2021-03-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pader piggelin
Sexologen har med största sannolikhet inte varit med många kvinnor/i många förhållanden utan bara läst teorier i böcker. Ungefär som Evolution gaming snubben förra säsongen; allt han sa var kopierat från någon mer erfaren eller något han hört någonstans.

Angående kaviar:

Förvånad att det är så få som tagit upp hur kantig och obehaglig aura han har? Hon feministen hanterar situationen totalt uruselt (såklart), det är en no brainer och behöver inte diskuteras så mycket enligt mig.
Däremot kaviar, vad är det för fel på honom? Är det bara jag som får väldigt mycket obehagliga vibbar av honom? Det där han sa i senaste avsnittet i det seriösa snacket med sin partner. "Jag var ett sorgset barn, jag var ett krassligt barn". "Jag blev sjuk då helt enkelt". Vad är det han berättar egentligen, jag förstår verkligen inte?

Dessutom berättade hans vän, på bröllopsmiddagen, att han hade gett blod till en patient vid ett kritiskt läge. Jaha? Vem fan hade inte gjort det om möjligheten uppstod? "Det är så otroligt och säger så mycket om kaviar, jag själv skulle givetvis låta kvinnan dö framför mig för det skulle vara en sådan otrolig uppoffring att ge blod i det givna tillfället".

Något är väldigt fel med kaviar.
Nja, själv tkr jag mest kaviar är jobbig, med sitt påklistrade flabb och fjolliga sätt. Känns som han spelar ett spel, så ja situationen kändes delvis spelad och inte som att ngn slog hål på skalet direkt. Sen om han är narcissist, mytoman eller vad vet jag inte. Inte direkt obehaglig dock, hade han varit kroppsligt större och känts mer labil och arg i humöret så kanske.. tror dock han hade funkat som bedragare av ngt slag.

Gällande barnepisoden så kanske han utelämnar saker (eller svt). OM han talar sanning så kan ju ett trauma ge somatiska besvär, kan även vara självskadebeteende
som exempelvis anorexi/bulimi som han kanske inte vill ta upp i tv.

Äh, var väl en sån där intern grej, "wow minns du när vi var på den där grejen". Visst skulle han säkerligen gett blod, men sen att gå in och operera direkt efter? Snarare kan man ju ifrågasätta det, fanns väl fler läkare på plats (kompisen bl.a.?), var operationen tvunget ske direkt eller ens med honom? Kanske en större risk om en snurrig blodgivare som gett en hel del blod ska hålla i skalpellen..
Citera
2021-03-18, 03:55
Medlem
kulturstrategs avatar

Underbart att se dom sitta o sjunga "Vi är pojkarna som busar med flickornas små musar" samtidigt som lilla cp-Sofia blir mer och mer irriterad. Oerhört klockrent! Kudos till grabbarna även om dom var ovetandes om att cp-Sofia och hennes pk-väninnor blev provocerade. O hur Anton(han har gjort sig förtjänt av att kallas vid sitt riktiga namn iom detta) fortsätter att analysera texten efteråt trots att cp-Sofia nu är märkbart upprörd

Vem kunde tro att Fjanto... f'låt , Anton hade mer ryggrad än grävis. Han köpte inte hennes obefogade PK-upprördhet. Han validerade den inte. Härligt att se

Kanske hade jag rätt i min analys som jag gjorde innan säsongen började utifrån den här bilden trots allt... (FB) Gift vid första ögonkastet

Citat:
Bilden ovan är tagen efter experimentet. Det syns hur tydligt som helst att Anton och Sofia är skilda. Deras ansiktsuttryck säger allt. Dom har haft några miserabla veckor fram till skilsmässan. Blir nog även lite irritation och gnabb där. Tycker båda utstrålar ett visst mått av ilska på bilden

Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Bög sexologen har runda stora glasögon, med vanligt fönsterglas i.

Varför har en vuxen människa sådana? Är det något mode bland bögar att leka att man har dålig syn? Obegripligt, och jag trodde bara småbarn ägnade sig åt sådant.
Det finns inte ett vettigt skäl att bära glasögon om man inte behöver. Ingen människa i världen ser bättre ut med glasögon än utan. Nu gör det väl iofs varken till eller från för Kalle då hans skallform påminner om Ingvar Carlssons, men det är ju ändå helt onödigt.

Anledningen till att han bär dom lär vara som en sexuell fetisch. Han kanske inte gillar o få sperma i ögonen när han sugit sin bajspackare till klimax? Samtidigt blir det en upphetsande grej att bära glasögon med intorkad sperma i fogarna när han tar emot kunder eller sitter i TV. Bögar gillar att smyga in nån äckelgrej som inte syns när dom är bland folk. Det är ett sätt att egga sig själv och sin partner i dessa kretsar. Homosexuella som arbetar med mat t.ex kan olla eller lägga små mängder av sperma, bajs eller urin i maten. Det är i princip allmänt känt...

Det finns inget roligare skämt än sanningen. Jag är helt seriös med det jag skriver ovan.
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-03-18 kl. 04:29.
Citera
2021-03-18, 04:15
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Oj, oj, oj. Anton sjöng med i klassisk svensk könsrock och nu kanske det inte blir någon liten Dragomir. Sofia borde nog inte förvänta sig en genusmedveten Spotify-playlist från en genomsnittlig svensk småstadskille.
Citera
2021-03-18, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Underbart att se dom sitta o sjunga "Vi är pojkarna som busar med flickornas små musar" samtidigt som lilla cp-Sofia blir mer och mer irriterad. Oerhört klockrent! Kudos till grabbarna även om dom var ovetandes om att cp-Sofia och hennes pk-väninnor blev provocerade. O hur Anton(han har gjort sig förtjänt av att kallas vid sitt riktiga namn iom detta) fortsätter att analysera texten efteråt trots att cp-Sofia nu är märkbart upprörd

Vem kunde tro att Fjanto... f'låt , Anton hade mer ryggrad än grävis. Han köpte inte hennes obefogade PK-upprördhet. Han validerade den inte. Härligt att se

Kanske hade jag rätt i min analys som jag gjorde innan säsongen började utifrån den här bilden trots allt... (FB) Gift vid första ögonkastet

När jag såg Sofia tänkte jag att hon:
1. Saknar personlighet
2. Saknar humor
3. Saknar självdistans

Självklart alla rätt.
Tyvärr är hon extremt vanlig numera. Någon som är outhärdlig att umgås med. Tyckte det var bra att hennes riktiga jag kom fram. Eftersom hon har en vagina har hon tyvärr ett värde på marknaden. Stackars cuck som fastnar där.

Hon gör verkligen ingen bra reklam för kvinnan med rätt värdegrund. Tycker dock det är talande för hur sprickan mellan män och kvinnor verkar växa.

Sjukt roligt att Anton pratade om hur han kunde vara sig själv med henne. Sen började hon lipa över att han tyckte en låt var rolig och dömde ut alla killar. Satan vad privilegierad man måste vara om man inte tål att någon tycker att en uppenbart humoristisk låt är rolig. Så går det när man under hela sitt liv blivit daltad med. Stackare. Måste vara jobbigt att inte alla tycker exakt som henne.
Citera
2021-03-18, 05:02
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
När jag såg Sofia tänkte jag att hon:
1. Saknar personlighet
2. Saknar humor
3. Saknar självdistans

Självklart alla rätt.
Tyvärr är hon extremt vanlig numera. Någon som är outhärdlig att umgås med. Tyckte det var bra att hennes riktiga jag kom fram. Eftersom hon har en vagina har hon tyvärr ett värde på marknaden. Stackars cuck som fastnar där.

Hon gör verkligen ingen bra reklam för kvinnan med rätt värdegrund. Tycker dock det är talande för hur sprickan mellan män och kvinnor verkar växa.

Sjukt roligt att Anton pratade om hur han kunde vara sig själv med henne. Sen började hon lipa över att han tyckte en låt var rolig och dömde ut alla killar. Satan vad privilegierad man måste vara om man inte tål att någon tycker att en uppenbart humoristisk låt är rolig. Så går det när man under hela sitt liv blivit daltad med. Stackare. Måste vara jobbigt att inte alla tycker exakt som henne.

Ja, hon är lika skadad som Susanna, om inte mer. Folk i tråden är ute och cyklar när dom sågar Susanna för hennes vidriga framtoning och samtidigt låter Cp-Sofia vara. Finner man sexuell njutning i att PK-dominera svenska meskillar genom att säga att man tänker döpa deras framtida son till Dragomir, då är man fullkomligt besatt av den politiskt korrekta demonen. Nu har hon som sagt visat sina rätta färger för dom som trodde att hon trots Dragomirgate och annat ändå var vettig...

Haha, det var riktigt bra tajmat. Och visst är hon extremt privilegierad, precis som Susanna. Något förvånande måste jag ändå säga då jag hade väntat mig att hon, pga sin utseendemässiga avvikelse, var ett gammalt mobboffer. Tjejer som blev mobbade i skolan brukar inte växa upp till lättkränkta pk-horor.
Ellinor verkar ju vara en av dom absolut bästa tjejerna som har varit med i programmet. Jag undrar faktiskt om hon kanske var överviktig som barn och blev mobbad för det? Övervikt är den vanligaste orsaken till att tjejer blir mobbade. Tjejer som ser fula ut i ansiktet men inte är överviktiga blir mobbade i mindre utsträckning än överviktiga. Det skulle förklara varför hon verkar så mycket vettigare och kvinnligare än dom andra två i programmet - och tjejer i övrigt. Hon är ju lika privilegierad som Susanna och cp-Sofia ekonomiskt, men det skiljer ljusår mentalt mellan dom. Antagligen var hon överviktig som barn. Tjejer som var överviktiga som barn växer ofta upp till riktigt bra individer.
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-03-18 kl. 05:08.
Citera
2021-03-18, 05:48
Avslutad
Äcklig låt helt utan finess, förstår reaktionen. Ska man prompt sjunga nåt snuskigt finns bättre alternativ, typ Eddie Meduza.
Citera
2021-03-18, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Många har glasögon för syns skull.

Jag menar det inte som ett skämt utan att de har dem som en accessoar på samma sätt som ringar, klockor o.d., gärna av känd designer. Du kan definitivt inte vara optiker som du säger om du inte vet det.

Klockor är ju också bara för skryt genom att flasha med märken och värde. Alla har ju klocka ändå i mobilen.

Tack.

Helt rätt, jag är inte optiker men har sådan i familjen.
Citera
2021-03-18, 09:06
Medlem
SvaMp_s avatar
Kollat några minuter in på programmet, fan socionombruden är ju seriöst störd i huvet. Jävla tjatkärring som veckor in börjar anmärka allt på killen och börjar redan bryta ner honom.
Han borde avbrya programmet som en gest så svt lär sig att inte ta in sånna människor igen.
Citera
2021-03-18, 09:06
Medlem
Sofia reagerade förstås adekvat på låttexten och hade rationella argument att backa upp med. Anton och hans polare har aldrig fått sin jargong kritiserad förut och Anton har trott att den töntiga texten och att skratta åt den understryker hans underfundiga nördpersonlighet. Han är övertygad om att han är en mycket snäll och god person med lättsam klyftig humor. Han är inte alls van att bli ifrågasatt och har förväntningen att Sofia ska ta hela honom som den perfekta mannen han tycker att han redan är. När hon inte agerar som han förväntat sig och fogar sig, tappar han fotfästet.

Antons fel var inte i första hand den omogna grabbjargongen utan att han vägrade acceptera att Sofia tog illa vid sig och behövde smälta uppkevelsen innan hon kunde prata om den. När han reste sig i vredesmod visade han på stor omognad och brist på empati.

Jag tror de kan bygga något på övriga gemensamma kvaliteter men bara om Sofia har tålamod med Antons barnsliga hållning och om han vågar ta tillfälle till självreflektion, med hennes hjälp.
Citera
2021-03-18, 09:25
Medlem
Jaha, mer hbtq/metoo/värdegrundstjafs i veckans avsnitt då. Sofia borde lämna tullarna och sin filterbubbla lite oftare så bryter hon kanske inte ihop varje gång ngn gång emot hennes totalitära åsiktspaket. "ajabaja, den borde bannas från Spotify, ngn kanske blir sexist". Sen att Björn rosenströms låtar är lite plump raggarrock gör den bara lättare att slå på än den kreddiga negerrappen från usas östkust som glorifierar våld, prostitution och sexism. Var mulatten Sofias kompis också eller var hon ihop med "raggaren"? Sofias kompis var ju vettigare i situationen efteråt än Sofia själv.

Susanna lite självkritisk och tänker att det kanske är bättre att backa ett steg och inte störa sig på ALLT. Lär inte hjälpa i långa loppet, men då kanske de kan stå ut experimentet ut.

Ellinors och Lars match verkar allt sämre. Ellinor har stort behov att prata (kanske väl djupt i tidigt stadium), Lars känns snarare som teflon. De sitter på kyrkbacken och hon pratar om sina tonår, han lägger huvudet på sned, flinar lite och typ säger "ja, men det är ju bra" och stryker henne över ryggen. Inga följdfrågor, inga egna berättelser från sina tonår, bara ett konstaterande. Det är ju inga samtal som flyter, han verkar inte vara en kommunikativ person öht, med kameran gör han mer objektiva analyser och han låter mer som en potentiell arbetsgivare: "jag uppskattar dina känslor och sätt att vara, det är attraktiva egenskaper". Som att han är där rent fysiskt men inte mer (finns det ens ngt mer?) på en liten paus av sex och vardagsliv som andra har innan nästa volontärresa, fallskärmshoppning, Vasalopp.

Har han haft en svår barndom, fattiga föräldrar eller vad? Verkade väldigt betagen av Ellinors föräldrar och deras hus. Verkade vara ganska standard medelklassfamilj, inte heller så extraordinärt med hus med fruktträdgård i många medelklass- eller arbetsklasshem. Lät som han verkade drömma om något onåbart, kanske kändes så som åttaåring och inte som den (borde vara) hyfsat rika ögonläkare han är idag.. Eller han kanske har haft full sjå att åka på välgörenhetsresor till Afrika?
Citera
2021-03-18, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Sofia reagerade förstås adekvat på låttexten och hade rationella argument att backa upp med. Anton och hans polare har aldrig fått sin jargong kritiserad förut och Anton har trott att den töntiga texten och att skratta åt den understryker hans underfundiga nördpersonlighet. Han är övertygad om att han är en mycket snäll och god person med lättsam klyftig humor. Han är inte alls van att bli ifrågasatt och har förväntningen att Sofia ska ta hela honom som den perfekta mannen han tycker att han redan är. När hon inte agerar som han förväntat sig och fogar sig, tappar han fotfästet.

Antons fel var inte i första hand den omogna grabbjargongen utan att han vägrade acceptera att Sofia tog illa vid sig och behövde smälta uppkevelsen innan hon kunde prata om den. När han reste sig i vredesmod visade han på stor omognad och brist på empati.

Jag tror de kan bygga något på övriga gemensamma kvaliteter men bara om Sofia har tålamod med Antons barnsliga hållning och om han vågar ta tillfälle till självreflektion, med hennes hjälp.

Bra formulerat. Säkerligen kan dem bygga något ihop trots Antons barnsliga sida. Det återstår att se.

Förra avsnittet fick vi höra "maten är vidrig". En mening som sällan hör hemma vid matbordet mellan två vuxna människor. Dagens avsnitt uppenbaras den sidan av honom åter igen, denna gång djupare.

Frågan är om Sofia är villig att ge Anton en chans att skärpa till sig? Barn och hus är menat som permanenta händelser och hon behöver vara säker på att Anton är en man som har empati nog för att klara det.
Citera
2021-03-18, 09:45
Medlem
Använd spoiler tag förfan.
Senast redigerad av sweintoo 2021-03-18 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in