Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Å andra sidan framgår det bl.a. i samtal med JS att HDs huvud är tämligen fullt med tankar om SD besöker LW och till chefen på jobbet att hon upplever att kontakten med SD är dålig, hon har uppenbara tillitsproblem. Att hon då skulle frestas att förvissa sig hur det förhåller sig, kanske inte är så långt borta? Tänker jag, men naturligtvis utan att SD märker det.
Absolut.
Det skulle kanske många i hennes sits, om man bryr sig om sin make och känner på sig att han ljuger. Särskilt i det här fallet, nu när resan snart ska ske.
Men om man tänker att SD för bara 1,5 timmar sedan stack hemifrån, ska till gymmet, gymma, duscha (haha gjorde han det eller?) och sedan till JG för att kolla trappen, då är det ju väldigt osäkert vilken tid han kommer hem. Och ganska kort om tid för SD att hinna allt till 22:30.
SD var iaf inte hemma, men Lena var det.
A150/219
Förhör JG:
"Stefan satte igång platsdelning på messenger
22.44, det var då Stefan cyklade från J*erry. "
Nu handlade det här om just 14 maj, och HD skriver vid den tiden 22:29 just om att T kommer snart, ville sova hos henne till S*illen.
A165B/722
22:29
HD:T kommer snart. Hon vlle sova
hos mig. Sista natten som hon
sa ...
22:29
JS: Mm
Jag vill sova med dig
😍
22:30
HD: Mmm
Men i natt upptagen...
22:30
JS: Jag tycker om dig
Ring imorgon
Så det gör att det kanske inte blir så troligt att just denna huvaman är HD tänker jag. Då skulle HD rusa iväg, och barnen är hemma. De är väl också förhörda... men vi har inte deras vittnesmål.
Men jag utesluter inget.
Hon bor verkligen nära, och skulle lät kunna slinka ner några minuter.
Men vittnet hade ganska tydlig tidsangivelse där om jag inte missminner mig, så det handlar inte om många minuters diff.