2021-03-18, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja eller ett pass där det ger personen rätt att uttala sig i mening av egen vilja, och ej i mening av andras vilja

Skulle läggas in en liten * på folks personnummer i tex fastighetsregistret, precis som leasingspärr i bilregistret.

Märta Fillifjonkan Tadelsjö
Fastigheten Tomtebolyckan 44/93*

* personen har god man/fastigheten gåvo/testamentsspärrad.
2021-03-18, 08:58
Medlem
Jag förstår inte att det fortfarande inte verkar ha gått in i huvet på en del. Det framgår tydligt av den inlänkade MUF sammanställningen att avtal otvetydigt föreligger. Esbjörn saknade inte rättshandlingsförmåga varken vid avtalspåskriften eller vid MUF. Tvång föreligger inte.
Här borde det vara solklart vad som gäller.
Det som var nytt var att Esbjörn uppgav att han inte förstod vad han signerat. Vilket jag tycker är en ny efterhandskonstruktion eftersom ånger inte funkar. Med varför signerar han avtalet och även paginerar varje sida? Fattar man inte så frågar man eller vägrar skriva. Han har ju försjutton dessutom varit ingenjör så han har ju en del i skallen. Han var ju rättsförmögen (eller vad det kan heta).
2021-03-18, 09:01
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
En senil person är mycket olämplig. Vem tänker du initsierar en sådan undersökning på en person som Wresbjörn?
Han har inga barn och hans Sambo är död. Det ligger i en demens sjukdoms natur att vilja dölja sitt tillstånd för omgivningen. Man slutar inte skämmas för att man är gammal och man vill behålla sin värdighet fast man är gammal.

Jag tvivlar på att Vresbjörn själv skulle söka för detta. För att nästan ingen gör det på eget bevåg.

Med det inte sagt att Vresbjörn är dement. Men vi vet inte att han inte är det. Som sagt en demens utredning.
Men bara kognitiva funktionsnedsättning kan vara nog så besvärliga.
Här kan du läsa om Kognitiv hälsa och funktion under åldrandet från statens utredningar.
http://www.sou.gov.se/wp-content/uploads/2013/05/eb6fc16d.pdf

Med tanke på att han undersökts 2010, 2012 och nu 2020, så finns det uppenbarligen personer i Esbjörns närhet, eller Esbjörn själv, som initierar undersökningar.
2021-03-18, 09:05
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Trams.

Göran Persson var en föredetting när detta hände. Ebba Busch aspirerar på att regera landet från nästa år. Viss skillnad.

Nog för att alla partiledare innerst inne drömmer om att bli statsministrar, men Ebba har väl inte uttalat den ambitionen till 2022? Hennes parti har minst folkligt stöd av de som kan tänkas ingå i hennes block.
2021-03-18, 09:07
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Binninge är en störd stalker och pedofil han ska överhuvudtaget inte husera i svenskt rättsväsende.
Håller med, han hör inte hemma inom rättsväsendet och det är inte inom detta han verkat (även om han använder sig av det).

Han har verkat i projekt ”kasta skit på Ebba så hon kroknar”. Detta har han lyckats ganska bra med!

Jag tror aldrig han trodde det rättsligt skulle gå vidare. Hann öste på med massa dynga som höll tjafset igång. Det var kört i Tingsrätt men han tog gyttjebrottning i stället och där svarade Ebba upp med samma mynt (förtalet). Klantigt av Ebba!
2021-03-18, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja eller ett pass där det ger personen rätt att uttala sig i mening av egen vilja, och ej i mening av andras vilja
Det är ett problem eftersom det inte finns någon tillsyn som ser efter personer som utsätts för sådana som Monica Pernroth Lüllmaa. Häxan från helvetet som tar över svaga personer och övertar såväl vilja som ekonomi.

25 Augusti lägger häxan ut en länk till kommunistblaskan som i stort sett är det enda häxan tapetserar sin fb sida med.
Rubriken är Tokstollar och rasister i svenska rättssalar. Det är exakt det pedofilgänget levt upp till .

https://www.facebook.com/100002181707045/posts/3297748070307884/?d=n

Och råsossen Karlsten såklart..
https://www.facebook.com/100002181707045/posts/3225475930868432/?d=n
Senast redigerad av Analias 2021-03-18 kl. 09:13.
2021-03-18, 09:08
Medlem
DN har tagit in en insändare från en H*sse Joh*nsson som sprider Fake News och (i likhet med en och annan här i tråden) jämställer EB med en äldrebedragare. *=a

I insändaren påstås att Esb har bedömts ha en kognitiv nedsättning av läkare. Dessutom ges en mycket märklig beskrivning av hur fastighetsaffären gick till. Jag är helt övertygad om att DN i likhet med andra tidningar begär ut alla dokument från TR i Uppsala och därför har tillgång till protokollet från MUF. Det protokollet borde DN ha publicerats i stället för detta lögnaktiga dravel. Men jag betvivlar att man från DNs sida har något som helst intresse av att ge en objektiv redovisning av fastighetsaffären. Jag undrar faktiskt om denne HJ ens existerar IRL. Det okunniga och oinformerade tyckandet skulle kunna vara ett helt eget hopkok från DN för att få igång drevet igen. Det har ju avstannat något efter det att Binninge körde i diket med hela komplotten.

https://www.dn.se/insandare/busch-borde-backa-och-be-81-aringen-om-ursakt/

Citat:
När ledaren för ett riksdagsparti, som säger sig måna särskilt om äldre, tycks ägna sig åt snarlik metod för att komma åt ett hus, visserligen något medfaret, men som den gamle ägaren mig veterligt inte har lagt ut till försäljning, kallar samma partiledare detta för ett ”juste” avtal mellan två likvärdiga parter. Mannen har av läkare dessutom bedömts ha en kognitiv nedsättning.

Den gamle mannen har tydligen blivit uppringd eller fått besök av kvinnan ensam i sin bostad. Utan en tanke på att sälja från början har han ändå på något sätt blivit övertalad att avyttra fastigheten, dessutom till ett tveksamt lågt pris. I det ljuset verkar ju hennes besök gränsa till ovan nämnda tveksamma metoder.
Senast redigerad av Tjelovek 2021-03-18 kl. 09:10.
2021-03-18, 09:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Exakt, har man inte förstått det pikanta i att KDs partiledare skulle kunna vara inblandad i vad en del skulle beskriva som ett åldringsbrott med 4 miljoner i potten, förstår jag inte varför man bryr sig om fallet överhuvudtaget.

Men jag anser att vi inte ska döma var sig Ebba eller Esbjörn, det är rättens arbete.

Om Esbjörn visar sig ha uppenbara kognitiva störningar, blir detta väldigt jobbigt för KD.

Det är fakta, och det håller man med om oavsett vems sida man står på.

Det finns inga fyra miljoner i någon pott.

Om du investerar fyra miljoner på en fastighet, renoverar den för ytterligare tre och säljer för åtta, då finns det 780 000 i pott. Resten är dina egna pengar som har fått jobba.
2021-03-18, 09:13
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Endast någon med vinklad moral hävdar att den är subjektiv.
Självklar har moral och Etik förändrats över åren.
Vi har varken etterstupor eller allmäns gängningar på torg längre.
Och nu är det 2020 så vi får ju utgå från någon form av samhälls moral nästan alla av oss ställer upp på.
• Man slår inte barn.
• Man försöker som vuxen människa bets sig med hyfs ute samhället
• Man lurar inte gamla människor.

Vi skulle säkert kunna hitta väldigt mycket mer som är någon form av icke subjektiv moral.

Moral är subjektiv, det skriver du ju själv.

Vad jag anser acceptabelt, skiljer sig från ditt acceptabla. Vad vårt gemensamma acceptabla skiljer sig från andras acceptabla osv.

Vi slår inte barn i Sverige lagligt. Men det är nog många invandrare som skiter i det. I deras kultur, där de kommer ifrån, slår man barn. Deras moral, skiljer sig från vår.
2021-03-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Jag förstår inte att det fortfarande inte verkar ha gått in i huvet på en del. Det framgår tydligt av den inlänkade MUF sammanställningen att avtal otvetydigt föreligger. Esbjörn saknade inte rättshandlingsförmåga varken vid avtalspåskriften eller vid MUF. Tvång föreligger inte.
Här borde det vara solklart vad som gäller.
Det som var nytt var att Esbjörn uppgav att han inte förstod vad han signerat. Vilket jag tycker är en ny efterhandskonstruktion eftersom ånger inte funkar. Med varför signerar han avtalet och även paginerar varje sida? Fattar man inte så frågar man eller vägrar skriva. Han har ju försjutton dessutom varit ingenjör så han har ju en del i skallen. Han var ju rättsförmögen (eller vad det kan heta).

Han ska ju dessutom enligt allt prat ha sagt nej till pensionatsvärdinnans lååååga bud som han fått tidigare. Så han kan ju säga nej.
2021-03-18, 09:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Skulle läggas in en liten * på folks personnummer i tex fastighetsregistret, precis som leasingspärr i bilregistret.

Märta Fillifjonkan Tadelsjö
Fastigheten Tomtebolyckan 44/93*

* personen har god man/fastigheten gåvo/testamentsspärrad.

Det är helt klart en bra sak, detta borde varit där redan som du skriver, precis som i körkortet ang glasögon, eller finns det kvar ??
2021-03-18, 09:24
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
DN har tagit in en insändare från en H*sse Joh*nsson som sprider Fake News och (i likhet med en och annan här i tråden) jämställer EB med en äldrebedragare. *=a

—-

https://www.dn.se/insandare/busch-borde-backa-och-be-81-aringen-om-ursakt/

Med så många goda o dåliga ingredienser kan både tråden och artiklar flöda med olika vinklingar. DN är en vänstertidning så inget förvånar!

Det borde vara i Ebbas och Esbjörns intresse att avsluta? Jag tror Esbjörn är trött på uppmärksamheten och att ha journalister i hasorna...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in