2021-03-19, 00:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Psykfall går inte vidare dom blir bara mer besatt.

Som LW menar du? Hon vägrade ju lämna SD ifred och gå vidare. Hon var verkligen helt besatt av honom. Eller av att alltid få som hon ville.
Citera
2021-03-19, 00:09
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och det var en man, eller hur?

Och det var den polska hantverkaren/trostjuven som skulle göra inbrott i tvättstugan och stjäla trosor,eller hur?
Citera
2021-03-19, 00:15
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Som LW menar du? Hon vägrade ju lämna SD ifred och gå vidare. Hon var verkligen helt besatt av honom. Eller av att alltid få som hon ville.

Tja SD lovade Lena guld och gröna skogar med vigsel på Afrikas högsta berg, Inte ens jag skulle ha släppt en sådan guldfågel i första taget.
Citera
2021-03-19, 00:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte. Men LW kan ha lekt lite med en polsk hantverkare som inte ville släppa henne.

Har du någon tanke på hur polacken fick ner Lena till bollplanket. För om hon nu som du säger lekte lite med polacken så tror jag väl inte att hon skulle följa med han frivilligt till bollplanket mitt i natten.
Citera
2021-03-19, 00:38
Medlem
Citat:
Märkligt att LW mördas just när hon efter ett års terapiarbete och äntligen kände sig mogen att släppa taget med början med just resan till Norge. Det visste SD, men hade han förmedlat det till HD?
Citera
2021-03-19, 00:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Märkligt att LW mördas just när hon efter ett års terapiarbete och äntligen kände sig mogen att släppa taget med början med just resan till Norge. Det visste SD, men hade han förmedlat det till HD?

Det är BS. Resan till Norge skulle hon följa med på bara för att inte behöva vara hemma ensam medan SD och HD var i USA. För att visa SD att hon hade andra män som stod i rad ifall han inte ville ha henne. Det var viktigare än att ha mamma-vecka med det enda barn som ville bo hos henne.
Citera
2021-03-19, 00:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men just i SMS är hon tillförlitlig? Not.
Att mottagaren är det ökar absolut inte avsändarens trovärdighet. Som sagt en mobil är just mobil.

Hela skilsmässan luktar skit.
Iscensatt som ny strategi.
Hon fick inte stopp på honom ett år tidigare.

Det enda som funkade var hennes munkavle (officiellt nedtystat).

Hon gör ett mer officiellt statement vid skilsmässan om SDs otrohet och fortsatt brist på tillit.
Själv pippar hon vidare inofficiellt och blir glad då SD är ledsen.

Att börja logga cacher som enbart SD/HD varit på är ren provokation. Hon vet att LW kommer gå i taket och hon tänker plocka stilpoäng inför JS, JG men främst SD.
Se så läskig, elak, labil och sjuk hon är. Stackars Hanna får aaaldrig vara ifred.
Citera
2021-03-19, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut.
Det skulle kanske många i hennes sits, om man bryr sig om sin make och känner på sig att han ljuger. Särskilt i det här fallet, nu när resan snart ska ske.

Men om man tänker att SD för bara 1,5 timmar sedan stack hemifrån, ska till gymmet, gymma, duscha (haha gjorde han det eller?) och sedan till JG för att kolla trappen, då är det ju väldigt osäkert vilken tid han kommer hem. Och ganska kort om tid för SD att hinna allt till 22:30.

SD var iaf inte hemma, men Lena var det.

A150/219
Förhör JG:
"Stefan satte igång platsdelning på messenger 22.44, det var då Stefan cyklade från J*erry. "

Nu handlade det här om just 14 maj, och HD skriver vid den tiden 22:29 just om att T kommer snart, ville sova hos henne till S*illen.

A165B/722

22:29
HD:T kommer snart. Hon vlle sova
hos mig. Sista natten som hon
sa ...

22:29
JS: Mm
Jag vill sova med dig
😍

22:30
HD: Mmm
Men i natt upptagen...

22:30
JS: Jag tycker om dig
Ring imorgon

Så det gör att det kanske inte blir så troligt att just denna huvaman är HD tänker jag. Då skulle HD rusa iväg, och barnen är hemma. De är väl också förhörda... men vi har inte deras vittnesmål.

Men jag utesluter inget.
Hon bor verkligen nära, och skulle lät kunna slinka ner några minuter.
Men vittnet hade ganska tydlig tidsangivelse där om jag inte missminner mig, så det handlar inte om många minuters diff.

Funderar på det här med platsdelning (SD) som Du visar ovan.

"Stefan satte igång platsdelning på messenger 22.44, det var då Stefan cyklade från JG".

Skulle betyda att han har platsdelningen avslagen vid tiden han var på Gustavsvik.
Gustavsvik ligger väldigt nära, kanske 100 meter från Backahallen (Stallgatan) där han hade ett jobbprojekt.

Samma ställe som han åkte till morgonen/förmiddagen efter mordet (när han jobbade och chefen blev förvånad eftersom han trodde att SD hade semester).

Var han förbi arbetsplatsen på kvällen och hämtade något (mordredskap?) som han lämnade tillbaka vid besöket dagen därpå? (Kanske samma rutt den 11:e men då var det något oväntat som hände, för mycket mållgans/allmänhet i området som var vakna vid tiden).

Ovanstående spekulationer så klart, jag tycker att detta med besöken på Gustavsvik är mysko och tror att någon tanke ligger bakom... alibi via logg in till badet, foto på Vattentornet och nu om platsdelningen var avslagen. Han var inte någon frekvent besökare på Gustavsvik... dessa datum (11:e och 14:e) var 2 av totalt 3 besök som jag uppfattat det.
Citera
2021-03-19, 06:12
Medlem
Citat:
Och det var en man, eller hur?

Men släpp det där nu. Är du helt trög? Personen gick väl inte med bar underkropp så genitalierna syntes? Finns väl inget som säger att det till hundra procent måste ha varit en man som skymtades under de förhållandena även om iakttagaren tror det.
Citera
2021-03-19, 06:13
Medlem
Citat:
Det är BS. Resan till Norge skulle hon följa med på bara för att inte behöva vara hemma ensam medan SD och HD var i USA. För att visa SD att hon hade andra män som stod i rad ifall han inte ville ha henne. Det var viktigare än att ha mamma-vecka med det enda barn som ville bo hos henne.

Nej. Däremot är detta BS. Så du menar att varje gång LW var iväg med andra och hade skoj på lite längre resor då var det för att SD och HD skulle till staterna? Ditt resonemang haltar minst sagt.
Citera
2021-03-19, 06:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Vilken sjukt förvriden syn du har på tillvaron, det är tack och lov sällan man ser nåt liknande.

Men det är intressant i sig.
a) avundsjuka, hat och bitterhet,
b) kommer till uttryck IRL i form av besatthet och hämndlystnad och;
c) i grunden finns upplevelser av svek, kränkt och sårad. Reella, inbillade eller överdrivna.

Så här ser HDs tillvaro ut; ett skolboksexempel.

Hon ruminerar dag ut och dag in. Ältar och grubblar över vad SD gör.
Hon överdriver, ljuger, vantolkar och projicerar på hatobjektet och syndabocken LW.

Hon ljuger för sig själv, använder felaktiga försvarsmekanismer och bygger tillvaron på sandslott.

I hämnden bor hatet.

Att bejaka det här - omhulda, linda in, försvara, hålla med och dalta är att göra HD en björntjänst. Det är att vara medspelare till att elda i brasan och bevara status quo.
Ohälsa legaliseras i tron att vara god, snäll och beskydda.

Lika lömsk och med diffusa konturer som HD....
lika övertydlig är SD i sin fyrkantighet, rigiditet, sitt kontrollbehov och stereotypa, cementerade personlighet.

Han är orsak till problemen och samtidigt den som beskyddar HD och bejakar det grå molnet hon lever i.

Han får en paradoxal hjältestatus i hennes förvrängda syn på tillvaron och blir en lösning istället för det problem han de facto är.

Han är den som ger ångest men transformeras till en god man. "Han är så snäll, en superpappa och han vill bara eliminera lidande för han älskar mig."
Allt annat är yttre störningar som bara ska försvinna så får vi leva lyckliga alla våra dagar.

I sin värsta form, ihop med en förvrängd syn på tillvaron, kan omhändertagandet leda till att agera ut. Den emotionellt underutvecklade händiga mannens verktygslåda är nämligen lika onormal som hennes.

Du borde dra lärdom av den farliga alliansen istället för att sträva efter att vara likadan.
Senast redigerad av develi 2021-03-19 kl. 06:17.
Citera
2021-03-19, 06:44
Medlem
Citat:

Kan du visa var det står att LW ville följa med pga att hon inte ville vara ensam hemma? Hon var inte ensam, sonen skulle vara där men nu fick mormor/morfar förmånen att umgås med sina barnbarn... vinst för hela familjen W.

SD var väl medveten om att LW var intressant för många män, men han trodde att han var den ende... likväl som han trodde sig vara den ende för HD!

Vilken chock det måste ha varit för denne "man" när han läste FUP. Misstänker att han vred sig i sin cell i rena förskräckelsen. Hur kunde dessa "fruar" ha någon i åtanke förutom guden himself?

Varför är du så missunnsam mot en ensamstående kvinna som tycker att det ska bli roligt att komma bort ett antal dagar och umgås med vänner som har samma intresse?
Hade hon dessutom hittat någon man som kan vara av intresse så är det väl bara att gratulera!

Kanske... om hon fått möjligheten att komma iväg på sin resa till Norge hade det hjälpt LW att komma loss från SD:s klor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in