2021-03-18, 22:50
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Inlägget om prästens förhör för någon timme sedan hade en länk till den sidan.
`

Tack, Hoppsann!

Har funderat på din inlägg om HD´s datorkunskaper lite. Du har rätt.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag var tidigt inne på att HD kunde ha varit inne hos LW på natten, eller morgonen med, för att rensa dator och/eller telefon. Samtidigt kanske en viss person städade och duschade med trädgårdsslangen? Kanske ska man återta de tankarna lite...

Däremot har jag svårt att tro att hon kommer att välja att hämnas åt SD, när han åker in. Inte när hon kan geocacha med obegränsat av karlar? Men, men...man kan ha fel där med.

Att SD var skyldig och HD kanske var inblandad, det har jag trott hela tiden. Men allt det sjuka och absurda som vi lärt av FUP och TR (Bara ett litet ett axplock: mordplaner på fru och barn, lögner, lögner, lögner, bedrägeri, psykisk barnmisshandel, bajsfoton med JG, kramförsök på polis, slingrande och ignorans.), det tror jag INGEN hade kunnat föreställa sig i maj 2018?

#TeamÅsaHiding

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången gällande ett brutalt mord på en 3-barnsmamma:

https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Citera
2021-03-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att HD sov med sin dotter T mellan kl.23.12 och 00.41 ....
Så hon var nog inte ute under de timmarna ...

Baserat på hennes otroliga föräldraskap i övrigt, typ borta mesta tiden. Jnulla runt och lite geocashing?

Att lite på henne är som att lita på en skorpion.
Citera
2021-03-18, 23:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Den finns via piastrones profil, smidig att lyssna på. Mycket nöje! 😁

Det var svårt nog första gången. Men det ska göras igen. Så mycket lögner har man inte hört sammanlagt i sitt liv innan.

Hoppas LW där uppe i sin himmel, verkligen ser att vi går igenom nära nog vad som helst för att vara ett stöd för henne.

#TeamÅsaHiding

HD om sexet överallt
https://vocaroo.com/92bKirFZZbz
Citera
2021-03-18, 23:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Nu har jag lyssnat på förhöret med prästen Stefan.
Ytterligare en vän som LW inte hade sex med.
Det finns nog rätt många sådana.
Men du verkar helt fixerad vid hennes sexliv.
Varför är hennes sexliv så intressant för dig?

Eftersom han är homosexuell!
Citat:
Varför är hennes sexliv så intressant för dig?
Eftersom hon behandlade massor med män, som ville mer med henne, som bajstrasor. På samma sätt som hon anklagade SD för att göra med henne. Det gör att flera män kan ha haft motiv att mörda henne. Ju fler hon lekte med desto större risk att träffa någon som inte accepterade det. T.ex. en hantverkare från Polen. Vi vet ju att hon flirtade med alla män hon mötte. Varför skulle hantverkarna som fixade köket åt henne vara något undantag?

När hon tiggde pengar av SD beklagade hon sig för att hon inte hade råd att köpa kläder till barnen, att UW fick sköta det. Men hon hade råd att renovera köket? Konstig mamma, konstiga prioriteringar.
Citera
2021-03-18, 23:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Antagligen hade LW och HD koll på varandra.
Men varför skapade HD den situationen från början?
Är hon, liksom Malin H, fortfarande helt fast i sitt hat?

Citat:
Är hon, liksom Malin H, fortfarande helt fast i sitt hat?

Hur vet du att hon är det?

Citat:
Men varför skapade HD den situationen från början?

Hon kanske tyckte att det inte angick LW? LW skulle väl ändå flytta in hos Stefan, enligt LWs plan. HD är född och uppväxt i Örebro. LW var inflyttad. Hon kunde ha flyttat hem till Norrköping om det inte dög åt henne. Jag tror att HD var väldigt trött på att ta order av LW och att hon ville visa att hon inte tänkte göra det längre.
Citera
2021-03-18, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut.
Det skulle kanske många i hennes sits, om man bryr sig om sin make och känner på sig att han ljuger. Särskilt i det här fallet, nu när resan snart ska ske.

Men om man tänker att SD för bara 1,5 timmar sedan stack hemifrån, ska till gymmet, gymma, duscha (haha gjorde han det eller?) och sedan till JG för att kolla trappen, då är det ju väldigt osäkert vilken tid han kommer hem. Och ganska kort om tid för SD att hinna allt till 22:30.

SD var iaf inte hemma, men Lena var det.

A150/219
Förhör JG:
"Stefan satte igång platsdelning på messenger 22.44, det var då Stefan cyklade från J*erry. "

Nu handlade det här om just 14 maj, och HD skriver vid den tiden 22:29 just om att T kommer snart, ville sova hos henne till S*illen.

A165B/722

22:29
HD:T kommer snart. Hon vlle sova
hos mig. Sista natten som hon
sa ...

JS: Mm
Jag vill sova med dig
😍

22:30
HD: Mmm
Men i natt upptagen...

JS: Jag tycker om dig
Ring imorgon

Så det gör att det kanske inte blir så troligt att just denna huvaman är HD tänker jag. Då skulle HD rusa iväg, och barnen är hemma. De är väl också förhörda... men vi har inte deras vittnesmål.

Men jag utesluter inget.
Hon bor verkligen nära, och skulle lät kunna slinka ner några minuter.
Men vittnet hade ganska tydlig tidsangivelse där om jag inte missminner mig, så det handlar inte om många minuters diff.
Men ärligt.
Hur lätt är det att skriva vad som helst?
Varenda sms kan vara ett spel för galleriet.

Barnen kan ha slocknat när som helst dess innan, framför tvn, i eget rum och mobilen är... mobil.
Citera
2021-03-18, 23:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hennes hat mot LW och UW kommer att ta kål på henne om hon inte kan gå vidare.
Varför fattar hon inte att hon måste släppa sitt hat och fortsätta med sitt liv.
Bryr hon sig inte alls om sina barn?

Vad vet du om henne? Hur vet du att hon inte gått vidare?
Citera
2021-03-18, 23:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad vet du om henne? Hur vet du att hon inte gått vidare?

Psykfall går inte vidare dom blir bara mer besatt.
Citera
2021-03-18, 23:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD är väl eehh så där trovärdig och välorienterad i tid och rum.
Eehh.. Mmmm.... Javetinte. Nä, vill ja inte säja.
Eeeh, minns inte (smack).. Fast det vill ja inte kommentera.. (pys).. det är ju så länge sen.. Mmm.. kanske, kommer inte ihåg... Aaaa..

Hanna Svammelsson i TR:

"Hade du information att S och L hade kontakt även efter att otroheten uppdagades 2017?

Nej.

När fick du reda det i tid?

Vet inte.

Från vem fick du reda på det?

Jag är osäker på det också för att jag har fått så mycket blandade uppgifter från olika människor så vem som har sagt vad har jag svårt att hålla isär."
Senast redigerad av develi 2021-03-18 kl. 23:48.
Citera
2021-03-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut.
Det skulle kanske många i hennes sits, om man bryr sig om sin make och känner på sig att han ljuger. Särskilt i det här fallet, nu när resan snart ska ske.

Men om man tänker att SD för bara 1,5 timmar sedan stack hemifrån, ska till gymmet, gymma, duscha (haha gjorde han det eller?) och sedan till JG för att kolla trappen, då är det ju väldigt osäkert vilken tid han kommer hem. Och ganska kort om tid för SD att hinna allt till 22:30.

SD var iaf inte hemma, men Lena var det.

A150/219
Förhör JG:
"Stefan satte igång platsdelning på messenger 22.44, det var då Stefan cyklade från J*erry. "

Nu handlade det här om just 14 maj, och HD skriver vid den tiden 22:29 just om att T kommer snart, ville sova hos henne till S*illen.

A165B/722

HD:T kommer snart. Hon vlle sova
hos mig. Sista natten som hon
sa ...

JS: Mm
Jag vill sova med dig
😍

HD: Mmm
Men i natt upptagen...

JS: Jag tycker om dig
Ring imorgon

Så det gör att det kanske inte blir så troligt att just denna huvaman är HD tänker jag. Då skulle HD rusa iväg, och barnen är hemma. De är väl också förhörda... men vi har inte deras vittnesmål.

Men jag utesluter inget.
Hon bor verkligen nära, och skulle lät kunna slinka ner några minuter.
Men vittnet hade ganska tydlig tidsangivelse där om jag inte missminner mig, så det handlar inte om många minuters diff.

Den rundan behöver inte ta mer än max 10 min. Det är bara att säga till flickorna att mamma går till tvättstugan för att boka en tvätttid. Vittnet tror att hon gick ut med hunden ca 22.20 så HD kan ha gått hemifrån ca 22.15 och varit borta max 10 min. Dvs hon var hemma till 22.30 igen då hon hade sina avslutande meddelanden med JS. Hon hänger upp det på att hon jobbade till 22.00 och gick ut med hunden direkt hon kom hem utan att gå in eller byta kläder eller annat. Hon tog hunden och gick över gatan. Redan när hon skulle korsa gatan såg hon huvpersonen. Sen gick hon in på gräsmattan vid LWs bostad och lät hunden kissa. Sen vände hon tillbaka. Det tar max två, tre minuter att låta hunden kissa och sen vända hem igen. Och det vr när hon vände tillbaka som huvpersonen, som nu var väldigt mycket närmare, reagerade och tvärvände.
Citera
2021-03-19, 00:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Den rundan behöver inte ta mer än max 10 min. Det är bara att säga till flickorna att mamma går till tvättstugan för att boka en tvätttid. Vittnet tror att hon gick ut med hunden ca 22.20 så HD kan ha gått hemifrån ca 22.15 och varit borta max 10 min. Dvs hon var hemma till 22.30 igen då hon hade sina avslutande meddelanden med JS. Hon hänger upp det på att hon jobbade till 22.00 och gick ut med hunden direkt hon kom hem utan att gå in eller byta kläder eller annat. Hon tog hunden och gick över gatan. Redan när hon skulle korsa gatan såg hon huvpersonen. Sen gick hon in på gräsmattan vid LWs bostad och lät hunden kissa. Sen vände hon tillbaka. Det tar max två, tre minuter att låta hunden kissa och sen vända hem igen. Och det vr när hon vände tillbaka som huvpersonen, som nu var väldigt mycket närmare, reagerade och tvärvände.

Och det var en man, eller hur?
Citera
2021-03-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eehh.. Mmmm.... Javetinte. Nä, vill ja inte säja.
Eeeh, minns inte (smack).. Fast det vill ja inte kommentera.. (pys).. det är ju så länge sen.. Mmm.. kanske, kommer inte ihåg... Aaaa..

Hanna Svammelsson i TR:

"Hade du information att S och L hade kontakt även efter att otroheten uppdagades 2017?

Nej.

När fick du reda det i tid?

Vet inte.

Från vem fick du reda på det?

Jag är osäker på det också för att jag har fått så mycket blandade uppgifter från olika människor så vem som har sagt vad har jag svårt att hålla isär."

Men just i SMS är hon tillförlitlig? Not.
Att mottagaren är det ökar absolut inte avsändarens trovärdighet. Som sagt en mobil är just mobil.

Hela skilsmässan luktar skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in