2021-03-18, 16:05
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junktown
Gür lämnar Bullen!
Är det nu Bullen faller isär?
https://m.facebook.com/thomas.gur.5/posts/4051948228190006

"Och i den mån mitt engagemang i Bulletin också varit avgörande för andra personers beslut om sitt engagemang och de är missnöjda med detta sitt beslut, vill jag be dem oförbehållsamt om ursäkt om min missräkning om Bulletin i sin tur också förlett dem till ett liknande misstag."

Här ber han om ursäkt om han med sin medverkan skulle ha lockat även andra att haka på projektet.

Vad pinsamt. Han skäms över att ha varit med i Bullen.

Kan ingen krönikör skriva något i fyllan eller något. Sådant brukar ändå bli ganska underhållande att läsa. Som när Linda Skugge skrev om hur Richard Hobert kommer dö under skinkpressandet i Österlen när han struttar omkring naken,
där hon svamlade som det värsta fyllot krönikan igenom och återupprepade meningar om hur Richard Hobert kunde pressa äppelmust genom sina skinkor.

Bullen behöver med alla medel livas upp lite nu.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-18 kl. 16:08.
Citera
2021-03-18, 16:15
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
trist, trist och trist!!

https://www.expressen.se/dinapengar/thomas-gur-slutar-pa-bulletin-allvarlig-missbedomning/

Men väntat, väntat och väntat!! Vad vill du diskutera? Gür har för höga åsikter om sig själv för att stanna kvar i den grisarnas gyttjebrottning som Bulletin har blivit. Men ja, synd på en fin idé. Känns som att detta är den oseriösa ägargruppens fel, nästan helt faktiskt. Deras beteende av vad man har hört är inte värdigt människor i deras position, de verkar inte kloka. Allra minst Tino.
Senast redigerad av Hinterstoisser 2021-03-18 kl. 16:31.
Citera
2021-03-18, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SJSInvest
Neuding har väl "inofficellt" lämnat redan. Inte publicerat något sedan hennes avgång som Chefredaktör. Vad gör hon hela dagarna om hon fortfarande är anställd?

Att Thomas Gür lämnar är ett stort avbräck för tidningen. Det gav dem en stor legitimitet. Om Neuding är borta, Gür lämnar och AT/Arpi är påväg bort är det dessvärre inte så stor anledning till att ha kvar premunationen hos Bulletin. Det är medioker nivå just nu på många plan.

Som styrelse/ägare skulle jag göra allt jag kunde för att ha kvar Arpi/AT för att behålla någon legitimitet. Utan dem ska man läsa artiklar publicerade av Gudmundson/Dahlman som publicerar varannan dag eller TT Nyheter.

Blir intressant att se vart Bulletin är om 3 och 6 månader. För det är väldigt volatilt just nu.

Sjukt pinsamt pajasprojekt från början till slut. Lider med Gür.

Tvingas de gå på bidrag nu? Det vore ganska ironiskt.
Citera
2021-03-18, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Idag har för ovanlighetens skull någon på Bulletins hårt arbetande nyhetsredaktion skrivit en egen text istället för att bara copy-pasta TT:

https://bulletin.nu/hon-har-gett-gratis-terapi-till-hundratals-aldre-under-pandemin

Men vad blev det? Jo, ett stycke invandringspropaganda av samma slag som gammelmedia har pumpat ut i decennier. Ung, driftig invandrare kommer till Sverige, studerar, startar företag och gör nytta. Samma artikel har skrivits tusentals gånger tidigare, det är bara namnen på de "driftiga invandrarna som gör saker svennarna inte klarar" som skiljer sig åt.

Det här är förstås ingenting som Bulletins målgrupp efterfrågar, men det verkar journalisterna på Bulletin vara för DN-skadade för att förstå.

Ja, usch! De borde skriva om det läsarna vill ha, gullreportage om lasermannen och Breivik, nyanserade artiklar om Hitlers så kallade förintelse (bullshit), eller hur?
Citera
2021-03-18, 17:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Alice kommer inte stanna. Trodde hon hade mer integritet än så här dock. Trodde hon skulle lämna tidigt. Verkar som att Arpi och redaktionen föreställer sig att integriteten i detta fall behålls genom att stanna och slåss. Men vem fan vill arbeta på en tidning med sådana ägare?
Jag gissar att de flesta av dem redan letat andra jobb, under tiden spelar de med i elakt spel och lyfter bra löner. De kommer hoppa av en efter en.
Citera
2021-03-18, 17:02
Medlem
Det här var en dålig idé från första början. När de här journalisterna satt på andra tidningar så blev de ett namn just för att de stod ut bland alla andra tokrödgröna journalister men genom att samla alla på ett ställe så hamnar istället alla i skymundan. Ungefär som ett fotbollslag skulle värva samtliga topp 20 bästa spelare i världen och förvänta sig att det inte skulle bli konflikter med stora egon som aldrig varit med om att sitta på avbytarbänken.

Sen är det ju inga direkt upplysta journalister heller. En som Teodorescu kan fylla en funktion på GP med att introducera en svagbegåvad medelsvensson för milda semikonservativa idéer men till Bulletin hittar ju bara de redan frälsta och som ändå inte har något intresse av läsa någon mellanmjölkskonservatism.
Citera
2021-03-18, 17:07
Medlem
Varför lämnade han Kvartal?
Citera
2021-03-18, 17:15
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Idag har för ovanlighetens skull någon på Bulletins hårt arbetande nyhetsredaktion skrivit en egen text istället för att bara copy-pasta TT:

https://bulletin.nu/hon-har-gett-gratis-terapi-till-hundratals-aldre-under-pandemin

Men vad blev det? Jo, ett stycke invandringspropaganda av samma slag som gammelmedia har pumpat ut i decennier. Ung, driftig invandrare kommer till Sverige, studerar, startar företag och gör nytta. Samma artikel har skrivits tusentals gånger tidigare, det är bara namnen på de "driftiga invandrarna som gör saker svennarna inte klarar" som skiljer sig åt.

Det här är förstås ingenting som Bulletins målgrupp efterfrågar, men det verkar journalisterna på Bulletin vara för DN-skadade för att förstå.

Nu när Bulletin skälver i sina sista dödsryckningar så blir det viktigt för tidningens skribenter att visa sig lojala med regimen, för att vara anställningsbara.
Citera
2021-03-18, 17:20
Medlem
Skeppet sjunker snabbt nu och råttorna lämnar.

Vad händer nu med Per Gudmundson, Ivar Arpi, Alice Teororescu, Susanna Birgersson, Carolin Dahlman, Aleksandra Boscanin med flera? Kan inte dröja länge innan de ger upp och lämnar de också?
Citera
2021-03-18, 17:21
Medlem
Guran stack alltså, och Ivar Arpi lär väl inte bli kvar så värst länge han heller...
Citera
2021-03-18, 17:26
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Varför lämnade han Kvartal?

Halva gänget på Bulletin har stora eller mycket stora egon och är inflexibla. Thomas Gür är bra på många sätt; men ofta lyser hans osvenska sätt igenom [på hans Facebooksida]. Ingen konsensus, förståelse eller överslätande. Sådana människor behövs också. Men buntar du ihop 10-20 sådana personer i en organisation så får man räkna med konflikter som eskalerar. När ingen ger sig eller en kompromiss är önskvärd.

På Bulletin fanns/finns en hel radda besvärliga typer inklusive ägarna. Lite (inget) har läckt om Gürs roll, men med tanke på att Gür mest varit ensamvarg, så orkade han nog inte ge sig in i stormen. Kanske liknande på Kvartal, men i betydligt mindre skala.
Citera
2021-03-18, 17:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Thomas Gür skriver så här i en Facebook-post idag:

"Jag har i dag meddelat att jag inte längre ämnar vara kolumnist på Bulletin och även sagt upp mig från mitt uppdrag som Senior Editor. Mitt motiv för detta är att projektet i sin utveckling kommit att gå i en riktning som är långt från mina riktmärken och kvalitetsmål vad gäller publicistik, affärsmässighet och bolagsstyrning, oavsett vilket uppdrag man utför, och den motiveringen torde inte överraska den som känner mig och min strävan i arbete och i texter.
Jag har tidigare skrivit att mitt Ja till Euron i folkomröstningen 2003 är min enskilt allvarligaste politiska missbedömning. Till detta kan jag nu tillfoga att min missräkning om vad Bulletin kom att bli, mot vad det kunde ha blivit, är ett av mina hittills allvarligaste professionella och även i stor mån också personliga missbedömningar. För min egen del är det en ödmjukande erfarenhet att få vara med om att man oavsett ålder, yrkeserfarenhet och eventuell mognad och kunskap, likväl kan göra en sådan missbedömning. Och i den mån mitt engagemang i Bulletin också varit avgörande för andra personers beslut om sitt engagemang och de är missnöjda med detta sitt beslut, vill jag be dem oförbehållsamt om ursäkt om min missräkning om Bulletin i sin tur också förlett dem till ett liknande misstag.
Det finns fortfarande ett antal väsentliga och samverkande skäl, som handlar om såväl kommersiell sekretess som starka personliga hänsyn, som jag anser även framöver förhindrar mig från att kommentera både enskilda uppgifter och hela skeendet. Efter ett så här pass allvarligt misstag kan man emellertid inte vända blad över en dag, och jag kommer därför att försöka bära med mig dessa från ett mentalt och intellektuellt perspektiv kostsamt förvärvade erfarenheter av min missräkning, som rättesnören, vilka förhoppningsvis hindrar mig från att begå liknande misstag framöver."

Det är nog inte långt kvar nu.
Rädda sitt skinn och skademinimering. Den folkuppfostrande Bullturken vill komma tillbaka in i värmen.

Snygg uppvisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in