2021-03-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Cp-Sofias fåniga och obefogade upprördhet eggade Anton till den grad att han ville retas med henne. Han är inget socialt ess, men nån autist är han inte. Det är däremot gravt autistiskt att tolka en absurd, humoristisk låt bokstavligt - "dom sexualiserar amning". Cp-Sofia hade förmodligen kvalificerat sig för en aspergerdiagnos.

Det finns verkligen inte ett enda attraktivt karaktärsdrag hos henne. Personligheten, om man kan kalla den för det, är lika oattraktiv som hennes yttre och det säger inte lite. Genetiskt skräp. Pinsamt att söka till ett program som detta när man ser ut som henne och inte kan kompensera sitt missbildade yttre med någonting. Noll självinsikt vilket är ett osympatiskt drag - inte ens grava autister har obefintlig självinsikt så det går inte att skylla på en eventuell aspergerdiagnos heller.

Inte alls. Lars hade aldrig varit attraherad av henne. Man får vara bra patetisk som man om man finner någon som cp-Sofia attraktiv.
Däremot är en Lars-typ något som hade passat cp-Sofia. En man som säger dom rätta sakerna men handlar egocentriskt och osympatiskt. Som tillfredsställer hennes politiskt korrekta OCD men som spänner fast henne i sängen, droppar stearin över hennes kropp och sodomiserar hennes rövhål innan han trycker in sin bajsiga kuk i munnen på henne och sprutar rakt ner i halsen.

Jag förstår inte varför folk tycker cp-Sofia är bättre än Susanna? Även om produktionen sa till Susanna att sluta mobba Johan så är det ett faktum att hon, till skillnad från cp-Sofia, i teorin kan bli kvitt sina PK-demoner om hon träffar rätt man(det kommer hon dock inte göra, varför jag skrev "i teorin"). Susanna är uppfostringsbar(i teorin). För någon som vill döpa sin son till ett blattenamn däremot, är gravt autistiskt och tolkar humoristiska låtar bokstavligt finns det inget hopp för, inte ens i teorin.

Bra där om Lars preferenser vad gäller stearin och sodomi och oralsex. Tror att du är någonting på spåret.

Vad beträffar din hejdlösa aversion mot Sofia så håller jag inte med. Jag tycker att hon har något "je-ne-sais-quoi". Jag gillar henne helt enkelt. Tillräckligt för att jag gladeligen skulle kunna göra "en Lars" med henne. Förutsatt att hon samtycker förstås (och varför skulle hon inte göra det?)
Citera
2021-03-19, 00:16
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sofia är en trevlig tjej som inte uppskattar pubertala visor om våldtäkter o kiss&bajs. Om Anton vill ha en tjej som sitter och skrålar såna visor för full hals kan han väl söka på A-lagsbänken i A-sås

Men kära rara människa. Ovetenskapligt har säkerligen 3/4 oss mellan 25-35 år gladeligen skrålat med i Rosens något OSMAKLIGA visor främst i alkoholmarinerat tillstånd. Kiss&bajs är det inte men mycket trams absolut. Minns ca år 2000 när en kille gick och nynna på "om du vill se en yxa" osv. Visst VI VAR BARN. Men om barn idag hittar Björn Rosenströms låtar så har föräldrarna blonderat hår och tribals. Vuxna kan vara nostalgiska och skrattande sjunga med. Ta ut paraplyet ouppfällt ur röven för fanken!
Citera
2021-03-19, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Undrar om inte Elli-lår lider av det som man brukar kalla hora/begravningsentreprenörs-komplex. Bara en tanke.

Ja faktiskt, jag har svängt om där och är nu på lars sida.
Ja, lars är inte min typ av kille, men han måste få ha ett lättsamt liv han också. Jag kände i magen av detta avsnittet. Bara hur hon sakta går från typ Elli-lår med thunder thighs till priviligerad, till känsloknarkare, till kristen, till dödslängtande begravningspsykosmänniska. VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED!!

Det är typ känslan när man i sin ungdom landar en tjej som är några ligor över en och sen gradvis, bit för bit, byggsten för byggsten, så nedmonterae hon hela sitt glada yttre framför dig och det enda som finns är bara fucking döden därinne.

Men hon har fortfarande bra lår, så man får göra en rationell avvägning där helt enkelt, risk vs reward!
Citera
2021-03-19, 00:37
Medlem
Bandida.locas avatar
Detta måste ju vara familjeliv-tråden på Flashback. Besvikelsen är ENORM.

Tacosparet
Självklart att Sthlm och Alingsås inte är samma sak. MEN det var ju hans vän som fastslog vilken mästare Rosenström är. Tycker hon känns som en tjurig svensk tjej. Hon kanske ska kolla mer på Söder och hitta en könsförvirrad surdegskille. Men då får hon vänta 10 år på att han ska vara redo för familjeliv.

Läkare/ivassk
Hon är inte överdriven. Vi i branschen möter en himla massa tragedi och djupa grejer dagligen. Såklart en läkare son väljer specialitet ÖGON aktivt valt bort den delen av jobbet. Bättre att hon träffar någon inom samma skrå. Hon är kanon. Han har för mycket issues från förr.

Skogsparet
Nej. Bara nej. Letar man efter problem finner man dem.
Citera
2021-03-19, 01:34
Medlem
Anton betedde sig ytterst besynnerligt på fyllan. Det riktiga vore förstås att svälja stoltheten och känna in de andra, inte att trotsigt tvinga på dem att vara med och analysera texten när situationen helt uppenbart påbjöd annat.

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Cp-Sofias fåniga och obefogade upprördhet eggade Anton till den grad att han ville retas med henne. Han är inget socialt ess, men nån autist är han inte. Det är däremot gravt autistiskt att tolka en absurd, humoristisk låt bokstavligt - "dom sexualiserar amning". Cp-Sofia hade förmodligen kvalificerat sig för en aspergerdiagnos.

Det finns verkligen inte ett enda attraktivt karaktärsdrag hos henne. Personligheten, om man kan kalla den för det, är lika oattraktiv som hennes yttre och det säger inte lite. Genetiskt skräp. Pinsamt att söka till ett program som detta när man ser ut som henne och inte kan kompensera sitt missbildade yttre med någonting. Noll självinsikt vilket är ett osympatiskt drag - inte ens grava autister har obefintlig självinsikt så det går inte att skylla på en eventuell aspergerdiagnos heller.

Inte alls. Lars hade aldrig varit attraherad av henne. Man får vara bra patetisk som man om man finner någon som cp-Sofia attraktiv.
Däremot är en Lars-typ något som hade passat cp-Sofia. En man som säger dom rätta sakerna men handlar egocentriskt och osympatiskt. Som tillfredsställer hennes politiskt korrekta OCD men som spänner fast henne i sängen, droppar stearin över hennes kropp och sodomiserar hennes rövhål innan han trycker in sin bajsiga kuk i munnen på henne och sprutar rakt ner i halsen.

Jag förstår inte varför folk tycker cp-Sofia är bättre än Susanna? Även om produktionen sa till Susanna att sluta mobba Johan så är det ett faktum att hon, till skillnad från cp-Sofia, i teorin kan bli kvitt sina PK-demoner om hon träffar rätt man(det kommer hon dock inte göra, varför jag skrev "i teorin"). Susanna är uppfostringsbar(i teorin). För någon som vill döpa sin son till ett blattenamn däremot, är gravt autistiskt och tolkar humoristiska låtar bokstavligt finns det inget hopp för, inte ens i teorin.

Du bör se över din sexuella disposition och sluta skriva så ansträngt groteskt framöver om du vill att folk ska orka läsa. Teratologen gjorde det bättre.
Citera
2021-03-19, 02:25
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men är hon sådär intolerant för andra människors behov överhuvudtaget?
Hon kan ju inte ha några vänner alls om de är tvungna att utplåna sina behov, benägenheter och små ovanor för att hon inte står ut med det.
Det är vansinnigt egoistiskt.

Hon har ingen rättighet alls att kräva att folk ska vara exakt som hon är då det gäller vanor.

Det var det första tjafset också om städning. Hon kollar på att man är på millimetern som henne, annars duger det inte. Och så drar hon in feminism att hon skulle riskera bli nedtryckt om han inte städar exakt lika noga som hon.
Han hade ju städat och fint hos sig nu när vi kom in i hans lägenhet i det här avsnittet.

Ja, hon är falsk och en skruvad despot.

Ja, alltså, jag skulle ju hellre hedersmörda min son än att han inledde ett förhållande med kvinnan ifråga, men hon förtjänar ändå en eloge för sitt erkännande.
Citera
2021-03-19, 05:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiamo
Anton må vara äldre biologiskt men knappast mentalt. Vilken person över 12 år lyssnar på Björn Rosenström?

Haha exakt! Jag tänker att hela den där grejen mellan Anton och Sofia handlar om mognad versus omognad.
Där och då runt middagsbordet blev det tydligt att grabbarna tyckte om något som tjejerna liksom passerat mognadsmässigt. Björn Rosenströms låtar och texter är liksom inte roliga för vuxna människor generellt. Inte för att vi blir särskilt arga eller upprörda över texterna egentligen, vi tycker bara inte att det är humoristiskt utan snarare lite barnsligt.
Att tycka de där grova formuleringarna är skojiga är ett tecken på omognad och det är ju så klart avtändande för en partner.
Jag blev faktiskt förvånad över att Anton inte registrerade att det var dags att lägga ned. Han verkar ju hyfsat klok för sin ålder ändå.
Citera
2021-03-19, 06:05
Medlem
Alplandskaps avatar
Var kommer Lars ifrån, vad har han för bakgrund?

Blir imponerad av en helt vanlig brommavilla? ”Fruktträd på baksidan”, som om det vore ovanligt och tecken på rikedom.

Information till Lars: förr i det här landet hade helt vanliga arbetare råd att köpa tomt och bygga villa. Mark var billigt att köpa så man hade stora trädgårdar där man planterade fruktträd, bärbuskar och odlade potatis. Frukt och potatis togs tillvara av frun i huset. För så jävla fett hade man det ändå inte.

I de flesta gamla villaträdgårdar (som inte har blivit avstyckade) står frukträden kvar. Mer som en påminnelse om gamla tiders självförsörjning än markör för de nuvarande ägarnas rikedom.

När Lars talar om Ellinors familj låter det som han själv har vuxit upp i ett betonggetto med två illiterata föräldrar. Hans egna tyckte jag framstod som rätt så snobbiga akademiker, övre medelklass?

För att vara läkare är han skrämmande oallmänbildad. Jag lät misstaget om ungen på kaviartuben passera, men nu när han blir totalförvirrad av en medelklassvilla har jag fått nog.
Citera
2021-03-19, 06:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Intressant att se totalskiftet mellan förhållandenas status i dagens avsnitt.

Roligast av allt var att se läkarstudenten se obekväm ut i någon typ av studentikosa haremsbyxor när frugan vill prata om lite känslor. Som läkarstudent ställs man väl ändå för många svåra frågor om bla. döden, jag trodde det var en del av utbildningen?

På sjukhuset är det inte läkaren som hamnar i situationer där inlagda patienter mår dåligt, gråter och har ångest inför sin dödliga sjukdom. Det är sjuksyrror och uskr som behöver sitta ned och lyssna/samtala. Jag har stött på flertalet läkare som inte har den finessen ens när det skulle behövts. De kan inte hantera människan, bara behandlingen kring deras sjukdomsdiagnos.
Citera
2021-03-19, 06:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Ingen som har reagerat över att negressen tydligen tycks kunna leva med sin man/pojkvän trots att han gillar Björn Rosengren?
Tycker jag tål att reflektera en smula över.
Är hon förtryckt?
Oupplyst?
Eller är det ett småstadsfenomen typ: Det finns inte så många ogifta män kvar på orten så att hon måste kompromissa på ett sätt som Ståkkolms-Majsan slipper?

Personligen föraktar jag Björn Rosengren något oerhört. I fall nu någon är intresserad...

Skillnaden är att Antons vänner troligen varit ett par längre än ett par veckor. Därmed kan den mörkhyade kvinnan ha mer överseende med sin man eftersom hon känner alla hans sidor sedan tidigare och förmodligen då alla hans kvalitéer. Där är inte Sofia ännu av förklarliga skäl.
Social kompetens ger oss att vara försiktiga i början innan vi känner vår partner tillräckligt för att kunna svänga ut och vara barnsliga för en stund, arga för en stund eller göra helt tokroliga saker. Det där är lager som kommer efter hand. Om Sofia varit tillsammans med Anton en längre tid så hade den här situationen löst sig utan gråt.

Lite likadant är det med Ellinor och ögonläkaren. För honom har hon lagt på ett lager till lite för tidigt men i det fallet handlar det om djuplodande känslomässiga samtal som förmodligen dök upp lite för tidigt för att han ska tycka det är normalt. Hade de kommit längre in i en relation hade det varit lättare. Samtidigt tycker jag att det märks att det för hans del troligen inte blir bekvämt senare heller. Han är alldeles för platt och är inte i kontakt med ett känsloregister alls och det märker Ellinor tydligt, så på så vis är det väl lika bra att det märks med en gång.

Mobbaren och Johan kommer inte överleva. Hon är lika irriterad ännu men har fått uppmaning att sköta sig. Hon var inte alls glad över kilten och huvudbonaden, men istället för att gnälla så påpekade hon hur knasigt och roligt det var genom att skratta lite för stort.
Det är alltså samma sak här, att dra på sig kilten och göra en sån ”tokrolig” manöver är för tidigt. Det kan man göra utan större risk när partnern lärt känna en väl och tycker om en tillräckligt för att ett eventuellt snedsteg inte ska välta hela båten. I början av en relation handlar det om att vara så normal som möjligt och mjuka upp hörnen i alla avseenden. Sedan kan man lägga på lager på lager efter hand, det tål relationen om den är bra och kärleksfull från båda sidor.
Citera
2021-03-19, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag gillar Ellinor bäst av tjejerna, de andra två verkar knepiga och feministiska.
Vi får se hur de går för de tre paren.
Håller helt klart med, den riktiga feministen är ju Ellinor. De andra två lever ju i någon låtsasvärld.
Citera
2021-03-19, 07:14
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Mobbaren och Johan kommer inte överleva. Hon är lika irriterad ännu men har fått uppmaning att sköta sig. Hon var inte alls glad över kilten och huvudbonaden, men istället för att gnälla så påpekade hon hur knasigt och roligt det var genom att skratta lite för stort.
Det är alltså samma sak här, att dra på sig kilten och göra en sån ”tokrolig” manöver är för tidigt. Det kan man göra utan större risk när partnern lärt känna en väl och tycker om en tillräckligt för att ett eventuellt snedsteg inte ska välta hela båten. I början av en relation handlar det om att vara så normal som möjligt och mjuka upp hörnen i alla avseenden. Sedan kan man lägga på lager på lager efter hand, det tål relationen om den är bra och kärleksfull från båda sidor.
Håller med angående mobbaren och Johan. Jag reagerade över hennes skrattande och flabbande i giftermålsavsnittet. Som någon skrev: hur övermåttan glad kan man vara över att gifta sig med en komplett främling?

Hennes skratt är fejk. Ett sätt att komma bort från en jobbig situation. Alternativet är att hon vill uppfattas som den där roliga, busiga tjejen - glad och sprallig - som alla killar tycker om. (Som alla andra tjejer hatar för dom vet att det är lika fejk som en pushup-bh.)

Problemet är att flamstjejen är precis motsatsen till vad hon själv säger sig vara: stark och självständig. Det hon säger och det hon gör går inte alls ihop. Jag förstår inte ens vad hon ska med en karl till? Hon kan väl bo själv i ”huset” på landet som hon nu ”köpt”. Istället för barn kan hon ta hand om de små socialfallen hon möter.

Hennes anmärkningar på allt Johan säger och gör speglar hennes egen osäkerhet om sig själv och var hon står. Stabila och självsäkra personer hänger sällan upp sig på andras olater.

Att hon utbildar sig till socionom speglar också behovet av att hjälpa och lösa. Problemet är att det är sig själv hon behöver hjälpa och lösa - inte andra.

Stugpsykopaten behöver finna sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in