2021-03-17, 16:07
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pader piggelin
Sexologen har med största sannolikhet inte varit med många kvinnor/i många förhållanden utan bara läst teorier i böcker. Ungefär som Evolution gaming snubben förra säsongen; allt han sa var kopierat från någon mer erfaren eller något han hört någonstans.

Angående kaviar:

Förvånad att det är så få som tagit upp hur kantig och obehaglig aura han har? Hon feministen hanterar situationen totalt uruselt (såklart), det är en no brainer och behöver inte diskuteras så mycket enligt mig.
Däremot kaviar, vad är det för fel på honom? Är det bara jag som får väldigt mycket obehagliga vibbar av honom? Det där han sa i senaste avsnittet i det seriösa snacket med sin partner. "Jag var ett sorgset barn, jag var ett krassligt barn". "Jag blev sjuk då helt enkelt". Vad är det han berättar egentligen, jag förstår verkligen inte?

Dessutom berättade hans vän, på bröllopsmiddagen, att han hade gett blod till en patient vid ett kritiskt läge. Jaha? Vem fan hade inte gjort det om möjligheten uppstod? "Det är så otroligt och säger så mycket om kaviar, jag själv skulle givetvis låta kvinnan dö framför mig för det skulle vara en sådan otrolig uppoffring att ge blod i det givna tillfället".

Något är väldigt fel med kaviar.

Nejdå, undertecknad såg hans personlighet redan innan säsongen började - genom att läsa av hans ögon.

Det anmärkningsvärda i berättelsen var ju inte att han gav blod, utan att han gav blod och sen vinglade in i operationssalen med blodpåsarna och utförde en lyckad akutoperation. Stjärtpolaren som drog historien stod uppenbarligen i skuld till Lars.

Absolut kan en flyttning i barndomen skapa trauma. Det är inget som ska underskattas. Jag tror att det påverkade Lars men inte på det sätt han förmedlade till Ellinor. Han ville framstå som känslig.
Citera
2021-03-17, 16:08
Avslutad
Citat:
Sexologen har med största sannolikhet inte varit med många kvinnor/i många förhållanden utan bara läst teorier i böcker. Ungefär som Evolution gaming snubben förra säsongen; allt han sa var kopierat från någon mer erfaren eller något han hört någonstans.

Angående kaviar:

Förvånad att det är så få som tagit upp hur kantig och obehaglig aura han har? Hon feministen hanterar situationen totalt uruselt (såklart), det är en no brainer och behöver inte diskuteras så mycket enligt mig.
Däremot kaviar, vad är det för fel på honom? Är det bara jag som får väldigt mycket obehagliga vibbar av honom? Det där han sa i senaste avsnittet i det seriösa snacket med sin partner. "Jag var ett sorgset barn, jag var ett krassligt barn". "Jag blev sjuk då helt enkelt". Vad är det han berättar egentligen, jag förstår verkligen inte?

Dessutom berättade hans vän, på bröllopsmiddagen, att han hade gett blod till en patient vid ett kritiskt läge. Jaha? Vem fan hade inte gjort det om möjligheten uppstod? "Det är så otroligt och säger så mycket om kaviar, jag själv skulle givetvis låta kvinnan dö framför mig för det skulle vara en sådan otrolig uppoffring att ge blod i det givna tillfället".

Kaviar känns lite som Willy Wonka/johnny Depp
Sjukt obehaglig. Kan inte bemöta eller ens titta på sin fru när hon kommer hem slutkörd efter dödspass på akuten.
Känns självmordsbenägen, kommer komma ut ur garderoben om något år.
Läkare... ja det var ju han som förgiftade jordgubbar och kidnappade en kvinna och förde henne till sin egenhändigt byggda bunker i långtbortistan, där han gjorde olika provtagningar, könstester, fixade och donade för sin tilltänkta fru?
Citera
2021-03-17, 16:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Angående kaviar:

Jag håller med om att Kaviars glassiga beteende har kommit i skymundan då Susanna tog upp mycket plats.
På det sättet Elinor diskuterade döden var alldagligt, och så har läkaren svårt att ens diskutera det.

Jag trodde han skulle ha en rolig personlighet bakom sitt udda utseende och look,
men usch vad jag skulle känna mig obekväm med en person som bara ska ha det glättigt hela tiden.
Sådana personer är extremt frustrerande att umgås med.
Jag trodde också att Kaviar skulle kunna vara en sån där kille som är sig själv.
Men han visar inte alls prov på det om han har sån beröringsskräck att diskutera lite mer personliga ämnen.
Han blir ju ointressant som person på det sättet.
Det ger ett inkompetent intryck som läkare också, även om han är ögonläkare.

Men kul att han är sådär lite spillevinker till vardags. Det ger iallafall lite sympatiskt intryck.
Citera
2021-03-17, 16:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Men kul att han är sådär lite spillevinker till vardags. Det ger iallafall lite sympatiskt intryck.

Dock väldigt oattraktivt med blommiga byxor och fjantigt uppklädd med fluga och sånt.
Vissa människor som håller på och "klär ut sig" hela tiden kan vara himla osäkra på sig själva. Så en varningens flagg för det.

Men ibland kan de vara lite sköna om de vågar sticka ut från mängden.

Så det kan vara både och. Lite svårt att "rama in" Kaviar exakt, men det börjar väl luta åt att han är en rätt osäker kille?
Citera
2021-03-17, 17:02
Medlem
Citat:
Det där han sa i senaste avsnittet i det seriösa snacket med sin partner. "Jag var ett sorgset barn, jag var ett krassligt barn". "Jag blev sjuk då helt enkelt". Vad är det han berättar egentligen, jag förstår verkligen inte?
Jag begrep inte heller någonting. Barndomen var så kämpig att han inte vill prata om det, och när han ska ge ett exempel tar han upp... det där?

Antingen ljög han ihop något på uppstuds bara för att verka djup, eller så finns det väldigt många fler, och mörkare, bottnar i den storyn.
Citera
2021-03-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hur vet man att det är vanligt fönsterglas? 🙈

Vi optiker ser sådant på bråkdelen av en sekund.
Citera
2021-03-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Bög sexologen har runda stora glasögon, med vanligt fönsterglas i.

Varför har en vuxen människa sådana? Är det något mode bland bögar att leka att man har dålig syn? Obegripligt, och jag trodde bara småbarn ägnade sig åt sådant.

För att slippa att direkt bli igenkänd på stan.
Citera
2021-03-17, 18:32
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:

Varför har en vuxen människa sådana? Är det något mode bland bögar att leka att man har dålig syn? Obegripligt, och jag trodde bara småbarn ägnade sig åt sådant.

Han vill inte få sperma i ögonen. Från början hade han bara glasögonen när han sög kuk, men dom positiva kåt-associationerna glasögonen väcker har fått honom att bära dom permanent. Helt klart mest troliga anledningen.

Det blir liksom lite provocerande och cp-eggande i det hela, typ "här sitter jag i TV med mina kuksugarglasögon med intorkad sperma i fogarna".
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-03-17 kl. 18:39.
Citera
2021-03-17, 18:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Många har glasögon för syns skull.

Jag menar det inte som ett skämt utan att de har dem som en accessoar på samma sätt som ringar, klockor o.d., gärna av känd designer. Du kan definitivt inte vara optiker som du säger om du inte vet det.

Klockor är ju också bara för skryt genom att flasha med märken och värde. Alla har ju klocka ändå i mobilen.
Citera
2021-03-17, 18:50
Medlem
Jag uppfattar inte att ”feminismen” hos Susanna är det som ställer till det mellan henne och Johan. De är två helt olika personlighetstyper, något som helt säkert varit uppenbart för experterna under förarbete och matchning.

Personlighetstyper kan beskrivas på många olika sätt men systemet med fyra grundfärger är ju ganska populärt. Enligt det är Susanna en solklar röd person - en ledare som sätter rak kommunikation i första rummet och som inte ger mycket utrymme för eftertänksamhet vare sig hos sig själv eller andra. Kan vara chef och kan också vara en person som ständigt upplevs som stressande, hård och obekväm för andra. För den som väntar sig ömsesidighet, lyhördhet och tid att begrunda olika alternativ och förhållningssätt, och som sätter samarbete framför snabba beslut, kan den röda personligheten göra en eftertänksam person mycket stressad och överdrivet undergiven för att ta ansvar för ”samarbetet” (vilket i sin tur gör den röda frustrerad så som vi såg S bli i skogen).

Johan har inte mycket rött utan är snarare gul och grön. Godmodig, fundersam, noggrann och trygg, lyssnande och inte så osäker men kan vara i överkant konventionell och ”grovhuggen”, inte så mycket krusiduller....

Jag har mycket svårt att se några möjligheter mellan J och S att döma av de klipp vi fått se hittills.
Citera
2021-03-17, 19:20
Medlem
Citat:
Sexologen är gift, så erfarenhet av iaf ett förhållande lär han ju ha. Jag tvivlar dock starkt på att han har erfarenhet av kvinnor 😊
Citera
2021-03-17, 19:30
Bannlyst
Kan det bli bättre tv än att se Johan och Susanna? Som tittare flöder det av känslor Längtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in