Citat:
Ursprungligen postat av
Shalashaska
Thomas Gür skriver så här i en Facebook-post idag:
"Jag har i dag meddelat att jag inte längre ämnar vara kolumnist på Bulletin och även sagt upp mig från mitt uppdrag som Senior Editor. Mitt motiv för detta är att projektet i sin utveckling kommit att gå i en riktning som är långt från mina riktmärken och kvalitetsmål vad gäller publicistik, affärsmässighet och bolagsstyrning, oavsett vilket uppdrag man utför, och den motiveringen torde inte överraska den som känner mig och min strävan i arbete och i texter.
Gür glömde bekvämt nog kvalitetsmål vad gäller journalistik, men det är givetvis lättare att beskylla någon annan än att erkänna sin egen inkompetens. "Kommit att gå i en riktning" - jo jo, för det var ju inte så att han var en av grundarna och en av de drivande med avseende på att värva "toppskribenterna".
Citat:
Thomas kommer in med sedvanlig energi och kompetens, och blir drivande i att få ännu fler toppskribenter att ta steget från fasta jobb på säkra positioner till det Bulletin som fortfarande inte finns i sinnevärlden. När vi senare ber honom lista Sveriges främsta i dag levande författare sätter han vid sidan av Kerstin Ekman som första namn Fredrik Ekelund/Marisol M – numera Bulletins kulturchef.
Källa:
https://bulletin.nu/detta-ar-bulletin-sveriges-nya-dagstidning

Råttorna lämnar skeppet, som någon skrev tidigare, och givetvis kommer dessa råttor påstå att de minsann har en nivå som är på tok för hög för Bulletin, vars misslyckande är någon annans fel.