2021-03-18, 17:04
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Användaren som skrev det där är inte alls trovärdig. Bara 1 dag tidigare hade han postat en helt annan uppfattning och frågeställning om vad som hänt.

När folk började citera hans tidigare motsägelsefulla inlägg så la han svansen mellan benen, försvann, och postade aldrig i ämnet igen.

Så det där är bara trams.
Eller så var det någon som kände att det var dags att sätta lås på munnen. En del vet mer än vad som är hälsosamt.
Citera
2021-03-18, 17:19
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Eller så var det någon som kände att det var dags att sätta lås på munnen. En del vet mer än vad som är hälsosamt.

Jag syftar alltså enbart på att just användaren snackar goja. Sen tror jag t.ex. att D givetvis tagit sprängmedel från sin arbetsplats, men inte att det gått till på sättet som den användaren beskriver - eller att några detaljer stämmer ö.h.t när det kommer från en så opålitlig källa.

Du kan granska posthistoriken själv.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-18 kl. 17:26.
Citera
2021-03-18, 17:51
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Jag syftar alltså enbart på att just användaren snackar goja. Sen tror jag t.ex. att D givetvis tagit sprängmedel från sin arbetsplats, men inte att det gått till på sättet som den användaren beskriver - eller att några detaljer stämmer ö.h.t när det kommer från en så opålitlig källa.

Du kan granska posthistoriken själv.
Du kan absolut ha rätt. Men jag tycker sällan att det finns starka skäl att avfärda en anonym källa såsom allmänt ”opålitlig”. Och jag noterar att du gör det på grund av att du ”tror” på vissa saker men inte andra.
Från barn och fyllon får man veta sanningen och tro är ett svagt verb. Man ska veta, inte tro.
Citera
2021-03-18, 17:54
Avslutad
Så det pratas alltså fortfarande om dessa nebulösa sprängämnen i tråden... Flashback i sitt esse.

Mord!? Klart som fan att det utreds som mord. Det är så svensk polis arbetar. Chansen att det verkligen rör sig om mord = 0.

Självis: 10%
Olycka: 90%
Citera
2021-03-18, 17:58
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Du kan absolut ha rätt. Men jag tycker sällan att det finns starka skäl att avfärda en anonym källa såsom allmänt ”opålitlig”. Och jag noterar att du gör det på grund av att du ”tror” på vissa saker men inte andra.
Från barn och fyllon får man veta sanningen och tro är ett svagt verb. Man ska veta, inte tro.

Det är rätt udda att skriva/stöjda 2 helt olika teorier under 24h, tycker du inte? Speciellt om man nu känner huvudpersonen och anhöriga, då har man förstahandsinformation (som i sina sista inlägg).

Du gör dessutom en usel poäng; vi är på flashback, i såna här sammanhang handlar det sällan om att veta, utan att hitta bra information som man kan tro på.
Citera
2021-03-18, 17:59
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Så det pratas alltså fortfarande om dessa nebulösa sprängämnen i tråden... Flashback i sitt esse.

Mord!? Klart som fan att det utreds som mord. Det är så svensk polis arbetar. Chansen att det verkligen rör sig om mord = 0.

Snarare olycka 0% - men ok.
Citera
2021-03-18, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Det där med antidepressiva och allt annat du skriver är bara trams. Tror du Sverige och FM tillåter någon med psykiska problem att få vara med i millitären? Testerna som görs är rigida, och de har FULL tillgång till dina journaler m.m. T.ex är det omöjligt för någon med ADHD är liknande att få tjänstgöra. Någon med depression och liknande är en fara.

Man kan fuska på testerna och komma igenom trots psykisk sjukdom.
Nej, de har inte tillgång till ens journaler. Den enda journalen de har tillgång till är väl deras egna som de skapar i samband med de undersökningarna de gör på dig. Journaler från sjukhusen och psykiatrin kommer de inte åt.
Citera
2021-03-18, 18:05
Avslutad
Citat:
Snarare olycka 0% - men ok.

Jahaja. Så vad är din teori?

Mord är för mig relativt uteslutet då fyndplatsen är extremt otillgänglig. Självmord är möjligt men inte troligt.
Citera
2021-03-18, 18:19
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jahaja. Så vad är din teori?

Mord är för mig relativt uteslutet då fyndplatsen är extremt otillgänglig. Självmord är möjligt men inte troligt.

Utifrån info vi hade vid försvinnande så var självmord redan då mest sannolikt. Extremt mkt mer sannolikt än fallolycka t.ex.

Fallolycka som dödsorsak vid löpning, för 30 åriga vältränade män måste vara extremt sällsynt i Sverige. Obefintligt antagligen.

Nu med info som kommit ut så är det rätt tydligt.
Citera
2021-03-18, 18:21
Avslutad
Citat:
Utifrån info vi hade vid försvinnande så var självmord redan då mest sannolikt. Extremt mkt mer sannolikt än fallolycka t.ex.

Fallolycka som dödsorsak vid löpning, för 30 åriga vältränade män måste vara extremt sällsynt i Sverige. Obefintligt antagligen.

Nu med info som kommit ut så är det rätt tydligt.

Ok, har inte hängt med värst bra senaste fyra dygnen. Vad har kommit fram som ger tyngd åt självisteorin?
Citera
2021-03-18, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja precis, och det är det som i alla fall jag tycker pekar på att det faktiskt rör sig om självmord och ingen olycka. Annars hade media försökt mjölka ut ännu mer ut denna historien...

Håller med om detta till fullo. Har dock hittills inte sett något som får mig att se självmord som sannolikare än olycka.
Citera
2021-03-18, 18:34
Medlem
Citat:

Olycka 0%
Olycka 100% i fall det stämmer som någon föreslog/gissade/trodde? att han skulle haft egna uppfinningat på gång och testade - om vi visste det!?
Småsaker/mängder kan det vara möjligt att norppa under längre tid för sitt "bygge" - men han var väl ingen ingengör? - men det var brodern, eller? Kan de haft gemensam projekt på gång, uppfinna, ta patent, bli miljardärer..... endast någonting såhär galet kan ha gått galet = 100% olycka. Spekulering!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in