara vill ha ”ett enkelt och positivt liv” som många här vill få det till. Uppenbart enligt mig att Lars har ett mörker som han trycker ner och är livrädd för att bejaka och bearbeta. Ellinor förstår såklart det här och det är väl bland annat det som gör att hon känner att Lars inte går in i det här med ett hundraprocentigt engagemang. Möjligtvis kan man tycka att hon borde vara lite lyhörd med att alla kanske inte går så snabbt fram som henne och att Lars behöver tid.

Angående var han kommer ifrån så är han från Sävedalen som är ett utav göteborgsregionens mer välmående villaområden. Men, där finns även lägenheter och radhus så exakt hur han är uppväxt vet jag inte.
Citera
2021-03-19, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Var kommer Lars ifrån, vad har han för bakgrund?

Blir imponerad av en helt vanlig brommavilla? ”Fruktträd på baksidan”, som om det vore ovanligt och tecken på rikedom.

Information till Lars: förr i det här landet hade helt vanliga arbetare råd att köpa tomt och bygga villa. Mark var billigt att köpa så man hade stora trädgårdar där man planterade fruktträd, bärbuskar och odlade potatis. Frukt och potatis togs tillvara av frun i huset. För så jävla fett hade man det ändå inte.

I de flesta gamla villaträdgårdar (som inte har blivit avstyckade) står frukträden kvar. Mer som en påminnelse om gamla tiders självförsörjning än markör för de nuvarande ägarnas rikedom.

När Lars talar om Ellinors familj låter det som han själv har vuxit upp i ett betonggetto med två illiterata föräldrar. Hans egna tyckte jag framstod som rätt så snobbiga akademiker, övre medelklass?

För att vara läkare är han skrämmande oallmänbildad. Jag lät misstaget om ungen på kaviartuben passera, men nu när han blir totalförvirrad av en medelklassvilla har jag fått nog.

Ang Las Vegas,
jag undrar vad hans sk "trauma" är. Börjar fundera på om det är något så simpelt som småstadskomplex.
Blir chockerad av att komma till en övre medelklassville och berättar om när han började på läkarprogrammet och blev chockerad över sina vänners fina villor. De flesta svennebananer bor trots allt i radhus eller lägenheter utanför Stockholm trots allt, och lever rätt så bra liv ändå även om vissa människor bor i palats. Dessutom sörjer över att han blev tvungen att flytta som barn som det vore hans livs trauma.

Jag kan inte låta bli att fundera, som läkare måste man ändå efter några år inse att livet är orättvist? Även som ögonläkare måste han träffa människor som får sjukdomar som gör unga och friska individer blinda, ögoncancer osv. Att stå vid över 30 års ålder och gnälla att livet är orättvist känns rätt så oempatiskt vid tanke på hans yrke... Vad drivs han av? Statusjakt?

Pinsamt för oss småstadsbor att se män som Las Vegas och Anton skämma ut oss andra som kan anpassa oss i olika sammanhang. De flesta av som kommer "från landet" kan bete oss som folk och inte gå runt och vara avundsjuka eller skråla på smaklösa sånger i fel sammanhang.
Senast redigerad av sockerpumlan 2021-03-19 kl. 07:42.
Citera
2021-03-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Smaklöst säger 25cmslak!

Inget fel med några låtar Rosengren på en midsommarfest, folkligt. Däremot så hade min egna sambo sina kompisar över på fest och då satte dom på en låt med Cardi B "wet ass pussy" jag tyckte musiken var sexualiserande så jag börja gråta, tvinga henne att stänga av och gjorde slut, så frisk är jag!

Nu är smaklöst inget kvalitetsbegrepp. Vad jag menade var bara att det verkade lite klantigt att köra könsrock så.

Men man kan jämföra med vår störste könsrockare Carl Michael Bellman, vilket väl får bra i det mesta utom i kvalitet, men definitivt på kärnverksamheten vin, kvinnor och sång. Hur hade det funkat?
Citera
2021-03-19, 08:14
Medlem
Fast egentligen, vad är det som är så konstigt med Anton och Sofia? De hade väl en helt normal svensk midsommar.

Högt uppskruvade förväntningar, snusk, fylla, bråk, gråt, tandagnisslan, fylleprestige och göra slut. Been there, done that!

I bästa fall vaknar de på midsommardagen med en rejäl bakfylla och megaågren. Så det blir treo, pizza och knull mot diskbänken. Sedan är allt som vanligt igen.

I värsta fall vaknar Anton i negressens famn, eftersom hon velat hämnas på sin man/pojkvän för att han däckat, nerspydd och påkissad ute på gräsmattan och därmed sabbat hennes rosaskimrande drömmar om en perfekt midsommar. I värsta fall, förresten, det kanske är detta som är bästa fall? Det får framtiden utvisa.
Citera
2021-03-19, 08:18
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Ang Las Vegas,
jag undrar vad hans sk "trauma" är. Börjar fundera på om det är något så simpelt som småstadskomplex.
Blir chockerad av att komma till en övre medelklassville och berättar om när han började på läkarprogrammet och blev chockerad över sina vänners fina villor. De flesta svennebananer bor trots allt i radhus eller lägenheter utanför Stockholm trots allt, och lever rätt så bra liv ändå även om vissa människor bor i palats. Dessutom sörjer över att han blev tvungen att flytta som barn som det vore hans livs trauma.
Lars är från Sävedalen. Alltså ungefär Täby/Nacka lite den stilen utanför Göteborg.
Citera
2021-03-19, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Lars är från Sävedalen. Alltså ungefär Täby/Nacka lite den stilen utanför Göteborg.

Livstrauma; Flyttat till Sävedalen. Bott i radhus när vännerna bott i villa.

Jag känner igen typen. Folk som kommer från typ ett radhus som är bittra över det på uni och måste förverkliga sig själva. Som sitter och jämför löner och titlar på fester. Som ägnade hela gymnasiet åt att plugga och därför aldrig han utveckla en personlighet. Zzzzz.

Jag säger bara en sak; Man up!
Senast redigerad av sockerpumlan 2021-03-19 kl. 08:26.
Citera
2021-03-19, 08:28
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Livstrauma; Flyttat till Sävedalen. Bott i radhus när vännerna bott i villa.

Jag säger bara en sak; Man up!
Så kan det verkligen vara. Men hans föräldrars nuvarande hus på Google street view är ju sådant många skulle dö för. Villa med stor trädgård i lågskattekommun 10 minuter från centrala Göteborg.

Edit: kollade fel. Ja, han är från radhus.
Senast redigerad av ArneIII 2021-03-19 kl. 09:06.
Citera
2021-03-19, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Fast egentligen, vad är det som är så konstigt med Anton och Sofia? De hade väl en helt normal svensk midsommar.

Högt uppskruvade förväntningar, snusk, fylla, bråk, gråt, tandagnisslan, fylleprestige och göra slut. Been there, done that!

I bästa fall vaknar de på midsommardagen med en rejäl bakfylla och megaågren. Så det blir treo, pizza och knull mot diskbänken. Sedan är allt som vanligt igen.

I värsta fall vaknar Anton i negressens famn, eftersom hon velat hämnas på sin man/pojkvän för att han däckat, nerspydd och påkissad ute på gräsmattan och därmed sabbat hennes rosaskimrande drömmar om en perfekt midsommar. I värsta fall, förresten, det kanske är detta som är bästa fall? Det får framtiden utvisa.

Många plus på den! För lite otrohet i det här programmet!
Citera
2021-03-19, 08:32
Medlem
Elli-lår!
Eros och Thanatos.
Så jävla klassiskt!

Jag vill ja henne NU!
Här på hallgolvet.
Citera
2021-03-19, 08:41
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Kollat några minuter in på programmet, fan socionombruden är ju seriöst störd i huvet. Jävla tjatkärring som veckor in börjar anmärka allt på killen och börjar redan bryta ner honom.
Han borde avbrya programmet som en gest så svt lär sig att inte ta in sånna människor igen.

Det som oroar mig mest är hennes valda yrke, och med den skeva attityden.
Skulle aldrig orka ha en så jobbig person i mitt liv, helvete, hon suger ju livet ur ALLT.
Och detta jävla feministsnack, en del ska VERKLIGEN pressa det ner i halsen på alla, hela jävla tiden.
Tröttsamt, oerhört tröttsamt.
Hon har ju redan gått all in på att störa sig så mycket det bara går tydligen.

Giftigt jävla bröte, och orka brudar som grinar över BJÖRN ROSENSTRÖM, och det är först NU dessa börjar gråta över det, varför startades inte uppror för LÄNGESEDAN DÅ?

Och orka sliddjur som automatiskt tycker att "alla kvinnor känner minsann på detta sättet, eftersom JAG blev kränkt över detta!".
Ta er offerkofta och dra.

Hyggligt att skriva på instagram att "ingen förtjänar hot eller hat", men alla killar är minsann dumma i huvudet, inte minst hennes egen. Sann jävla idiotfeministlogik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in