Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Slutgiltiga beslut ska man inte fatta, och jag tror egentligen inte heller att det går att går att få det under någorlunda kontroll utan vaccin. Det hindrar inte att jag är mycket skeptisk till Astras vaccin. Och känns som att EMA,FHM, m.fl. också är skeptiska, men att de mellan två dåliga alternativ, att vaccinera med Astras vaccin i stor skala eller att pandemin fortsätter i stor skala i ytterligare flera månader så väljer de det minst dåliga. FHM har inte fattat beslut, men tror de också kommer sätta igång med Astras vaccin igen. Frågan är hur många som vill ha det.
Pest eller kolera som det kunde nämnas, vi vet varken hur Covid-19 eskalerar eller rörande biverkningar av vaccin kan få svåra konsekvenser.
Jag står fast vid att det bästa är att på bästa sätt möjligast stoppa smittspridningen utan vaccin.
Detta virus som det är just nu kommer troligen inte utrota jordens befolkning, så varför dubbla riskerna med ett vaccin?
Finns en risk för att ett vaccin inte bara ger biverkningar utan att viruset kan stärkas av vaccinet hos patienter som fått vaccinet. Det må vara långt gånget i tänkandet men en eventuell risk som jag ser det.
Det är farligt att leka "Gud". Ibland så får man se sig besegrad för att inte få mer förluster.