2021-03-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Blå
Såg ett klipp när CW var med i HH. GW och LL var och också där. Klippen låg på FB. DH ställde en fråga som rör ifall GM kan bli åtalade för VT ifall ST saknas men man är gifta. GW hänvisade till en dom från HD där GL suttit med och dömt. Domen klargjorde att SM kan bli dömd för VT men även SO ifall ST saknas även fast SF eller G föreligger.

Inser ni hur sjukt jävla jobbig en text är att läsa när man kör med förkortningar på varenda jävla ord. Sluta med det!

Håller med. Jag hängde med till sista meningen, men sen tappade jag mig i vad SM, SO, SF och G stod för.
Citera
2021-03-18, 10:01
Medlem
Det är Ramberg inte Massi Fritz
Citera
2021-03-18, 10:02
Medlem
Mer.info.007s avatar
MÄ var nog inte chockad efter den påstodda väldtäkten.
Citera
2021-03-18, 10:03
Medlem
Att bli intagen för psykiatrisk tvångsvård är svårt så hon måste ju vara riktigt sjuk.
Citera
2021-03-18, 10:04
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Om den nu aktuella ljudfilen är en sekvens på samma sätt som kvinnan presenterade förra gången en av hennes påstådda våldtäktsmän hamnade inför rätta, där hon omedelbart efter uppvaknandet från ett närmast medvetslösa tillstånd lyckas hon sätta på telefonen för en ljudinspelning, då bör väl åklagaren fundera ett varv kring detta. I vart fall fundera kring om det är hela inspelningen och inte en klippt version som då.

Lambertz tycks samtidigt ha fått något kalla fötter i häktet, skriver inlaga om att förhörsledaren kan ha "feltolkat" vad han sagt. I ett sånt här fall är det viktigt för en anklagad att ha en redogörelse över händelseförloppet som inte ändras över tid. Om Lambertz ändrar sin historia efter att ha blivit presenterad inför bevisning så minskar förstås tillförlitligheten för hans version. Exempelvis om ljudfilen visar att han eller kvinnan sagt något som han inledningsvis förnekat.

Varje fall bedöms väl utan bias med bara fakta? Sedan bedöms trovärdighet och tillförlitlighet. Fail på första, andra blir ju avgörande av bevisning.
Citera
2021-03-18, 10:07
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ju inte så lätt att veta om någon säljer sex. Känner du henne?
Jag var vän med henne på Facebook (hon stängde av sitt konto igår). Jag känner henne inte personligen, men för ett par år sedan måste hon ha närmast frenetiskt sökt vänskap med olika personer och jag måste ha accepterat hennes vänskap eftersom vi hade många gemensamma vänner (så brukar jag göra, jag kollar inte närmare om personer jag litar på är vän med någon som söker min vänskap). När hon stängde ner sitt konto, så hade vi över 150 gemensamma vänner.

Jag tog kontakt nu på morgonen med en person som brukar ha koll och som också var vän med henne. Han sa att hon är lite samma typ som Regina Lund eller Unni Drougge, apropå Lunds problem med hyresvärden eller Drougges problem med sina lösspringande kamphundar.

Hon är helt enkelt en "tokig brud" som man inte ska släppa för nära inpå livet, för då blir det problem.
Citera
2021-03-18, 10:08
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Jag har inte varit i den situationen, men är det inte så att den förhörde efter förhöret ska få tillfälle att granska och anmärka på förhörsprotokollet? Om så, borde Lambertz redan tidigare fått den möjligheten.

Å andra sidan framstår det kanske som att Lambertz inte menar att det som står i förhörsprotokollet är fel, men att det han sagt kan tolkas på ett felaktigt sätt. Kanske ska man inte lägga för stor vikt vid det här, men Lambertz tycks ju oroad för något som sagts i förhöret.

Det ska väl fungera så men det betyder inte att det alltid klaffar. Jag tänker på rättegången mot ASAP Rocky förra året där vittnen hävdade under rättegången att de vittnesredogörelser som dokumenterats för dem var missuppfattningar.

Jag har också hört jurister som angett just detta skäl till att en advokat alltid bör vara med.

Citat:
Ursprungligen postat av loal
Endast likvida medel räknas som sexköp

Det är inte vad det står i förarbetena till sexköpslagen, där anges explicit alkohol som betalmedel.
Citera
2021-03-18, 10:12
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog

Oj, det är bäddat för en perfekt storm här!

Svenska rättssystemet står inför Ragnarök liksom!?
Citera
2021-03-18, 10:13
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:

Same shit but different names
Citera
2021-03-18, 10:13
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
EA läser på juristprogrammet. Antagen VT 2016. Inte läst sedan vt 2020 då hon läste straffrätt som hon inte klarade av. Hon har bara läst 94 HP på 5 år. Kom in med högskoleprovet.

Ser man på. Fast bara 94 HP på 5 år är skitdåligt. Så hon kom genom högskoleprovet, vi får väl tro på det. Helt superkorkad är hon inte i det avseendet annars hade det väl sett ännu värre ut.

Citat:
EA har varit intagen för psykiatrisk tvångsvård och även överklagat fortsatt psykiatrisk tvångsvård ärende 12332-13.

Målnr från förvaltningsrätt? Vilken i så fall?

Citat:

Självaste virrpannan Ramberg alltså.
Citera
2021-03-18, 10:15
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ser man på. Fast bara 94 HP på 5 år är skitdåligt. Så hon kom genom högskoleprovet, vi får väl tro på det. Helt superkorkad är hon inte i det avseendet annars hade det väl sett ännu värre ut.

Målnr från förvaltningsrätt? Vilken i så fall?

Självaste virrpannan Ramberg alltså.

Vad har hon emot Lambertz? Han kanske är känd i dom kretsarna som en horbock?
Citera
2021-03-18, 10:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic

Möjligt att hon klarade högskoleprovet men med en sådan här tjej kan man inte lita på något, hon köpte kanske ett manipulerat resultat för sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in