2021-03-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Hon har enligt ovan dom kört med sömn och berusning minst en gång alltså. Vilken jädra sopa.

Tacksamt att hon drar tillbaka alla feministers ( kvinnors) arbete 20 år.

Oavsett vad som skrivs om en kvinna så drabbar hennes agerande kanske fler personer framöver.

Jag har två döttrar och jag är förbannad!

Exakt!

Man kan säga att just i GL:s fall handlar det om karma, men tyvärr är han inte den enda drabbade i härvan. Vi alla är en sorts offer när vissa personer sätter det i system att missbruka systemet.

Resurserna går till trams istället för att lösa riktiga problem istället för att försöka skaffa fram mer knarkpengar åt damerna på skattebetalarnas bekostnad.

Att GL sen hade för avsikt att hjälpa denna idiot gör det både komiskt och tragiskt.

Jag är dessutom helt övertygad om att GL INTE har köpt en prostituerad, eftersom han säger att han inte har gjort något fel. Jag tror på honom. Att köpa sig en människokropp är ju fel enligt lagen - och det vet GL.

Men att hjälpa ett "brottsoffer", supa ihop med henne och sen ligga med henne är ju inte "fel" i lagens anda. Det är bara moraliskt tvivelaktigt i mina ögon som GL kan fullständigt strunta i. Det står inget om denna scenario i lagboken.

Många människor sysslar med tvivelaktigheter, men man hamnar inte i finkan för dem, eftersom de inte är olagliga sådana. Och det är ju detta saken måste handla om.
Citera
2021-03-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det varierar. T ex "klippt ut en sekvens av filen", "lämnade ifrån sig en kortare version". Poängen är oavsett att agerandet har bedömts i båda domstolarna fristående från manipulationsfrågan.

Sanningen, hela sanningen och ingenting annat än sanningen - ska t.ex. vittnen berätta i en rättegång.

Nu är ju MÄ inte samma sak som ett vittne, men det blir svårt att betrakta en DEL av ett bevismaterial som sanningen. Särskilt när just DEN delen innehåller bara det som eventuellt skulle kunna tala till hennes fördel. Men i större sammanhang - hela spelningen - inser man att så ser inte "hela sanningen" ut. Hon säger själv att hon "njöt" av våldtäkten.. Det klippte hon bort, men det menar hon var en "slump"..
Citera
2021-03-18, 09:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Stämmer nu detta är det ju helt fantastiskt, här snackar vi KARMA, sliskiga gubbkuken GL köper sex på Julafton, helt underbart ju!

(En fundering, vad har SVTs statsvetare Katarina Barrling och GL för relation, hon stöttade honom omedelbart med hjärtan på GLs Facebook, knullar GL henne också, Katarina är en mycket snygg kvinna.)

GL har betalat för sex med juridisk rådgivning till EA men jag vet inte om det är en valuta som innebär att det är sexköp i juridisk mening. Rimligen har hon försökt med utpressning mot GL också men GL är väl för principfast för att gå med på det och han har står emot trycket att hela världen tycker att han är en idiot.

Personligen har jag inget emot om två vuxna har frivilligt sex med varandra även om de utbyter betalning, det är deras ensak. Men det är härlig karma att GL åker dit när han hjälper en bedragare att sätta dit andra oskyldiga män. Hoppas GL åker in i fängelset för våldtäkt trots att detta bara är ännu ett bedrägeri från Elvira som hon förtjänar ett långvarigt fängelsestraff för. Att han får sitta något år innan EA begår några bedrägerier till och GL får upprättelse, i likhet med TQ, vore kanske den mest vackra utgången.

Det är i alla fall tveklöst så att EA kommer fortsätta med sina bedrägerier ända tills hon själv buras in i fängelset. Har hon gjort detta fyra gånger så lär hon inte sluta självmant. Hur många till som EA har vi egentligen lös på gatorna i Sverige, hur många oskyldiga män sitter i fängelset pga detta, hur många har fått sina liv förstörda?
Citera
2021-03-18, 09:27
Medlem
Gizurs avatar
Om den nu aktuella ljudfilen är en sekvens på samma sätt som kvinnan presenterade förra gången en av hennes påstådda våldtäktsmän hamnade inför rätta, där hon omedelbart efter uppvaknandet från ett närmast medvetslösa tillstånd lyckas hon sätta på telefonen för en ljudinspelning, då bör väl åklagaren fundera ett varv kring detta. I vart fall fundera kring om det är hela inspelningen och inte en klippt version som då.

Lambertz tycks samtidigt ha fått något kalla fötter i häktet, skriver inlaga om att förhörsledaren kan ha "feltolkat" vad han sagt. I ett sånt här fall är det viktigt för en anklagad att ha en redogörelse över händelseförloppet som inte ändras över tid. Om Lambertz ändrar sin historia efter att ha blivit presenterad inför bevisning så minskar förstås tillförlitligheten för hans version. Exempelvis om ljudfilen visar att han eller kvinnan sagt något som han inledningsvis förnekat.
Citera
2021-03-18, 09:28
Medlem
Mer.info.007s avatar
Oskyligt dömda personer är synd också för deras Anhöriga
Citera
2021-03-18, 09:32
Medlem
Någon som känner EA - har hon gjort Fittbitcheri (för pengar o efterföljande utpressning/polisanmälningar) till yrke/livsstil?

Eller har hon helt enkelt otur o väljer umgänge med fel män o blir utnyttjad och
bevisningen - männens beteende uppnår inte bevisadmässigt våldtäkter?
Citera
2021-03-18, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Undrar om han begärde skadestånd hos JK?

Det jag har hört (jag har aldrig blivit utsatt för våldtäkt själv hitintills ca 45 år nu) är ju att våldtagna kvinnor har mycket svårt (mentalt) att ha sex igen, på väldigt, väldigt länge. Men så var "psykologin" förr.

Men att gå ut och festa, dricka sig redlös och dra hem okända fulla karlar från krogen (igen, eller gå hem till dem), nej, det tror jag inte de gör.

Exakt. För vad skulle mobilen hjälpa henne om hon på riktigt BLEV våldtagen. Att hon sen själv kunde konstatera i efterskott (som i DU:s fall) ATT så har skett hjälper ju inte mot självaste brottet.

Hur många gånger ska hon utsätta sig för att bli "våldtagen" och spela in det - istället för att undvika situationer där det överhuvudtaget är möjligt?

Att hon istället spelar in våldtäkten, men att både hon OCH väninnan är så berusade/nerknarkade att ingen av dem har klara minnesbilder av kvällen plus att väninnan skulle inte ha kunnat försvära BO, eftersom även hon låg däckad - låter ju inte särskilt trovärdigt om den storyn skulle komma från någon som de facto har blivit våldtagen.

Jag tror inte att Hagamannens offer skulle supa sig redlösa och sen dra hem vilt främmande män från fester/restauranger.
Citera
2021-03-18, 09:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Vore kul att få reda på hur mycket pengar hon har pressat GL på?

Kan ju undra hur många män som blivit utpressade och har betalt till EA. De vågar knappast träda fram utan att GL frias men kanske inte ens då. Det är nog för hög risk att berätta om detta oavsett utgången för GL.
Citera
2021-03-18, 09:36
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Slängde faktiskt iväg ett mess till CW. Inte så insatt i stormarna runt feminism, men hennes tvärsäkra påståenden på IG gör mig mörkrädd på riktigt.

Källgranskning? Bevis? Domstolen dömer?

Här har vi möjligen en psykiskt sjuk människa utan koll på andra än sig själv ( liven hon förstör i efterdyningarna finns inte) som tillåts härja fritt. ( EA)

Har även en son och han hade kunnat stöta på henne eller liknande.... gaaah!!!!

Självklart minimerar jag inte kvinnor som blivit utsatta, men en kvinnas ord är inte bara sanning. Det finns sjuka och obehagliga kvinnor.

Jag hoppas att det här blir en stor ögonöppnare för de som inte kan tänka annat än ”män” och ”kvinnor”. Mannen kan vara offret likaväl som kvinnan.

I detta fall så får förhoppningsvis fakta reda ut vilket (utan manipulation?)
Citera
2021-03-18, 09:36
Medlem
Ksenia74s avatar
Jag vill veta vem som gjorde anmälan mot GL ,det skall tydligen röra sig om en känd jurist.
Citera
2021-03-18, 09:37
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Nej, GL är en laglydig man.

Han ville hjälpa en ung kvinna med ett åtal hon råkat ut för. De blev vänner. Han trodde det var mer. De hade sex.

Men hennes yrke var att sälja sin kropp, hon är eskortkvinna. Hon vill ha betalt.

Men GL är laglydig, han köper inte sex av horor. Kvinnan EA tog nu till det polisen vet att horor brukar göra med kunder som inte betalar, tokstollan anmälde GL för våldtäkt.

EA förstod inte att nu kommer media-stormen att drabba henne och de andra i hennes prostitutionsnätverk.

Hon kommer att vara evigt känd som horan GL satte på då han trodde de var vänner!

Jag har svårt att tro att GL skulle ha betalat henne en specifik summa för för just sex.

Däremot kan han mycket väl ha hjälpt henne ekonomiskt med lån eller gåvor på ett sätt som formellt inte kan räknas som sexköp.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Allt i historien stämmer mycket bättre om man utgår ifrån att hon är prostituerad. GL skiljer sig från sin fru. Tar som tröst hem en prostituerad som han känner via ett annat fall, han går inte ut och letar prostituerade med sitt kända namn. Hon sover över för sex. Det behövs en massa alkohol för att klara honom som kund, han är 71. Sedan börjar julklappsutdelningen och han får vad han betalat för. Hon är utfattig och i behov av pengar och ser då sin chans att få 100.000 kr i skadestånd av honom via domstol. Kanske att hon också hatar honom för att han köpte henne. Kanske också att något hände i hans lägenhet, han sa eller gjorde något dumt men inte i närheten av våldtäkt. Därefter behövde hon fundera i några veckor hur hon med sin stora erfarenhet av polisanmälningar skulle lägga upp det. GL vet att hon ljuger om allt så han räknar med att vinna målet och går ut med sitt namn.

Allt stämmer logiskt. Fanns många logiska luckor innan. En 30-åring snygging hamnar inte stupfull under en 71-årig kändisjurist och metoo-bejakare ensam i hans lägenhet på julafton.

Oklart om hon regelmässigt skulle sälja sex, finns några sådana påståenden i tråden men inget kan anses som bekräftat alls.

Däremot hon mycket väl vara en s k sugarbabe. Utnyttjat GL för råd och kanske även pengar och i gengäld erbjudit sällskap. När det till slut blev sex är det möjligt att självhatet och ångesten blev för stor. Fördelen med att det är GL och så stor uppmärksamhet är att vi kommer att få en full genomlysning av det här framöver.
Citera
2021-03-18, 09:39
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jag vill veta vem som gjorde anmälan mot GL ,det skall tydligen röra sig om en känd jurist.

Massi-Fritz? Var inte det namnet inblandat i någon av MÄ:s tidigare debacler?

Kan ju snurra för mycket nu, men inte helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in