Märks ju från första sekund att Kalles Kaviar håller uppe en fasad. Men det verkar också finnas ett mörker där nere begravt. Det skymtar fram ibland, mörkret, innan han snabbt bygger upp fasaden igen. Hans beteende känns påklistrat som även Ellinor påpekade. Vet inte om man kan skylla på Lars. Han kanske helt enkelt inte pallar att gå ner och rota i massa skit och det får man väll acceptera i så fall.
Det är skämskudde när ALLA runt bordet förstår att stämningen har blivit dålig.
”Nu lyssnar vi på nåt kul istället”, säger kompisen, som försöker rädda situationen. Hans Fru har också sagt att det räcker.
Nej då ska Anton fortsätta analysera texten. Det är nån typ av autism han har då? Ingen känsla för att läsa av andra människor?
Vi kör på bara?
Tredje paret tror jag på, han maskinisten och hon den rabiata kärringen som ifrågasätter varje steg han tar. Hon vill ha motstånd. Hon vill tjafsa lite med honom men han är för artig. Han säger inte rakt ut vad han tycker. Han viker undan hela tiden och skrattar lite generat. Tror om han börjar stå på sig lite mer så kommer hon bli gladare. Hon vill desperat att han ska säga emot henne på riktigt.
Senast redigerad av p99 2021-03-18 kl. 16:28.
Jaha, mer hbtq/metoo/värdegrundstjafs i veckans avsnitt då. Sofia borde lämna tullarna och sin filterbubbla lite oftare så bryter hon kanske inte ihop varje gång ngn gång emot hennes totalitära åsiktspaket. "ajabaja, den borde bannas från Spotify, ngn kanske blir sexist". Sen att Björn rosenströms låtar är lite plump raggarrock gör den bara lättare att slå på än den kreddiga negerrappen från usas östkust som glorifierar våld, prostitution och sexism. Var mulatten Sofias kompis också eller var hon ihop med "raggaren"? Sofias kompis var ju vettigare i situationen efteråt än Sofia själv.
Susanna lite självkritisk och tänker att det kanske är bättre att backa ett steg och inte störa sig på ALLT. Lär inte hjälpa i långa loppet, men då kanske de kan stå ut experimentet ut.
Ellinors och Lars match verkar allt sämre. Ellinor har stort behov att prata (kanske väl djupt i tidigt stadium), Lars känns snarare som teflon. De sitter på kyrkbacken och hon pratar om sina tonår, han lägger huvudet på sned, flinar lite och typ säger "ja, men det är ju bra" och stryker henne över ryggen. Inga följdfrågor, inga egna berättelser från sina tonår, bara ett konstaterande. Det är ju inga samtal som flyter, han verkar inte vara en kommunikativ person öht, med kameran gör han mer objektiva analyser och han låter mer som en potentiell arbetsgivare: "jag uppskattar dina känslor och sätt att vara, det är attraktiva egenskaper". Som att han är där rent fysiskt men inte mer (finns det ens ngt mer?) på en liten paus av sex och vardagsliv som andra har innan nästa volontärresa, fallskärmshoppning, Vasalopp.
Har han haft en svår barndom, fattiga föräldrar eller vad? Verkade väldigt betagen av Ellinors föräldrar och deras hus. Verkade vara ganska standard medelklassfamilj, inte heller så extraordinärt med hus med fruktträdgård i många medelklass- eller arbetsklasshem. Lät som han verkade drömma om något onåbart, kanske kändes så som åttaåring och inte som den (borde vara) hyfsat rika ögonläkare han är idag.. Eller han kanske har haft full sjå att åka på välgörenhetsresor till Afrika?
Nej, bara nej till teflonkaviar.
Bakom smajlet ruvar någonting mörkt
Oj då. Nu såg jag direkt att Kalle inte är attraherad av Ellinor. Har hela tiden haft svårt att se att han ska finna henne attraktiv men andra i tråden har ju tyckt det och jag har antagit att det är nåt jag inte kan se. Men det är ju kört för det paret.
(Nu får jag inte bort syntolken!)
Edit 1: Det är bra att ha olika känslighet i en relation. En gråterska fungerar inte i relation med en annan. Dom kan möjligtvis diskutera sönder saken men det är attraktionen som saknas.
Edit 2: Vem kickar Satu?
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-03-18 kl. 17:13.
Men kära lilla prinsessan på ärten... nu har vi gått vilse.
Jag hade hoppats på ett NMR-möte men det här är en mycket känslig liten knopp, och hon blir samtidigt en sedvanlig sexistisk prinsessa och en partydödare.
Så 1-0 till Anton för hans normala person. Sofia kan återkomma till programmet när hon är vuxen.
Men kära lilla prinsessan på ärten... nu har vi gått vilse.
Jag hade hoppats på ett NMR-möte men det här är en mycket känslig liten knopp, och hon blir samtidigt en sedvanlig sexistisk prinsessa och en partydödare.
Så 1-0 till Anton för hans normala person. Sofia kan återkomma till programmet när hon är vuxen.
Är du sarkastisk eller dum i huvudet? Sofia betedde sig helt rationellt.
Jag undrar om Susanna kanske har nån släng av autismspektrumstörning med tanke på hennes stela mimik. Hon skrattar när hon borde vara arg och ledsen. Hon är väldigt specifik och känslig med sin mat. Hon reagerar kraftigt på olika ”ljud” som stackars Grävis gör. Hon klarar bara att se saker ur ett perspektiv, sitt eget. Hon är en inte en människa som går ihop med andra människor, hon vet inte hur man beter sig.
Jag tror inte ett dugg på att hon kommit till insikt. Har ni noterat att Svt har inte lyckats fånga ett enda romantiskt klipp med henne och Grävis sen han stängde dörren till hotellrummet på bröllopsnatten? Inte en enda kyss, handhållning eller kram. Som par är de körda och jag är bara glad för Grävis skull.
Sofia och Anton klarar nog ett gräl, de måste ju lära sig att bråka också. Rent löjligt att ställa Anton till svars för att tjejer på korgen blir utsatta för tafsande. Svenska män orkar inte ta ansvar för allas sexuella våld. Anton är den kille som inte tafsat på någon tjej, som aldrig våldtagit någon, och som inte kommer att kasta sin fru från balkongen om hon vill ha skilsmässa.