2021-03-18, 16:03
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Nej nej nej. Alla brott begås under ett inflytande av någon störning i ens person. Om än så kortvarigt. Det är definition av ett brott. Annars vore det inte det.
Fast nej.
Citera
2021-03-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Så planerade brott begås av tillfälligt störda personer?

Ju mer du skriver desto mer korkad tror man att du är. Om en kvinna skulle undanhålla ens unge utan anledning så skulle de flesta män agera. Punkt slut. Sluta upp med dina kvasiinlägg. De är bara tröttsamma att lösa.

Intressant att du biter dig fast vid denna din fråga. Låt säga att du får svaret att det är sant det du läst på Fb, vad tänker du då? På vilket vis förändrar det dina tankar?
Citera
2021-03-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Fast nej.

Fast, jo.

Du får gärna motivera dina inlägg så det går att förstå hur du tänker. Annars blir det ju bara jo, nä, jo, nä. Det är ju inte vuxen kommunikation precis.
Citera
2021-03-18, 18:02
Medlem
Citat:
Intressant att du biter dig fast vid denna din fråga. Låt säga att du får svaret att det är sant det du läst på Fb, vad tänker du då? På vilket vis förändrar det dina tankar?

Ja, en hel del. Om en unge undanhålls omotiverat från den andra parten så förstår jag fullt ut att folk tar till drastiska metoder. Tror de flesta pappor skulle reagera mycket starkt om sitt barn fråntogs på oklara grunder.
Citera
2021-03-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ja, en hel del. Om en unge undanhålls omotiverat från den andra parten så förstår jag fullt ut att folk tar till drastiska metoder. Tror de flesta pappor skulle reagera mycket starkt om sitt barn fråntogs på oklara grunder.

Sedär. Visste väl det. Det finns hos dig ett försvar, tolerans, för dennes agerande.
Det var därför jag tidigare skrev att; andra löser det på annat vis.

Han löste det på detta vis därför att han är en sjuk människa. I grunden.
Citera
2021-03-18, 18:10
Medlem
Citat:
Sedär. Visste väl det. Det finns hos dig ett försvar, tolerans, för dennes agerande.
Det var därför jag tidigare skrev att; andra löser det på annat vis.

Han löste det på detta vis därför att han är en sjuk människa. I grunden.

Du har inte barn, va?
Citera
2021-03-18, 18:11
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Ett adekvat straff för dessa kräk vore att hiva dom själva över balkongräcket, gärna några våningar högre så dom hinner bikta sig på vägen ner.
Citera
2021-03-18, 18:21
Medlem
Citat:
Du har inte barn, va?

Så p.g.a att hon implementerade egna regler om hans kontakt med, deras barn, så kan man alltså förstå att han kastade ut sin kvinna, sin kärlek, ifrån en balkong.

Du är potentiellt sett lika farlig som honom.

Jösses. Man blir smått mörkrädd att sådana som ni, du, vandrar omkring i tillvaron och framstår som "vanliga" människor och att man kan ha en till synes normal kommunikation med er för att sedan inse att ni är fullständiga galningar.
Citera
2021-03-18, 18:31
Medlem
Citat:
Så p.g.a att hon implementerade egna regler om hans kontakt med, deras barn, så kan man alltså förstå att han kastade ut sin kvinna, sin kärlek, ifrån en balkong.

Du är potentiellt sett lika farlig som honom.

Jösses. Man blir smått mörkrädd att sådana som ni, du, vandrar omkring i tillvaron och framstår som "vanliga" människor och att man kan ha en till synes normal kommunikation med er för att sedan inse att ni är fullständiga galningar.

Ok, så du har inga barn. Då förstår jag varför du är så naiv.
Citera
2021-03-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ok, så du har inga barn. Då förstår jag varför du är så naiv.

Så att tycka att en människa är sjuk som kastar ut sin egna fru, ens ena kärlek, ifrån en balkong är naivt. Ok. Jag undrar vad hans barn kommer tycka om det hela när det vuxit upp och förstått detta. Om sin far. Och vad fadern tänker om att barnet har den vetskapen.

Du är en rättshaverist på gång och kommande brottsling.

Han är sjuk och för sin egen skull borde han ta sitt straff därför att sanningen, att göra det rätta, renar.
Nu kommer hans liv bli ett långt eländigt lidande istället.

Adjö.
Citera
2021-03-18, 20:09
Medlem
Citat:
Så att tycka att en människa är sjuk som kastar ut sin egna fru, ens ena kärlek, ifrån en balkong är naivt. Ok. Jag undrar vad hans barn kommer tycka om det hela när det vuxit upp och förstått detta. Om sin far. Och vad fadern tänker om att barnet har den vetskapen.

Du är en rättshaverist på gång och kommande brottsling.

Han är sjuk och för sin egen skull borde han ta sitt straff därför att sanningen, att göra det rätta, renar.
Nu kommer hans liv bli ett långt eländigt lidande istället.

Adjö.

För att återgå till mitt första inlägg:

Har någon snokat fram motiv till detta? Har svårt att se att man slänger ut en från balkongen bara så där.

Ur domen:

Citat:
Hon vet att hon under ett förhör i april sagt att hon hoppade från balkongen, men hon var inte klar och vid fullt medvetande under denna tid.
Senast redigerad av Pusher. 2021-03-18 kl. 20:22.
Citera
2021-03-18, 20:19
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowsi
Jag är ganska glad över att man inte kan lämnas ut till valfritt U-land. Säg vad man vill om turkiet, men det är inte samma rättssäkerhet som de större länderna i västeuropa. Även väldigt korrupt.
Helt rätt. Även Sverige har korruption.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in