2021-03-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Tar du inte till dig fakta? HD hade ena dottern ( som självmant ville sova bredvid) hos sig medans hon under tiden använde mobilen med sillen.

Enkel fakta där en lögn varken skulle göra till eller från för själva mordet.

HD avslutar samtalet med Sillen eftersom hon påstår att ena dottern vill komma över och sova med henne. Huruvida det de facto sker eller ej, där finns endast HDs uppgift att tillgå (utgår att man tillfrågat dottern, om än det inte framgår ...).
Citera
2021-03-19, 09:25
Medlem
Är det bara jag som tänker helt galet, men jag tror att den som är skyldig till detta geocache mord har samlat delar (ring, mobil) till en "myst"
Den slutliga finalcachen, skulle bli Lws död
Varför har SD varit så noga med att lämna spår, det är skrattretande hur många märkliga uttalanden, fniss, nonchalant beteende. Jag behöver inte rabbla upp allt igen.
Även HD är medveten och medskyldig. Det är väl tillägnat henne, den han prioriterar.
Frågan är vart detta skulle vara placerat? Är övertygad om att Mr smart tror att han är riktigt fiffig, någonstans finns delarna. I pelaren vid hans trappa? På vinden? Han har en vindslucka, har själv dragit rör, lagt om tak osv. Hans hus var under konstant renovering, hur otroligt är det inte att hemlige arne byggt en lönndörr? Nu spårar min hjärna loss, någon som är med på tåget?
Citera
2021-03-19, 09:26
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Därför tror jag HR kommer döma annorlunda än TR. Men mycket hänger på ÅH. Hon måste få fram alla märkligheter SD gjort och sagt så att HR får lite bindningsmedel runt varje indicium. Rätten får inte läsa fupen. Om så vore hade SD inte varit i frihet nu.
Jag tror man får ljuga sig blå&säga vad man vill för i slutändan så är det bevis som behövs.

Rätta mig om jag har fel men ingen har sett SD mellan 22.30-07.00?Inget fr brottsplatsen så blir det svårt med en fällande dom.
Citera
2021-03-19, 09:33
Medlem
Citat:
Jag tror man får ljuga sig blå&säga vad man vill för i slutändan så är det bevis som behövs.

Rätta mig om jag har fel men ingen har sett SD mellan 22.30-07.00?Inget fr brottsplatsen så blir det svårt med en fällande dom.
Du har rätt i allt du säger. Vad som är viktigt är vad vittnen sagt om honom i förhör bl a. Men vi får se. Att han lämnar mobilen hemma både lör och månd är graverande. Den var ju påklistrad på hans egen person. Han gick aldrig någonsin ut utan den. Att han inte ringer henne, på tisd, är också graverande. Han visste ju att hennes tfn inte fanns hos henne. Osv osv. Många märkligheter finns i övrigt, lägger man ihop dom så vet vi vem som dödat LW . Men kommer HR kunna fälla honom på det som ÅH lägger fram och på ljudfilerna från TR? Jag vet inte, men jag hoppas.
Citera
2021-03-19, 09:36
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är det bara jag som tänker helt galet, men jag tror att den som är skyldig till detta geocache mord har samlat delar (ring, mobil) till en "myst"
Den slutliga finalcachen, skulle bli Lws död
Varför har SD varit så noga med att lämna spår, det är skrattretande hur många märkliga uttalanden, fniss, nonchalant beteende. Jag behöver inte rabbla upp allt igen.
Även HD är medveten och medskyldig. Det är väl tillägnat henne, den han prioriterar.
Frågan är vart detta skulle vara placerat? Är övertygad om att Mr smart tror att han är riktigt fiffig, någonstans finns delarna. I pelaren vid hans trappa? På vinden? Han har en vindslucka, har själv dragit rör, lagt om tak osv. Hans hus var under konstant renovering, hur otroligt är det inte att hemlige arne byggt en lönndörr? Nu spårar min hjärna loss, någon som är med på tåget?
Du gör tråden till en till en lekstuga vilket egentligen e min uppgift och ni blir nog få på tåget

Vem e mr smart?Hemliga Arne?
Ja HD e medskyldig
Citera
2021-03-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Den som inte tyckte det var märkligt var SD. Han säger tidigt på jobbet dagen efter att något tråkigt kommer att avslöjas...

Och kl. 09:56 har han ”Misstä” i webbläsaren, kanske Google(?), helt plötsligt mitt i Facebooksurfandet.

Han kan ha klickat på nyhetslänkar. Tidningarna har nåt om ”Misstänkt kropp hittats i Uppsalasjö” publicerad kvällen 14/5 men annars är det lite suspekt att ”Misstä” förekommer i hans webbläsare.

Det är ju för övrigt ”bra” som GM att ha koll på Facebook och SR där på fm om det kommer nyheter i sökandet.
Citera
2021-03-19, 09:43
Medlem
Citat:
Du gör tråden till en till en lekstuga vilket egentligen e min uppgift och ni blir nog få på tåget

Vem e mr smart?Hemliga Arne?
Ja HD e medskyldig
"Mr Smart" är den riktige personen bakom SD gissar jag på.
SD är bara en puppet (nobody), Stefan är nog mördaren och HannaD medhjälpare.
Det är vad jag tror, inget med arsenikmord alls att göra.
Citera
2021-03-19, 09:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har rätt i allt du säger. Vad som är viktigt är vad vittnen sagt om honom i förhör bl a. Men vi får se. Att han lämnar mobilen hemma både lör och månd är graverande. Den var ju påklistrad på hans egen person. Han gick aldrig någonsin ut utan den. Att han inte ringer henne, på tisd, är också graverande. Han visste ju att hennes tfn inte fanns hos henne. Osv osv. Många märkligheter finns i övrigt, lägger man ihop dom så vet vi vem som dödat LW . Men kommer HR kunna fälla honom på det som ÅH lägger fram och på ljudfilerna från TR? Jag vet inte, men jag hoppas.

Citat:
Vad som är viktigt är vad vittnen sagt om honom i förhör bl a.

Vad av det är viktigt? Att hans jobbarkompisar tycker att han är konstig? Att LWs vänner berättar om hennes förtalskampanj mot honom och HD?

Citat:
Att han lämnar mobilen hemma både lör och månd är graverande.

Lämnade han mobilen hemma på måndagen? När?

Citat:
Att han inte ringer henne, på tisd, är också graverande

Han skrev till henne. Hon svarade inte. Har vi någonsin sett det i någon av deras konversationer? Hon var ju på honom och tjatade 24/7.
Citera
2021-03-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad av det är viktigt? Att hans jobbarkompisar tycker att han är konstig? Att LWs vänner berättar om hennes förtalskampanj mot honom och HD?

Lämnade han mobilen hemma på måndagen? När?

Han skrev till henne. Hon svarade inte. Har vi någonsin sett det i någon av deras konversationer? Hon var ju på honom och tjatade 24/7.
Eftetsom du enbart är ute efter att ifrågasätta sånt som redan är fastslaget är det meningslöst att ens förklara. Men försöker: Han hade inte med sig mobilen till mordplatsen eller på lör kväll när han smög i buskarna. Kring tre mållgor. ALLA andra försökte ringa henne på tisd, men inte älskaren sedan sex år. Mycket märkligt.
Citera
2021-03-19, 09:56
Medlem
Renaste golvbrunns-As Hanna har inte gjort något förstår fullständigt att det behövde städas.
Citera
2021-03-19, 09:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
För att hon fortsättningsvis skriver skit om lw, för att hon har kontakt med paret D, för att anhöriga är oroliga för henne.

Hon är tragisk att följa, vi vid sidan vet ju vem hon är. Öppet hat mot LW medans hennes eget liv rasar/rasat samman. Bra jobbet du lögnaktiga troende, hennes gud och gudasyn gör att Jesus pissar på henne.

Till UW, tack och lov du kom undan henne.

Ja, det räckte med att läsa hennes extremt sjuka och maniska blogg. Och den sträckte sig över lång tid, då inser man att detta är en person, som passar som handen i handsken i Sekten.

UW ska vara mycket glad att han lyckades undvika att de flyttade ihop, trots att de var gifta. Barnen med.

Det fanns många psykiskt ostabila människor runt LW. Det är skrämmande nu när man insett vilka underliga människor som hon fick på köpet, då hon TYVÄRR valde att inleda förhållande med mästergalningen, himself.

Har varit på ett flertal gangster/gäng-rättegångar och det är precis samma stil som det är på Örebrogänget, när det gäller lögner, slingrande och totala ignorans mot rättsväsendet. Jag förstår att folk i Örebro undviker allt de kan.

#TeamÅsaHiding

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Citera
2021-03-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Facebook är inte mitt forum men jag tror att man måste ”Dela live” eller skicka en ”nål” i en specifik konversation i Messenger.

Alltså delar man bara till en enskild person eller grupp. Inte till hela kontaktlistan i Messenger.

Om jag fattat det rätt så är man live en timme efter att man satt igång delningen.

I teorin kan alltså JG ha följt SD:s mobil fram till 23:44...

Platsdelningen i mobilen har alltså ingen koppling till Messenger även om den ena behövs för att den andra ska funka.

Han delar sin position till LW på samma sätt via Telegram när han är på väg till Viken. Då från Varbergagatan. Då med en nål och inte live.

Jag har noll koll på hur detta funkar... det jag funderade över var om SD inte ville visa sin väg på kvällen. Ev dölja att han hade cyklat förbi Backahallen för att hämta/lämna något dagen därpå.

SD verkar ha platsdelning på efter att han träffat JG (enl vad nötis visade i sitt inlägg om jag förstod inlägget). Antar att det stämmer eftersom JG ställde frågan om var han var och när han skulle komma... kan komma ihåg fel iof).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in