2021-03-18, 10:14
Medlem
SvaMp_s avatar
Härligt att Elinor har börjat se igenom fake Lars, hans fakeskratt, och yta såg man direkt.
Men fan vilken härlig tjej Elinor verkar vara, hade gift mig med henne direkt, i kontakt med sina känslor, vill prata, intresserada v djupa samtal. Lars kommer inte gå igenom nån större transformation de närmaste tiden.
Citera
2021-03-18, 10:33
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Sofia reagerade förstås adekvat på låttexten och hade rationella argument att backa upp med. Anton och hans polare har aldrig fått sin jargong kritiserad förut och Anton har trott att den töntiga texten och att skratta åt den understryker hans underfundiga nördpersonlighet. Han är övertygad om att han är en mycket snäll och god person med lättsam klyftig humor. Han är inte alls van att bli ifrågasatt och har förväntningen att Sofia ska ta hela honom som den perfekta mannen han tycker att han redan är. När hon inte agerar som han förväntat sig och fogar sig, tappar han fotfästet.

Antons fel var inte i första hand den omogna grabbjargongen utan att han vägrade acceptera att Sofia tog illa vid sig och behövde smälta uppkevelsen innan hon kunde prata om den. När han reste sig i vredesmod visade han på stor omognad och brist på empati.

Jag tror de kan bygga något på övriga gemensamma kvaliteter men bara om Sofia har tålamod med Antons barnsliga hållning och om han vågar ta tillfälle till självreflektion, med hennes hjälp.

ja tråkigt eg att något sådant skapar grus i maskineriet, dom är väldigt fina tillsamans. Vems fel det är, ja Anton kunde såklart ha mer förståelse, även om jag också tycker det är rolig musik att lyssna på kan man försöka förstå att andra reagerar olika på det.

Jävlar vad feminismen skapar problem
Citera
2021-03-18, 11:18
Avslutad
Sofias reaktion var helt Ok. Hon uppskattade inte de där grova texterna, vilket hon sannerligen inte är ensam om. Anton skulle ändå tjata och insistera, det var respektlöst. Om han uppskattar sån humor kan han göra det med kompisarna, man behöver inte dela allt i ett förhållande. Valpigt och klumpigt att inte ha det vettet. Hon hade sin kompis där också för första gången, kunde inte Anton plocka fram ett lite snyggare uppträdande då? Bra gränsättning av Sofia, Anton behöver uppfostras.

Susanna verkar ha kommit till insikt, hur mycket hjälp har hon fått av experterna? Urskönt av Johan att dra på sig kilt, det verkade faktiskt som att Susanna uppskattade det också. Men de känns väldigt omatchade, det känns som att det behövs tonvis med arbete för att få det att funka. Jag tror inte på det.

Lars Vegas och Ellinor. Hon söker desperat efter kontakt med honom, han viker undan och åker till Åre på en rolig tripp. Symptomatiskt för hela deras förhållande. Det var så talande när hans kompis frågade honom hur det kändes att Ellinor var kvar i Stockholm. Hans svar: "Det är så orättvist mot henne, stackars Ellinor som måste jobba bla bla bla". Jag tror att både kompisen och jag trodde att han skulle säga att han saknade Ellinor, men icke.
Citera
2021-03-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sofias reaktion var helt Ok. Hon uppskattade inte de där grova texterna, vilket hon sannerligen inte är ensam om. Anton skulle ändå tjata och insistera, det var respektlöst. Om han uppskattar sån humor kan han göra det med kompisarna, man behöver inte dela allt i ett förhållande. Valpigt och klumpigt att inte ha det vettet. Hon hade sin kompis där också för första gången, kunde inte Anton plocka fram ett lite snyggare uppträdande då? Bra gränsättning av Sofia, Anton behöver uppfostras.

Så Anton som är äldre, arbetar och betalar skatt, ska uppfostras av en yngre naiv tös som inte vet något alls om verkligheten och som ännu inte ens slutat med blöja?

Det är onekligen stört att vuxna män förväntas vika ned sig för finniga flicksnärtors bisarra åsikter. Vi lever i galna tider.

Han gör helt rätt som är sig själv, och inte döljer sin verkliga personlighet.

Om Anton och damen fortsätter träffas efter tvseriens slut så hoppas jag han förstår att hon aldrig kommer bli en bra eller långvarig partner till honom. Hon kanske håller ihop en tid pga hennes rädsla för ensamhet, men inom några år kommer hon börja förakta honom för hans fria åsikter. Så han bör vara redo på att det kan ta slut när som helst, och aldrig inbilla sig att hon är lojal mot honom eller uppskattar vad han gör för henne. Det viktiga för henne är att han ska tycka samma som henne. Ovärdigt för en man. Han kan fortsätta ligga med henne, men han slösar då bort tid han skulle kunna använda för att träffa och bilda familj med en sundare mer vettig tjej istället.

Fel tjej blir en stor livstidstjuv.
Senast redigerad av MisterMagooo 2021-03-18 kl. 12:36.
Citera
2021-03-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Så Anton som är äldre, arbetar och betalar skatt, ska uppfostras av en yngre naiv tös som inte vet något alls om verkligheten och som ännu inte ens slutat med blöja?

Det är onekligen stört att vuxna män förväntas vika ned sig för finniga flicksnärtors bisarra åsikter. Vi lever i galna tider.

Om Anton och damen fortsätter träffas efter tvseriens slut så hoppas jag han förstår att hon aldrig kommer bli en bra eller långvarig partner till honom. Hon kanske håller ihop en tid pga hennes rädsla för ensamhet, men inom några år kommer hon börja förakta honom för hans fria åsikter. Så han bör vara redo på att det kan ta slut när som helst, och aldrig inbilla sig att hon är lojal motsvarande honom eller uppskattar vad han gör för henne, utan det viktiga för henne är att han ska tycka samma som henne. Ovärdigt för en man.

Anton må vara äldre biologiskt men knappast mentalt. Vilken person över 12 år lyssnar på Björn Rosenström?
Citera
2021-03-18, 12:51
Medlem
dialektikers avatar
OMG, har bara sett början än - hemma och sjuk men inte riktigt orkat mer- men det här måste vara den värsta intoleransen från en individ mot andra människor jag sett i mannaminne.
Susanna tycker det är jättejobbigt att Johan biter på naglarna och sen blev hon jätteupprörd i en situation då hon varit på honom att han inte får spotta för att han gurglade.
Johan förklarar att han har mycket saliv och dragit ner på nagelbitandet.

Normala människor ger sig inte på andra människors beteendemönster och hackar, styr och försöker ändra på dem i ett sånt här inledningsskede.
Det är inte friskt. Det är totalsjukt.

Kalle terapeuten förklara det med att Susanna är på sin vakt för tidigare relationer hon varit med om. Men, hur kan hon ge sig på sådana skitsaker?
Hon kan klaga på det och bli oattraherad av det men hon har ingen som helst rättighet att domdera och toppstyra den typen av "tiks" som folk kan ha.

"Hur känns det att jag pratar och kommenterar allt du gör?" säger Susanna. (Det var ju bra självinsikt att hon tar upp det.)
Dock, hon har ingen som helst rättighet att göra så med en främmande människa.
För det första är det totalstört (och tänk er vad jävla psykande om ni mötte en sån person), för det andra, vad är det hon ska bevaka i det hänseendet för att inte hamna i samma mönster som tidigare relationer?

Glöm att hon får en relation genom att haka upp sig på skitsaker och detaljer. Hon måste faktiskt vara djupt psykiskt störd. Jag har inte sett något liknande.
Citera
2021-03-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko

Hon gör verkligen ingen bra reklam för kvinnan med rätt värdegrund. Tycker dock det är talande för hur sprickan mellan män och kvinnor verkar växa.

Sjukt roligt att Anton pratade om hur han kunde vara sig själv med henne. Sen började hon lipa över att han tyckte en låt var rolig och dömde ut alla killar. Satan vad privilegierad man måste vara om man inte tål att någon tycker att en uppenbart humoristisk låt är rolig. Så går det när man under hela sitt liv blivit daltad med. Stackare. Måste vara jobbigt att inte alla tycker exakt som henne.

Kvinnor ska tycka att män är konslolösa och rationella. Män ska tycka att kvinnor är snyftiga och känslodrivna skvallerkärringar. Så har det varit i alla tider. Du tror väl inte att kvinnor födda kring 1900 tyckte att män var vettiga? Nej, karlar var karlar som det då hette, men kvinnorna accepterade det och var trogna och lojala fruar och mammor ändå.

Problemet uppstår först om männen inte accepterar att kvinnorna är kvinnor eller kvinnorna inte accepterar att män är män, utan gör som Susanna och gör slut över ett sexistiskt skämt. Hon kan lika gärna bli lesbisk med en gång för någon vettig man kommer hon aldrig hitta med den inställningen.

Angående Sofia och Anton tycker jag att de skötte sig bra bägge två i grälet om Björn Rosenström. Känslofyllda Sofia reagerade typiskt feminint, blev upprörd, sa ifrån och började senare att gråta. Anton reagerade typiskt manligt, tog diskussionen rationellt och sakligt och stod på sig.

Det är ingen slump att de par som lyckas i detta program (och i livet i övrigt) alltid har en tydlig man och en tydlig kvinna i relationen. Så fort rollerna blir otydliga som i fallet med Susanna och Johan, Ellinor och Samuel samt så många tidigare par, så slutar det med skilsmässa varje gång.
Senast redigerad av avec 2021-03-18 kl. 13:33.
Citera
2021-03-18, 13:30
Medlem
Johan och Susanna.
Susanna är ju störd, och ger sig på precis allt Johan gör. Johan gör inget alls.
Hon stör sig på att han inte säger ifrån. Skulle han säga ifrån skulle hon störa sig på att han tar plats,
som den vita kränkande man han är.

Hon har alla gånger psykopat-drag. Det var bra att hon bad om ursäkt, men det där beteendet
kommer komma tillbaks förr eller senare. När hon mår dåligt, eller är frustrerad, då kommer Johan
få bli hennes slagpåse igen. Desto mer han backar och försöker var tillmötesgående, desto hårdare kommer hon slå. Efteråt kommer hon säga förlåt och ändra sig ett tag. för att sedan gå tillbaks. Psykopatbeteende.

Hennes föräldrar tyckte att hon hade fiskat i "fel vatten" tidigare. Och vi vet alla vad det är för vatten.
Det är knappast feminist-killar med värdegrundsprat på dags-agendan.
Jag var själv i förhållande med en tjej som började bete sig på liknande sätt, skillnaden var att vi
var strax över 20 och Susanna är 31. Jag var tvungen att göra slut med henne.

Lars och Ellinor har det kämpigt. Ellinor är en fin tjej och har mycket känslor och ett emotionellt djup.
Lars möter henne inte där alls, och de är i osynk. Jag tvivlar på att Ellinor kommer att kunna känna sig förstådd och accepterad i det förhållandet. Lars verkar fortsätta på samma inslagna bana som tidigare. (Varför drar han på en resa med polarna mitt i det här projektet - Skulle han inte försöka planera en resa tillsammans med Ellinor istället, är han ens intresserad egentligen?).
Han är inte den personen eller kanske inte är där ännu. Ingen av dem vill den andra illa iallafall. Jag hoppas på det bästa för bägge av dem.

Anton och Sofia:
Ja, den där låten de satt och sjöng tyckte man ju knappt var kul när man var 12-13. Så jag förstår inte riktigt varför de behöver sitta och sjunga den på en midsommarfest när de är 28. Såklart omoget och onödigt.

Samtidigt är det ungefär som med Susanna att allting kommer att vara ett minfält, när de kommer till värderingar. "De sjunger om amning - De försöker sexualisera amning". Så kan man ju hålla på, men det där kommer Anton, och få andra, överhuvudtaget orka med. Osnyggt av Anton, men Sofia lever i sin lilla feminist-bubbla där raggar-låtar från 90-talets första hälft gör livet surt. På tal om våldtäkter - Vad tycker Sofia om statistiken på den etniska bakgrunden hos gm på överfallsvåldtäkter i Sverige? Eller som någon annan nämnde, texterna i rapp-låtar?

Jag tyckte att Anton och Sofia var fina tillsammans, och hoppas fortfarande att de kunde göra något bra av programmet. Men jag tvivlar lite på det, de är lite för olika och har olika bakgrunder. Jag tycker f.ö. inte alls att Anton var omogen när han sa "vi skiter i det". Han försökte reda ut och lösa en osnygg situation, och fick noll chans att prata och reda ut om det, bara lyssna på vad som varit fel. Bra att han kunde sätta sin gräns också.
Citera
2021-03-18, 13:36
Medlem
Facebacks avatar
Underhållande att se den förvirrade bögen Lars genomgå det alla oss andra män måste utstå i våra förhållande. Dom eviga bråken om man inte visar lika mycket känslor och inte älskar dom lika mycket som dom älskar oss osv. Vad är det som tvingar honom att upprätthålla sin heterosexuella charad?

Hemskt att se när Anton våldtog Sofia under dagens avsnitt, och framför hennes woked innestadskompis dessutom! Nu kommer Sofias landsbyggdsförakt bara växa ännu mer.
Citera
2021-03-18, 14:05
Medlem
dialektikers avatar
Usch, vilken vedervärdig, äcklig sång. Sofias reaktion var adekvat. Inte normalt att vuxna sitter och sjunger med i en sån text och inte reflektera över vad de sitter och sjunger.

Men jag reagerade också över att Anton inte lyssnade in Sofia, när hon sa "att det räcker nu" vid matbordet.

Nä, alla killar är inte såna Sofia. Visst kunde jag som är kvinna, skråla med andra killar i fräcka visor vid studentikosa fyllefester, men det där lät som en superäcklig sång som verkligen går över alla gränser.

(Ja, jag tillhör dem som även tycker gangster-rap är så sjuk, att den ens får existera.)
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-18 kl. 14:29.
Citera
2021-03-18, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo

Om Anton och damen fortsätter träffas efter tvseriens slut så hoppas jag han förstår att hon aldrig kommer bli en bra eller långvarig partner till honom. Hon kanske håller ihop en tid pga hennes rädsla för ensamhet, men inom några år kommer hon börja förakta honom för hans fria åsikter. Så han bör vara redo på att det kan ta slut när som helst, och aldrig inbilla sig att hon är lojal mot honom eller uppskattar vad han gör för henne. Det viktiga för henne är att han ska tycka samma som henne. Ovärdigt för en man. Han kan fortsätta ligga med henne, men han slösar då bort tid han skulle kunna använda för att träffa och bilda familj med en sundare mer vettig tjej istället.

Fel tjej blir en stor livstidstjuv.
Sofia är en trevlig tjej som inte uppskattar pubertala visor om våldtäkter o kiss&bajs. Om Anton vill ha en tjej som sitter och skrålar såna visor för full hals kan han väl söka på A-lagsbänken i Alingsås?

Han ger ju annars sken av att han är väldigt nöjd med att bli ihopparad med Sofia, då får han väl slipa av sina kanter och uppföra sig lite mognare. Han sa själv att Rosenström var en favorit i tonåren, kanske dags att släppa det nu då?? Om han o hans polare vill ta en öl själva och sitta och sjunga icke rumsrena slagdängor från tonåren och garva åt gamla minnen är det ingen som missunnar dem det, men att ta sitt pubertala killsnack på en midsommarmiddag med tjejer närvarande var omoget. Han märkte att Sofia inte var road, då droppar man snacket. Punkt.
Citera
2021-03-18, 14:20
Medlem
PaulReedSmiths avatar
Ändrat mig ang. Kalles Kaviar. Gillar honom nu. Så less på allt ältande om trauman och att konstant vara sårad. Dom har tittat på TV och Instagram där kändisar och influencers pratar om "hur mkt ska jag orka med, hur många svek ska jag klara av, hur ska jag kunna vara strak etc" och gråta ut i paret Strömstedts knän. Posera med alla mina känslor i TV efter 3 dagar som gifta? Patetiskt. Uppfriskande att se att Kalles Kaviar istället är en jävla soldat. Blir inget gjort om man som Ellinor ska älta och dissikera varje känsla hon får med en vilt främmande människa!

Bra att han åker iväg själv med. Om man är seriös med giftemålet och ämnar att leva tillsammans så finns det gott om tid att göra saker tillsammans. Ellinor verkar lika känslig som en babyfontanell. Borde lätt kunna hitta någon "kändis" på sociala medier som lever sitt liv som ett öppet sår, så kan de tillsammans älta tills de blir gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in