2021-03-18, 22:59
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Susanna: Spottar alltid. Av princip.
Elli-lår: Sväljer alltid. Vill bara ha mer. Gillar smaken och konsistensen.
Sofia: Spottar i början. Sväljer när hon börjat känna sin partner. Men gör olika beroende på humör (som vi ju sett kan skifta fort!)
Hahahah
Citera
2021-03-18, 23:04
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p99
Det är skämskudde när ALLA runt bordet förstår att stämningen har blivit dålig.
”Nu lyssnar vi på nåt kul istället”, säger kompisen, som försöker rädda situationen. Hans Fru har också sagt att det räcker.
Nej då ska Anton fortsätta analysera texten. Det är nån typ av autism han har då? Ingen känsla för att läsa av andra människor?
Vi kör på bara?

Cp-Sofias fåniga och obefogade upprördhet eggade Anton till den grad att han ville retas med henne. Han är inget socialt ess, men nån autist är han inte. Det är däremot gravt autistiskt att tolka en absurd, humoristisk låt bokstavligt - "dom sexualiserar amning". Cp-Sofia hade förmodligen kvalificerat sig för en aspergerdiagnos.

Det finns verkligen inte ett enda attraktivt karaktärsdrag hos henne. Personligheten, om man kan kalla den för det, är lika oattraktiv som hennes yttre och det säger inte lite. Genetiskt skräp. Pinsamt att söka till ett program som detta när man ser ut som henne och inte kan kompensera sitt missbildade yttre med någonting. Noll självinsikt vilket är ett osympatiskt drag - inte ens grava autister har obefintlig självinsikt så det går inte att skylla på en eventuell aspergerdiagnos heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Lars och Sofia skulle nog passat bra.

Inte alls. Lars hade aldrig varit attraherad av henne. Man får vara bra patetisk som man om man finner någon som cp-Sofia attraktiv.
Däremot är en Lars-typ något som hade passat cp-Sofia. En man som säger dom rätta sakerna men handlar egocentriskt och osympatiskt. Som tillfredsställer hennes politiskt korrekta OCD men som spänner fast henne i sängen, droppar stearin över hennes kropp och sodomiserar hennes rövhål innan han trycker in sin bajsiga kuk i munnen på henne och sprutar rakt ner i halsen.

Jag förstår inte varför folk tycker cp-Sofia är bättre än Susanna? Även om produktionen sa till Susanna att sluta mobba Johan så är det ett faktum att hon, till skillnad från cp-Sofia, i teorin kan bli kvitt sina PK-demoner om hon träffar rätt man(det kommer hon dock inte göra, varför jag skrev "i teorin"). Susanna är uppfostringsbar(i teorin). För någon som vill döpa sin son till ett blattenamn däremot, är gravt autistiskt och tolkar humoristiska låtar bokstavligt finns det inget hopp för, inte ens i teorin.
Citera
2021-03-18, 23:05
Medlem
Ingen som har reagerat över att negressen tydligen tycks kunna leva med sin man/pojkvän trots att han gillar Björn Rosengren?
Tycker jag tål att reflektera en smula över.
Är hon förtryckt?
Oupplyst?
Eller är det ett småstadsfenomen typ: Det finns inte så många ogifta män kvar på orten så att hon måste kompromissa på ett sätt som Ståkkolms-Majsan slipper?

Personligen föraktar jag Björn Rosengren något oerhört. I fall nu någon är intresserad...
Citera
2021-03-18, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Lars har vuxit för mig (han började dock på många minus). Det finns en viss självinsikt hos honom som jag inte trodde skulle finnas. Sen ju längre in i programmet man kommer blir det ju solklart att han har något form av trauma från barndomen som han har byggt upp en hel fasad för att dölja.

Ellinor däremot verkar ju omättligt behov av känslor på längden och tvären och att öppna sig. Öppnar man sig om religion och tonåren och den andra parten inte gillar prata barndom och inte är religiös så kanske man inte kan räkna med mest respons i världen. Dock ger väl Lars för lite för vad som kan tyckas rimligt, en konstanderade fras och några klappar och hon vill djupdyka.

Både är långt åt varsitt håll, för långt för att det ska kunna överbyggas känns det som.
Jag gillar Ellinor och har egentligen inga problem med att hon vill djupdyka i känslor och söker en äkta kontakt. Men jag fick ändå lite varningsvibbar när hon öppnade upp om sin familj och att hon känt att hon inte hade ett värde om hon inte var glad under uppväxten. Är hon grubblande och deppig 95% av tiden, eller? Känns som att det ska vara nåt sånt för att ens egen familj ska reagera.
Citera
2021-03-18, 23:21
Medlem
Undrar om inte Elli-lår lider av det som man brukar kalla hora/begravningsentreprenörs-komplex. Bara en tanke.
Citera
2021-03-18, 23:23
Medlem
Citat:
Undrar om inte Elli-lår lider av det som man brukar kalla hora/begravningsentreprenörs-komplex. Bara en tanke.

Skulle gissat på att hon är högkänslig.
Citera
2021-03-18, 23:25
Medlem
JuniorDahlens avatar
1. Björn Rosenström är pissdålig. Spela Onkel Konkel, Tom Zacharias eller Slaskfittorna istället.

2. Märker du att en person på festen tar illa upp så slå av musiken då för fan. Man måste ha autism om man inte fattar att alla inte tycker att det är skitkul. Går jag hem till en kompis för att se en film och han vägrar slå på något annat än en DVD med Stefan och Krister så går jag hem.

3. Förutom att bli upprörd av texten i sig fattade kanske Sofia att det inte ser skitbra ut att sitta och skråla med till en sådan låt i tv när man vill bli lågstadielärare. Föräldrar till lågstadiebarn är nog cp som det är. Det borde Anton också ha fattat.
Citera
2021-03-18, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Rationellt att gråta och sabba kvällen? Man kan tycka vad man vill om Björn Rosenström men att börja gråta för att ens kille tycker låtarna är roliga är allt annat än rationellt. Och när tar det slut? Vad förbjuds Anton tycka om i framtiden?
Sofia kanske vill ha en kille som har växt ifrån omklädningsrumssnacket från tonåren? Det är väl inte alltför höga krav när man närmar sig 30, kan jag tycka.
Citera
2021-03-18, 23:31
Avslutad
Citat:
Ingen som har reagerat över att negressen tydligen tycks kunna leva med sin man/pojkvän trots att han gillar Björn Rosengren?
Tycker jag tål att reflektera en smula över.
Är hon förtryckt?
Oupplyst?
Eller är det ett småstadsfenomen typ: Det finns inte så många ogifta män kvar på orten så att hon måste kompromissa på ett sätt som Ståkkolms-Majsan slipper?

Personligen föraktar jag Björn Rosengren något oerhört. I fall nu någon är intresserad...
Det är tvärtom, det finns ett stort mansöverskott på mindre orter.

EDIT: Alingsås är förvisso inte så pass litet att könsfördelningen är jätteskev.
Senast redigerad av Konservburk 2021-03-18 kl. 23:40.
Citera
2021-03-18, 23:32
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
1. Björn Rosenström är pissdålig. Spela Onkel Konkel, Tom Zacharias eller Slaskfittorna istället.

2. Märker du att en person på festen tar illa upp så slå av musiken då för fan. Man måste ha autism om man inte fattar att alla inte tycker att det är skitkul. Går jag hem till en kompis för att se en film och han vägrar slå på något annat än en DVD med Stefan och Krister så går jag hem.

3. Förutom att bli upprörd av texten i sig fattade kanske Sofia att det inte ser skitbra ut att sitta och skråla med till en sådan låt i tv när man vill bli lågstadielärare. Föräldrar till lågstadiebarn är nog cp som det är. Det borde Anton också ha fattat.

1. Irrelevant.

2. Man ska inte validera någons upprördhet om upprördheten ifråga inte är genuin.

3. Se 2.
Citera
2021-03-18, 23:35
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Undrar varför du vräker ur dig så otroligt mycket skit om Sofia, verkar som du har personliga problem som inte har med henne att göra. Att hon reagerade på brölet är fullt förståeligt (om man inte har en valnötshjärna vill säga).
Senast redigerad av Passepartout 2021-03-18 kl. 23:37.
Citera
2021-03-18, 23:45
Medlem
MiaWallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Cp-Sofias fåniga och obefogade upprördhet eggade Anton till den grad att han ville retas med henne. Han är inget socialt ess, men nån autist är han inte. Det är däremot gravt autistiskt att tolka en absurd, humoristisk låt bokstavligt - "dom sexualiserar amning". Cp-Sofia hade förmodligen kvalificerat sig för en aspergerdiagnos.

Det finns verkligen inte ett enda attraktivt karaktärsdrag hos henne. Personligheten, om man kan kalla den för det, är lika oattraktiv som hennes yttre och det säger inte lite. Genetiskt skräp. Pinsamt att söka till ett program som detta när man ser ut som henne och inte kan kompensera sitt missbildade yttre med någonting. Noll självinsikt vilket är ett osympatiskt drag - inte ens grava autister har obefintlig självinsikt så det går inte att skylla på en eventuell aspergerdiagnos heller.

Inte alls. Lars hade aldrig varit attraherad av henne. Man får vara bra patetisk som man om man finner någon som cp-Sofia attraktiv.
Däremot är en Lars-typ något som hade passat cp-Sofia. En man som säger dom rätta sakerna men handlar egocentriskt och osympatiskt. Som tillfredsställer hennes politiskt korrekta OCD men som spänner fast henne i sängen, droppar stearin över hennes kropp och sodomiserar hennes rövhål innan han trycker in sin bajsiga kuk i munnen på henne och sprutar rakt ner i halsen.

Jag förstår inte varför folk tycker cp-Sofia är bättre än Susanna? Även om produktionen sa till Susanna att sluta mobba Johan så är det ett faktum att hon, till skillnad från cp-Sofia, i teorin kan bli kvitt sina PK-demoner om hon träffar rätt man(det kommer hon dock inte göra, varför jag skrev "i teorin"). Susanna är uppfostringsbar(i teorin). För någon som vill döpa sin son till ett blattenamn däremot, är gravt autistiskt och tolkar humoristiska låtar bokstavligt finns det inget hopp för, inte ens i teorin.

Du tar sannerligen i från tårna med dina inlägg, tyvärr blir det rätt plumpt.
Förstår heller inte ditt glödande hat mot Sofia, känns ganska obefogat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in