Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Ja, denna effekt stämmer! Jag har själv suttit och druckit öl med en asiat en kväll. Efter två öl förstod man inte ett ord vad han pratade om, men han var glad! Det sägs att även en del samer i Sverige har denna genvariation. De som åker till Jokkmokk marknad har säkert sett något liknande.
Den mongoliska kvinnan kanske har
samma ord för frivilligt sex och för våldtäkt på sitt mongoliska språk? Mongoliska män kanske lägrar sina kvinnor med våld som Djingis Khan? De kanske i sina hemländer hoppar fettdrypande av sina rid-jakar, drar in kvinnorna i håret i sina mongoliska tält och sätter igång efter ha druckit med henne lite fermenterad jak-mjölk? Så det hela är kanske en språkförbistring, en kulturkrock?
Eller så kanske den mongoliska kvinnan såg fram emot ersättningen på 115 000 kronor för GLs påsättning efter en rättegång. För det kan hon kanske köpa en flock jakar att ha med sig i hemgift i nästa äktenskap med en arvtagare till Djingis Khan?
I tråden nämns det även att hon hade en son med den första mannen som anklagats för våldtäkt. Frågan är var sonen var på julafton? Hade hon skickat hem sonen till Mongoliet eller var den också med i GLs hus?
Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Om kvinnan nu är en mongol (med den vanliga genvariationen), så hade det nog räckt med två julöl för att hon skulle bli berusad.
Vi kan nog inte utgå ifrån att GL avsiktligt försökte supa henne under bordet. Det är sådant som tonåringar gör. Det är trots allt inte speciellt kul att ha sex med en medvetslös kvinna som när som helst kan spy på dig. Jag kan inte tänka mig något mer avtändande. Det är mycket roligare med glada, våta och tända kvinnor.
Jag tror nog att han blev lite orolig när hon slocknade. Skulle gissa att han la henne i framstupa sidoläge i soffan och gick själv och lade sig i sovrummet med högerhanden efter en stadig whiskey.

Om det handlar om kulturkrock, språksvårigheter och asian flush har vi receptet på katastrof och exempel på synnerligen dåligt omdöme.
Nej, jag tror inte Lambertz medvetet söp henne under bordet. Men om Lambertz nu blev lite orolig när hon slocknade hur kan det då komma sig att hon vaknar av att han håller på med ett sexuellt övergrepp? I mitt huvud kommer normalt funtade personer inte på tanken att försöka ha sex med någon som är utslagen. Jag får inte ihop historien.
Min gissning är att Lambertz har tittat lite för djupt i glaset sedan hans hustru gick bort och blivit lite småalkad. I så fall är det inget konstigt om han bjuder lite ymnigt på julafton. Då vill han själv dricka.