2021-03-18, 17:45
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Nu när Bulletin skälver i sina sista dödsryckningar så blir det viktigt för tidningens skribenter att visa sig lojala med regimen, för att vara anställningsbara.

Det är så ynkligt och svagt att man nästan kan känna en gnutta medlidande. Nästan.
Citera
2021-03-18, 17:45
Medlem
Citat:
Vilket misslyckat projekt. Kanske de borde byggt upp det lite långsammare och haft tekniken, betalningslösningarna, nyhetsprofilen etc. på plats innan de började rekrytera en massa högavlönade krönikörer? Nu började de med väldigt höga utgifter och inga intäkter.

Exakt! En alternativ tidning som denna ska givetvis byggas organiskt och med en maximalt "lean" organisation. Det här gänget gjorde allt fel.
Citera
2021-03-18, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Har de någonstans att ta vägen?
Ehhh ja. De är alla opinionsbildare, oavsett plattform!

Dessutom är både Alice och Paulina hot as hell. 😁
Citera
2021-03-18, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Rädda sitt skinn och skademinimering. Den folkuppfostrande Bullturken vill komma tillbaka in i värmen.

Snygg uppvisning.
Är inte det självklart att någon vill skademinimera? Det ingår väl om man har någon form av självbevarelsedrift?

Vad gör du själv? Skademaximerar? Tar livet av dig?
Citera
2021-03-18, 18:36
Medlem
Citat:
Nu när Bulletin skälver i sina sista dödsryckningar så blir det viktigt för tidningens skribenter att visa sig lojala med regimen, för att vara anställningsbara.
Det finns nog en påtaglig risk för det.
Citera
2021-03-18, 19:04
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Trist att det är locket på betr. hur han ser på turbulensen.

Dock smart. Ingen av de andra inblandade har stärkt sina aktier genom att gå ut offentligt. Vem kommer folk helst vilja jobba ihop med efter denna soppa? Gur, Arpi eller Sanandaji?
Citera
2021-03-18, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BalkanMan
Exakt! En alternativ tidning som denna ska givetvis byggas organiskt och med en maximalt "lean" organisation. Det här gänget gjorde allt fel.

Japp, har de inte ens tagit till sig minsta ledarskaps-klyscha från senaste 30 åren?

Muppvarning på det här klåpargänget. Pang, 25 anställda, maximal struktur och byråkrati, jösses, kunde bara gå på ett sätt.
Citera
2021-03-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Thomas Gür skriver så här i en Facebook-post idag:

"Jag har i dag meddelat att jag inte längre ämnar vara kolumnist på Bulletin och även sagt upp mig från mitt uppdrag som Senior Editor. Mitt motiv för detta är att projektet i sin utveckling kommit att gå i en riktning som är långt från mina riktmärken och kvalitetsmål vad gäller publicistik, affärsmässighet och bolagsstyrning, oavsett vilket uppdrag man utför, och den motiveringen torde inte överraska den som känner mig och min strävan i arbete och i texter.

Gür glömde bekvämt nog kvalitetsmål vad gäller journalistik, men det är givetvis lättare att beskylla någon annan än att erkänna sin egen inkompetens. "Kommit att gå i en riktning" - jo jo, för det var ju inte så att han var en av grundarna och en av de drivande med avseende på att värva "toppskribenterna".

Citat:
Thomas kommer in med sedvanlig energi och kompetens, och blir drivande i att få ännu fler toppskribenter att ta steget från fasta jobb på säkra positioner till det Bulletin som fortfarande inte finns i sinnevärlden. När vi senare ber honom lista Sveriges främsta i dag levande författare sätter han vid sidan av Kerstin Ekman som första namn Fredrik Ekelund/Marisol M – numera Bulletins kulturchef.

Källa: https://bulletin.nu/detta-ar-bulletin-sveriges-nya-dagstidning

Råttorna lämnar skeppet, som någon skrev tidigare, och givetvis kommer dessa råttor påstå att de minsann har en nivå som är på tok för hög för Bulletin, vars misslyckande är någon annans fel.
Citera
2021-03-18, 19:29
Medlem
Uppdatering ifrån Tino S:

Facebook uppdatering
Citera
2021-03-18, 19:36
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Något annat än obrottslig lojalitet, har ännu ingen lyckats kläcka ur sig, mig veterligt. Att nu ta en kula för laget och visa ”vi i alla fall försökte” är en aning omdömeslöst, milt sagt, åtminstone för den som ännu när förhoppningar om en framtid med bröd o salt på bordet.

Lismande opportunister har aldrig varit särskilt ansedda, oavsett bordell man för tillfället horat på.
Citera
2021-03-18, 19:50
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag gissar att de flesta av dem redan letat andra jobb, under tiden spelar de med i elakt spel och lyfter bra löner. De kommer hoppa av en efter en.
Det är jag också säker på. Kanske särskilt i Ivars fall med tanke på vad han sa i Söndagsintervjun i P1. Men Alice tror jag har deg så det räcker. Hon är eldig och har integritet. Trodde hon skulle be psykopat-Tino att suga den sure lite tidigare bara.
Citera
2021-03-18, 19:51
Medlem
Sanandaji har inte lärt en skit av debaclet. Så här kommenterar han i DN:

Citat:
”Det har försvårat styrning av Bulletin att skribenter ständigt lagt sig i ledningsbeslut, åsiktsskiljaktigheter ledde i förlängningen till missnöje. Det bästa hade varit att lösa det internt, men samtidigt får man ha respekt för att alla inte måste ha samma åsikt. Nu är det viktigaste att hitta en kompromiss så många som möjligt kan leva med, bli sams och få arbetsro.”

Detta är dock uppenbart inte författat av honom själv eftersom det är på korrekt svenska. Sanandaji förmår bara att uttrycka sig på Rinkebysvenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in