Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Jisses du är ju ung! Du har alla möjligheter i livet framåt! Det är svårt att hantera vissa saker i livet - såklart ångrar vi en del saker vi gjorde - eller kanske inte förmådde... men det är mänskligt! Om detta är jobbigt för dig så kanske du borde lufta det lite grand med ngn professionell - och hitta sätt att komma vidare. Kanske lära dig något på vägen.
Det handlar inte om då:et - nu:et - framtiden - det handlar om resan - livsvägen. Vi lär oss av allt vi går igenom. Good and bad.
Jo jag har många möjligheter och är inte orolig för framtiden. Mitt bekymmer är att jag varit ute ur leken ett tag och undrar vad det innebär. Är det någon idé att söka relation när man är färsk från fördärvet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sexston
Paniken man får när man inser att man är i din ålder fast att man är omogen, då blir det illa.
Har ingen panik, är glad över att det går bättre nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bonnatorp
Ingen aning.
Själv är jag 25 och nyss färdig med en utbildning som visade sig inte ge något jobb. Finns en massa jobbtillfällen, men ingen vill ha en nyexaminerad.
Och för det vill jag ta livet av mig.
Jag har inga utsikter på att bli rik, bara skuldfri och inte behöva oroa mig för mat på bordet när mamma dör.
Och det går inte. Det är bara omöjligt.
Eller ja, jag har väl utsikten att plugga till sjuksköterska.
Skitkul med tre års utbildning till.
Vilken nivå pluggade du på, det borde väl ha öppnat många dörrar för vidareutbildning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Etta.Place
Du har antagligen lärt dig andra saker av vad du gått igenom. Så gammal är du inte, och så långt "före" är verkligen inte alla andra i din ålder.
Mycket möjligt